intake, hoeveel wkn!

Ik ben verzekerd bij zorg en zekerheid!

Heb de kraamlijn gebeld en doorgegeven dat ik zwanger ben ect!

Nu zou ik van de waarden kraam krijgen en gebeld worden of bericht krijgen wanneer ik me intake gesprek heb, met hoeveel wkn is dit? Ik ben nu al 27 wkn …

Ik had het intake gesprek met ruim 34 weken…

Ow oke, tijd genoeg dus nog…

Nu maar hopen dat ze het niet eerder halen anders moet ik halsoverkop nog zoveel regelen…

Hier belden ze met 35 weken.

:think: dan maar op goede hoop…

Ik moet het maar even aanzien, thnx

Ik beviel binnen 2 weken na de intake… denk als je eerder bevalt je dan sowieso nog in het ziekenhuis bent, in ieder geval de baby voor minstens een paar dagen. In die dagen is het denk ik een kwestie van 1 telefoontje.

Ik zou me niet druk maken om die intake. Zeker niet bij De Waarden. Stelt geen fluit voor. Die kraamzorg krijg je toch wel. Ik had hem trouwens ook vrij laat, ergens rond de 33 weken ofzo…

Ja, kans is inderdaad aanwezig. Nou ja ff bellen en dan komt het inderdaad wel goed. Ik zal wel een mapje maken met alle nummers enz is misschien wel handig, thnx

ze hebben bij mij gebeld met 29 weken, en ze komen met 30 weken

Meestal bellen ze tussen de 6 en 4 weken voor je datum…als je kindje eerder dan dat gehaald moet worden of als je bevalt voor de 34 weken (waar je natuurlijk niet aan moet denken) dan zal de kraamzorg ws vervallen…je kindje zal dan zeer waarschijnlijk nog wel even in het ZH moeten blijven…dagen,misschien wel weken…ligt eraan. Kraam is dan niet meer van toepassing natuurlijk…



Tja…dan nog zou je tegen de 36 weken aan kunnen bevallen, lig je ws ook nog eventjes in het ziekenhuis en is er tijd zat voor een intake…desnoods telefonisch…komt vast goed…

Maar uiteindelijk is die kans natuurlijk klein…

Hier staat in mijn papieren: “Rond de zevende maand van je zwangerschap wordt je gebeld door één van onze intakemedewerkers. Zij bespreekt dan de duur en de inhoud van de zorg met je.”



Heb je wel al een inschrijvingsbewijs (brief) gekregen dan?

ik heb begin december mijn intake dan ben ik 35 weken, kreeg met 29 weken een brief met datum en tijd dat ik kon bellen om de afspraak te maken.

kreeg hier alleen een telefoontje…dat was mijn intake



stelt niets voor hoor zoiets…



ben blij dat ze niet langs kwamen… moet je toch weer tijd voor maken…nu 5 min aan de telefoon geweest…( bij de eerste ook alleen telefoontje gehad)





( ben trowuens bij zilverenkruis achmea verzekerd)

Ow wat relaxed, hier komen ze wel langs deden ze bij me zoon ook!

Vreselijk, gaan ze klagen dat ik een belly warmer heb en een kraam mag weigeren deze te gebruiken. Pff ik wil geen water kruik!! En zeuren dat ik meer dekensetjes moet nou ik vind 2 dure genoeg die ik dubbelzijjdaig kan gebruiken vier kleurtjes dus en ikw issel het wel af, ik vond bij lucas zo belachelijk dat ze elke dag zijn bed wilde verschonen… maarja we slaan ons er wel weer door :slight_smile:

Hier kwam de intakester toen ik 30 weken zwanger was of 31 weken…

Ze is er ruim een uur geweest en heeft allerlei vragen gesteld en het indicatieprotocol voor de te verlenen uren samen met mij ingevuld… :thumbup:

verder een zorgdossier achtergelaten en het groeiboekje en allerlei informatieboekjes :thumbup:



aanmelden voor kraamzorg moets trouwens voor de 20ste week anders kunnen ze niet de maximale uren garanderen, stel het is een drukkle periode, in een rustige periode is het geen probleem zei die mw…

hier hebben ze 2 weken terug gebeld, toen was ik 26 weken en ze komen met 31 weken.

Heb net een brief open gemaakt: ze komen over 4 weken…tussen 9.15 en 12.15 uur: beetje vaag qua tijd…moet ik de hele ochtend gaan zitten wachten?



Leuke zin staat erin: “De babykamer/uitzet hoeft niet klaar te zijn” hihihi…we hebben helemaal geen babykamer :wink:

hihi :lol: lol!

hier komen ze als ik 32 weken zwanger ben, in de brief staat ook duidelijk dat baby uitzet en kinderkamer nog niet aanwezig hoeven te zijn…

@veertje wrote:

Ik ben verzekerd bij zorg en zekerheid!

Heb de kraamlijn gebeld en doorgegeven dat ik zwanger ben ect!

Nu zou ik van de waarden kraam krijgen en gebeld worden of bericht krijgen wanneer ik me intake gesprek heb, met hoeveel wkn is dit? Ik ben nu al 27 wkn …




ow kan wel even duren… kraampakket kreeg ik met rick al heel snel en de intake 4 weken van te voren ofzo… toen ook z&z en de waarden