Intake gastouder buro

Woensdag is het zover dan hebben we een intake gesprek met een gastouder buro. Hebben jullie nog tips wat ik moet vragen of wat belangrijk is ?

Ben benieuwd

Groetjes loes

je kunt daarbij aangeven wat jullie belangrijk vinden hoe jullie je kindje (willen)opvoeden.consekwent of juist vrije opvoeding of tussenweg dit soort dingen kun je aangeven.

verder heeft gastouderbureau lijst met vragen waar heel veel dingen gevragen worden,zodat ze gastouder kunnen zoeken die aan jullie wensen kan voldoen.

bijzondere slaap of eetgewoontes en welke werdagen en tijden je wenst.

wel niet huisdieren en of er gerookt wordt mag volgens mij standaard niet meer wat roken betreft

ook nog belangrijke is hoeveel kindjes wil je maximaal dat gastouder opvangt,kan van 1 tot 6 varieren en kan evt broertje of zusjes zonodig ook daar nog terecht.doet deze gastouder ook buitenschoolse opvang of alleen dagopvang.

hoe vaak controleren hun de gastouders

zo kun je waarschijnlijk zelf nog wel meer vragen bedenken

succes

@maritkollau wrote:

je kunt daarbij aangeven wat jullie belangrijk vinden hoe jullie je kindje (willen)opvoeden.consekwent of juist vrije opvoeding of tussenweg dit soort dingen kun je aangeven.

verder heeft gastouderbureau lijst met vragen waar heel veel dingen gevragen worden,zodat ze gastouder kunnen zoeken die aan jullie wensen kan voldoen.

bijzondere slaap of eetgewoontes en welke werdagen en tijden je wenst.

wel niet huisdieren en of er gerookt wordt mag volgens mij standaard niet meer wat roken betreft

ook nog belangrijke is hoeveel kindjes wil je maximaal dat gastouder opvangt,kan van 1 tot 6 varieren en kan evt broertje of zusjes zonodig ook daar nog terecht.doet deze gastouder ook buitenschoolse opvang of alleen dagopvang.

hoe vaak controleren hun de gastouders

zo kun je waarschijnlijk zelf nog wel meer vragen bedenken

succes

en uiteindelijk doen ze met al die info helemaal niets en krijg je gewoon de enige go die precies op dezelfde dagen beschikbaar is als de dagen dat jij opvang nodig hebt :silenced:

als dat zo is zou ik heel snel of zelf gastouder zoeken die zelfstandig ondernemer is,want deze doet kennismaking met ouders zelf dus meteen wel of niet klik tussen ouders en gastouder

of ander gastouderbureau zoeken

via kvk kun je zien welke gastouders er zelfstandig zijn in jullie buurt

ben zelf gastouder en zelfstandig doe alles zelf gastouderbureau komt 2x per jaar voor controlle wat zeer serieus aangepakt wordt,ouders mogen daarbij zijn maar doen het eigenlijk nooit.

ik bemiddel zelf en bij nieuwe aanvragen bespreek ik bovenstaande punten zelf met de ouders om beeld te krijgen wat ze zoeken en of ik dat kan bieden,zoniet verwijs ik regelmatig naar collegas door die dat misschien wel kunnen.

Op zich is de klik met het bureau niet echt relevant… althans… dat is mijn bescheiden mening.

Wat voor mij echt van belang was: klikt het met de gastouder.

Wat voor persoon is het?

Watvoor huishouden is het en welke persoonlijke waarden en normen houdt zij er op na? Heeft zij enige medische achtergrond (EHBO of anders)? Wat is haar professionele achtergrond? Waarom wordt zij gastouder? Voelt het goed? Is alles bespreekbaar?

Dat soort dingen…

Wij zijn dan ook zelf op zoek gegaan naar iemand en zijn daarna pas naar een willekeurig (prijstechnisch okay) bureau gegaan en hebben daar de administratie geregeld. Verder dan over de facturen heb ik het met hen niet eigenlijk :mrgreen:

Nou intake gehad en idd ik vind ook het gastouder buro niet heel belangrijk maar wel fijn als er iets is of wat dan ook dat je er wel met een fijn gevoel terecht kan natuurlijk.

Ze gaat nu op zoek…ze had wel iemand maar datvond ik te ver van ons huis en aangezien mijn vriend Veron smorgens lopend moet brengen is 30 min lopen wel een beetje te…

Dus even afwachten. In elk geval bedankt voor de tips en hou jullie op de hoogte!