installeren belkom poweradapter

Ik heb na 3 keer een systeem terug brengen naar de winkel nu een belkom poweradapter gekocht om op zolder internet te krijgen op de kamer van mijn dochter.

Het systeem zegt: Plug and play. Nou mooi niet! Ben er nu alweer 2 dagen mee aan het stoeien! :wall:

Het lijkt simpel, adapter aansluiten op je router beneden, en wandcontactdoos steken. ( direct, dus niet via verlengsnoer oid) software beneden installeren.

Naar boven, draad in de adapter en in de pc van dochter, daarna in wandcontactdoos, software bij haar geïnstalleerd.

En dan blijft hij zeggen dat hij geen verbinding kan krijgen, controleer de computerkabels. Echt, we hebben alles 100 keer doorgelopen, maar geen verbinding te krijgen. Wat doe ik in hemelsnaam fout??

Alleen beneden zegt hij dat hij prima verbinding heeft, ja logisch, daar zit hij in mijn router.

Dus HELP!!!

Ik kan je helaas niet verder helpen…

Maar “plug and Play” wordt hier nog wel eens gekscherend “plug and Pray” genoemd…

(hier hebben we een goede draadloze router, en ik kan er een “booster” tussen hangen als het signaal niet zo goed is, maar als het moet knup ik er ook zo een draad tussen hoor… )

Hahaha, Ron, leuke uitdrukking, die ga ik onthouden!

Met mijn router is niets mis hoor, maar dit huis is goed geïsoleerd en ook onder het laminaat op zolder ligt heel dik folie waardoor het signaal niet goed doorkomt met de gebruikelijke dingen. ( power range etc)

Maar nu via het stopcontact zou dat opgelost moeten zijn.

Gelukkig had de overbuurman even tijd, wat bleek? op de pc van mijn dochter, die opnieuw geïnstalleerd is waren niet alle drivers mee geïnstalleerd, dus pc open gemaakt, gekeken welk moederbord er in zat en drivers via internet gedownload op andere pc en met usb stick weer overgezet in die van mijn dochter. Voila! Nu heeft ze een supersnelle verbinding! :dance:

Pfff, ben 2 weken aan het “klooien” geweest. Ben niet helemaal blond, maar hier kwam ik dus niet helemaal uit. :roll: