inspiratie voor poppenhoek/speelkamer?

Hallo lieve medemamas,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een poppenhoek voor Lola en Evi. Vandaag heb ik al de duktig minikeuken van de zweed gekocht… :inlove: die krijgen ze voor hun verjaardag :dance:. Maar ik wil ook een badje, bedje, kastje enzo…en het leuk aankleden natuurlijk. Onze speelhoek is inmiddels te klein geworden: in onze L-vormige woonkamer heb ik 4 jaar geleden een half ronde afscheiding gemaakt om een speelhoek voor jip te creeeren. Inmiddels zijn daar nog twee kindjes bij gekomen en nu begint het een beetje krap te worden, helemaal als er nog een poppenhoek in moet. Dus ik ga de half ronde afscheiding weg halen en dan gewoon het hele L-stuk van de kamer gebruiken. Dat stuk van de kamer is 2.65m bij 3.65. Dan hebben ze dus een speelkamer van bijna 10m2.

Daar wil ik dan dus een poppenhoek in, een bouwhoek, een creatieve hoek en een voorleeshoek. Iemand ideeen hoe ik dit het beste kan inrichten/aankleden? Vooral voor de poppenhoek zoek ik inspiratie…dus als je een foto hebt van jouw poppenhoek…graag!

Maar andere ideeen zijn ook welkom…bedankt alvast voor het meedenken!

ik zou zowieso een paar grote kussens neerleggen om op te ploffen en als ik verder kijk naar mijn poppendochter…

ze gebruikt het liefst een kartonnen doos als poppenbed… Dus een echte poppenhoek, ik zou niet weten hoe je die inricht.

Niek heeft een kinderstoel, die staat overal en nergens, ze heeft een babyborn en kan erg druk zijn met water geven en laten plassen dus er gaat hier zeker wel een pak newborn luiers van kruidvat per 2 maanden door… :shifty: Ze heeft wel van mij een zelfgemaakte poppenluiertas met verschoonmatje gekregen en die gebruikt ze veelvuldig. Er word gewoon op de grond of op tafel een verschoonhoek ingericht en zoals gezegd… als baby moet slapen legt ze hem in een doos of krat of in de poppenwagen…

Ze zou hier niet in een hoek blijven spelen… dus hier geen hoek. :mrgreen:

wauw wat een luxe dat je zo’n ruimte hebt! en als aanvulling op wat Cell schreef; het zal toch wel de bedoeling zijn dat ze overal en nergens spelen maar dat het opgeruimd zeg maar in hoeken staat…net als op een psz :mrgreen:

ms. eens op mp zoeken naar restjes behang…om daarmee, zeg maar op lambrisering hoogte (anders wordt je huis een poppenkamer) de verschillende ruimtes aan te geven?! indd lekker kleed, opbergbakken in roomdivider kasten om de ruimten af te bakenen met daarin manden voor alle lossen spullen…

ben wel benieuwd of er iemand echt een foto heeft van “haar” poppenhoek

leuke ideeen zeg, luiertas, lambrizering, poppenstoel…dat wordt nog flink knutselen! Ik denk dat ik ook een play-stand ga maken. Dat is een multifunctioneel speel meubel, komt uit de antroposofische hoek. Kunnen ze winkeltje mee spelen, of poppenkast, of als poppenbedje/commode etc gebruiken. Zien jullie het voor je? Zie foto, maar dan doe ik maar een deel ipv 2, ivm de ruimte. Deze hebben ze ook op het kinderdagverblijf van de meiden, ze kunnen zich alleen al uren vermaken met het open en dicht schuiven van de gordijntjes :inlove:

hier word flink met de meubeltjes geschoven…dus een vast plekje heb ik al opgegeven :mrgreen:

hier staat een keukentje… een bedje en een wandelwagentje…

oh en een wipper (0 tot 4jr) jade gebruikt alles voor haar popjes… ( en de auto’s van grote broer)

ik heb voor Dave een bak waar zijn auto’s in zitten… en zweedse kist :wink: voor andere troepjes + een van zijn racebanen…

dat staat erbij…

ze hebben maar een klein plekje…maar nemen de hele kamer in beslag in hun spel… tja

als Dave met ander speelgoed wilt spelen dan moet hij naar boven…

als Jade straks een jaartje of 4 is dan gaat al het speelgoed naar boven…

dan kunnen ze op hun eigen kamertje spelen.