Met dit weer zijn we veel buiten. Ik smeer mn dochter dan goed in, maar ze wrijft regelmatig met haar handjes in haar ogen (ook als ze niet moe is). Met als gevolg dat er ook zalf in haar oogjes komt… Dit is nu al twee keer gebeurd (en ik heb haar drie dagen ingesmeerd) en dat doet natuurlijk zeer! Gezichtje niet insmeren is ook geen oplossing, ze is nog zo blank. Een petje trekt ze altijd af… Wat nu??
Er zijn zonneproducten die je 1 keer opsmeert voor de hele dag. Bijvoorbeeld P20. Dit is een lotion die je moet laten drogen (vlekt op kleding als het nog nat is) Daarna hoeft het de hele dag niet weer.
Maar de creme die je nu gebruikt smeer je toch niet zo dik dat het er op blijft liggen? Dat is na een paar minuutjes toch ook weg? Hoe kan ze het dan in haar oogjes wrijven?
Ik herken het probleem ook wel wat.
Mijn zoon heeft er bij het ene merk meer last van dan bij het andere.
Zwitz@l gaat goed maar van die N0-AD die ze op het kdv smeren krijgt hij meteen knalrode ogen.
Dus misschien eens een ander merk proberen?
Verder ruim om het oog smeren en de bovenkant van de handen niet insmeren.
Ik heb er zelf ook last van als ik tranende ogen heb, dan krijg ik zo snel zonnebrandcreme in mn ogen. De kinderen hebben het ook weleens gehad.
Wij gebruiken minerale zonnecreme en dat werkt anders, waardoor je het maar 1x op hoeft te doen. En dan idd niet te dichtbij de ogen.
Ik heb hier de zonnebrand van garnier ambre solaire en die is echt super! Trekt vrij snel in en werkt echt helemaal geweldig! Heb zelf last van zonne-allergie, en als ik me insmeer met die van de kids, factor 50 dan heb ik mooi geen rode bultjes
Ik gebruik Vichy factor 50 altijd al voor mijn kind. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar zeker als creme er net op zit en nog vers op de huid is het denk ik toch goed opletten dat ze niet meteen in ogen gaan wrijven enzo.ik den kdat dit voor alle cremes wel geldt.
Gewoon goed inmasseren. Er hoeft geen dikke laag achter te blijven.
En niet te dicht bij de ogen uiteraard.
Ik smeer ook met Vichy en moet eerlijk zeggen dat ik best rond de ogen smeer. Natuurlijk niet erin, maar juist die dunne huid om de ogen lijkt me zo kwetsbaar met de zon. Ons zoontje krijgt soms beetje irritatie van het smeersel, maar had pas zonder om de ogen te smeren rode ogen van de zon… en dan moet je weer iets smeren om de huid te verkoelen.
Ik ga eens verder zoeken voor p20 en minerale zonnebrandcreme wat hier genoemd wordt. Is dat bij de drogist of de apotheek verkrijgbaar?
En een parasol op de wagen/buggy? Dat gebruikte ik voor mijn kinderen.
P 20 gebruiken we hier ook naar volle tevredenheid. Wij kopen het bij de DA. Wel moet ik zeggen dat het prikt in wondjes. Mijn zoon heeft soms last van eczeem (en opengekrabd) en dan moet ik echt uitkijken waar ik smeer. Dan doe ik op die plekken ‘gewone’ zonnebrand.
Hier ook over het algemeen P20, maar dit jaar toevallig biodermal gekocht en ook die bevalt prima :thumbup: al ben ik net als Mel nog steeds erg van de zonnekap/zonnehoed/parasol, helemaal voor de kleinste
Bedankt voor jullie reacties!
Ik gebruikte NO-AD voor mn dochtertje en ik smeerde het goed uit, dus niet zo dat ze nog wit ziet. Wel bij haar oogjes, maar daar echt maar heel weinig. Omdat de zonnebrand erg dik is duurt het wel vrij lang voordat het er echt intrekt. Die huid rond haar oogjes is juist zo kwetsbaar. Ze wrijft veel in haar oogjes omdat ze vaak last heeft van ontstoken oogjes en dat is ook branderig (tobben we al heel lang mee). In de buggy gebruik ik ook een parasol of de zonnekap, maar als ze gewoon in de tuin speelt blijft ze niet in de schaduw zitten, maar kruipt ze de hele tuin door.
Toevallig heeft ze vandaag wel haar zonnehoedje opgehouden, maar dan nog wil ik haar insmeren met deze zon!
Ik ga eens kijken naar de andere merken.
Wij hebben problemen met Zwitsal lijkt het. Ze is al 2x van t kdv met rood omrande ogen teruggekomen. En dat waren precies de 2 dagen dat ze was ingesmeerd. Met Nivea nergens last van.
Wij gebruiken ultrasun, die hoef je net als P20 maar 1x per dag in te smeren, is er tot factor 50 en die vlekt niet op de kleding. Moet een half uurtje voor je de zon in gaat aangebracht zijn. Ik smeer mn dochter 's ochtends van top tot teen in, kleed haar aan, ga eten en dan is het half uurtje wel voorbij en hoef ik de rest van de dag nergens meer naar om te kijken. Het trekt goed in en geeft niet af, zelfs niet als het heel heet is of ze nat geworden is. Echt ideaal spul :thumbup:
Gebruik het zelf (factor 20 dan) al jaren naar volle tevredenheid!
Is het echt bewezen dat je p20 of Ultrasun maar 1 malig hoeft te smeren?
Het lijkt me zo weinig maar het klinkt ideaal!
Ik heb ook altijd ultrasun gebruikt. Maar die sportversie kan ik niet krijgen op het moment. Daarom P20. Met ultrasun zijn ze nog nooit verbrand. met P20 wel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de kuiten van Victor niet goed had ingesmeerd :oops:
Victor krijgt van een creme altijd warmteuitslag. Mijn moeder wil dat nog wel eens doen als ik al ultrasun heb opgedaan. En dan baal ik als een stekker :evil: Vorig jaar heeft ze het niet gedaan en geen uitslag gehad. maar ik kan dat natuurlijk niet bewijzen :think:
Mijn kinderen zijn nog nooit verbrand op plekken waar ik ze had ingesmeerd. 1 x had ik alleen tot aan de randjes van korte broek en t-shirt gesmeerd en had de oppas later korte broek en tshirt uitgedaan… Ja toen waren ze wel verbrand. Normaal smeerde ik ze vanaf de romper in, dus was mijn fout.
In principe worden ze ook vrijwel niet bruin met P20, maar ze verbranden dus ook niet.