Inslaapvraagje(doen jullie kids dat ook?)

Als ik Jasper in bed leg om te slapen, gooit hij als een gek zijn hoofdje van links naar rechts en weer terug :? . Ik weet alleen niet of het om het wrijven met z’n achterhoofd gaat of om de beweging zelf. Maar hij doet het zeker een minuut lang… Het is zelfs zo erg :oops: dat zijn haar aan de achterkant ‘afgeschroeid’ is .

Dus ik vraag me af of er nog meer kindjes zijn die dit doen en of het kwaad kan? Ik vind het er soms namelijk best eng :shifty: uitzien…

Groetjes,

Dagmar

heel herkenbaar heb er ook nog eens een toppic van geopend.

het is heel normaal dat ze zich op die manier laten inslapen.

levi deed het op een gegeven moment overal zelfs op de bank, maar dat is nu al stukken minder. nu alleen nog in bed.

hihi dat doet maris ook soms heel snel en vaak lacht ze erbij

Ik heb zelf ooit eens cesartherapie gehad en toen moest ik dus een oefening doen door liggend mijn hoofd heen en weer te draaien. Die therapeute zei toen tegen me dat veel kleine kindjes dat ook doen omdat het heel kalmerend werkt.

ja hier doen/deden beide het!!! ook allebei een kaal plek achter op het hoofd! de oudste nu niet meer natuurlijk :wink:

Helemaal herkenbaar! En idd ook zo’n kale plek op z’n achterhoofd en soms al zelfs vervilte haarplukjes eromheen :shifty:

Ik kende het wel van mijn werk, veel verstandelijk gehandicapten doen dat nog op volwassen leeftijd. Gewoon schuddebollen als een soort meditatie ofzo.

ja tyg heeft het ook lang gedaan

Blij om te horen dat Jasper niet de enige is :shifty:

Misschien moet ik het zelf eens proberen als ik weer eens niet in slaap kan vallen :mrgreen: :wink:

@eisblume wrote:

Blij om te horen dat Jasper niet de enige is :shifty:

Misschien moet ik het zelf eens proberen als ik weer eens niet in slaap kan vallen :mrgreen: :wink:

Ik ken mensen die er ook nog bij zoemen…misschien een ideetje? :wink: :mrgreen:

@eisblume wrote:

Als ik Jasper in bed leg om te slapen, gooit hij als een gek zijn hoofdje van links naar rechts en weer terug :? . Ik weet alleen niet of het om het wrijven met z’n achterhoofd gaat of om de beweging zelf. Maar hij doet het zeker een minuut lang… Het is zelfs zo erg :oops: dat zijn haar aan de achterkant ‘afgeschroeid’ is .

Dus ik vraag me af of er nog meer kindjes zijn die dit doen en of het kwaad kan? Ik vind het er soms namelijk best eng :shifty: uitzien…

Groetjes,

Dagmar

Kan geen kwaad…Kindje op kdv (waar ik destijds werkte) deed dat ook. Gewoon hun manier van ontspannen…

yep… Wessel doet dat ook…

ook in het autostoeltje… boink, boink, boink…

laats schrol ik minden in de nacht wakker, ik dacht inbrekers.

maar die maken toch niet zoveel herrie :?

bleek het levi te zijn die dus aan het schudden was met zijn hoofd maar doordat er iets in zijn bedje lag klopte dat steeds tegen zijn spijlen aan.

want vaak doet hij het ook met zijn hele lijf dan alleen zijn hoofdje.

duurde wel ff voordat ik door had dat levi het was :mrgreen:

Mijn broer deed dat en doet dat nog steeds… hij is 34 :mrgreen:

Bij hem werkt het heel ontspannend en ook werkt het ontspannend op zijn rugspieren. Hij heeft al zijn hele leven een vrij ernstige heupafwijking en daardoor veel pijn.

Ontspanning idd dus…

Mijn broer humde er altijd een deuntje bij… :lol:

Mirthe doet het ook, maar dan overdag. En dan schateren, vooral als wij d’r nadoen of juist ‘ja’ gaan knikken in plaats van het nee schudden wat zij doet…