inslaap problemen

Sinds aantal dagen komt Ivan heel moeilijk inslaap. Zodra hij zijn slaapzakje aan heeft en nog bij ons zit klampt hij ons vast, heel stevig als ik ook maar in zijn buurt kom van zijn bedje is het krijzen/ brullen,

doen elke avond zelfde ritueeltje, pyjama aan ,voorlezen, liedjes zingen en dan lekker slapen.Hij wordt zoo verdrietig. Is dat nu verlatingsangst?

We laten hem eventjes huilen maar na 10 minuten gaan we weer heen geruststellen, als hij stil is weer liedjes zingen meestal werkt het dan wel maar het kost ongeveer half uur/uur dat hij slaapt. Als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij tot 8.00/8.30

Ik denk dat het een leeftijdsgebonden fase is idd. (kan me wel zoiets herrinneren met Annan aan het ind van mijn zwangerschap, toen was zij bijna 2)

en wellicht dat het ook te maken heeft met de naderende bevalling?

Hier ook het geval.

En dat is alleen s’avond’s wat wij doen is wat langer kroelen en dat gaat goed en gaat dan slapen gelijk dus niet krijsen maar heeft dit wel gehad hier is dat dus een periode geweest van 2 weken en toen kon ze in ene weer iets nieuws!

Dus misschien zit ivan in een sprongetje?

Mijn zoontje huilt een uur tot anderhalf uur voor hij gaat slapen helaas.

Woensdag krijg ik bezoek van iemand van het CB

hier een laatslapertje en ook hier ontkomen we er niet aan om naast zijn bedje te gaan liggen. Als we geluk hebben valt meneertje in slaap tussen 21 en 21.30 om vervolgens of midden in de nacht of rond uurtje of 6/7 wakker te worden :zzz: , maar ja overdag wil hij dan ook af en toe ineens 2 a 3 uur slapen. Niet slapen is geen optie dan rekt hij de tijd net zo goed of valt hij om 18 u in slaap om vervolgens om 21 uur weer wakker te worden.

Laten huilen hebben we geprobeerd maar dat geeft ons geen prettig gevoel na 1,5 uur huilen iedere keer weer vonden we dit de betere optie.

Hier de laatste paar avonden is het raak. Niet willen slapen, heel veel huilen :think: Ik hoop echt dat het een fase is…

Jana heeft t een aantal weken geleden gehad, dat ze opeens als ik haar in bed legde hysterisch ging huilen, maar meestal was ze snel weer stil, en als niet ging ik wel 3 a 4 keer terug naar boven om haar gerust te stellen en dan wou ze even in mijn bed knuffelen :inlove:

het is begonnen sinds hij voor het slapen geen melk meer kreeg. Gister heeft hij dus een klein flesje gehad voor het slapen en meneer ging zonder problemen slapen :roll:

Ene kant wil ik van de melk af s avonds maar hij vindt het nog erg knus momentje

Waarvoor van de melk af s,avonds??

Melinda krijgt ook gewoon nog beetje yoghi voor het slapen gaan

Waarom wil je er vanaf?

Krijgt hij dit uit een fles? Dan kan je misschien veranderen naar glas voor slapen gaan.

Hij krijgt het idd uit een fles. HIj ligt dan nog lekker op schoot knuffelig.

Rest van de dag krijgt hij drinken uit een beker , ga vanavond een beker melk proberen