inschrijven/uitschrijven....help?

lees nu je berichtje… :wink:

nou, als ie een plek zou kunnen krijgen op de montessori, dan zou ik een gat in de lucht springen hoor. Eisen als niet te wit enz heb ik inmiddels al lang aan de kant gezet…

ik denk dat die plek op de wachtlijst bij de montessori er niet voor zorgt dat ze me mogen weigeren (ik heb daar ten slotte ook GEEN plek), maar dat hij een plekje heeft gekregen op openbare basisschool een stuk verderop, wel.

ik heb woensdag een afspraak bij die katholieke basisschool. wie weet val ik daar wel gewoon helemaal voor. is het probleem opgelost!

(ik hoorde van een kennis over een katholieke basisschool waar ook nog plek zou zijn. Maar daar wordt dagelijsk een half uur gebeden. Een beetje Christelijke normen en waarden kan deze heidense mama wel aan, maar een half uur bidden is me toch een stapje of vier te ver…)

nou ik heb weer gebeld. Aardige vrouw, maar daar koop je verder ook niks voor :shifty: Ze raadde me aan een bezwaarschrift naar die Montessori te sturen, ivm de afstand tot school, en de regels op andere scholen. Dat ga ik wel doen, maar iets zegt me dat het niets gaat uithalen. Want ook deze leerplichtambtenaar zei al dat elke school haar eigen aannamebeleid mag maken…daar ga je al.

want onzekerheid is waardeloos, zeker als het om je kind gaat (vind ik).

ja zeker. ik vind een school nogal wat. Daar zit je kind 8 belangrijke jaren. En ik vind het behoorlijk frustrerend dat ik, ondanks dat ik er vreselijk vroeg bij was, niet de kans krijg een school te kiezen voor mijn zoon waar ik een goed gevoel bij heb.
En ik ben soms geneigd te denken: ok, maar ik heb iig een school voor hem. Maar hey, het is wel een school, en daar wil ik gewoon een goed gevoel bij hebben, niet een of ander noodplan.... :hand:

Jeetje wat vervelend dit allemaal!

Mag ik vragen of je school 1 en 2 wel nog in het vizier houd als hij alsnog op school 3 terrecht gaat komen?

Of het handig is weet ik niet (maar aan de andere kant, je kan nooit te ver in de toekomst kijken), je zou natuurlijk gewoon voor school nr. 3 kunnen gaan en zodra er plek is op een van de eerste 2, hem overplaatsen…

Het is misschien gewaagd (opnieuw wennen en nieuwe kids in de klas),maar nu is hij nog jong…de kleuterklassen zullen overal wel redelijk hetzelfde zijn,maar zodra het echt op leren aankomt,dan is het wel zo fijn dat dat gebeurt op een school waar JIJ achter staat!

Hoe erg zou het zijn als je hem over zou moeten plaatsen? Als je even naar het aantal jaar kijkt dat hij daarna nog op een goede school kan komen??

Ik ben zelf veel verhuisd, dus heb meerdere kleuterscholen en basisscholen gehad…het zou fijn zijn als het niet nodig is, ideaal is het zeker niet,maar er zijn meer kids die dat prima kunnen handelen…

Veel succes!!!

Heb na het lezen van jouw verhaal ook maar een paar mailtjes naar basisscholen gestuurd. Niet dat jij er wat aan hebt :hug: maar wie weet heeft jouw verhaal ons veel elende bespaard :wink: dus bij deze alvast :-* en ik duim voor jullie dat Nano toch nog op de juiste school terecht kan

(hier is het overigens bij veel scholen zo dat je je kind ook alleen maar mag inschrijven, als er binnen 1 jaar een plekje verwacht wordt :think: dus misschien eens informeren naar hoe het nou zit met die wachtlijst :think: )

ik ben een beetje hyper. vanmorgen naar die katholieke school geweest en die was gewoon leuk. gewoon leuk leuk. het katholieke gedeelte precies zoals ik had gehopt beperkt tot de feestdagen, en soms 's morgens in het kringgesprek over sociaal emotionele vaardigheden wordt er een bijbelverhaal bijgehaald. Een mooie mengelmoes van allerlei culturen en geloven en standen. Klein schooltje met 150 leerlingen. Veel zelfstandig werken met taakjes en zo. Gewoon leuk. Damn, komt alles toch nog goed!!!

en dan als klap op de vuurpijl bel ik net naar de naschoolse opvang, en de opvang die aan deze school gekoppeld is, heeft wslk ook nog wel een plekje voor nano! Wat een feest!!

Eisblume, fijn dat je iets ana mijn topic hebt gehad hoor! Ik heb ook een tijd in denial geleefd, tot ik een artikel las van iemand die in mijn woonplaats dus écht geen school vond voor haar kinderen. Toen ben ik dus ook, ondanks dat het absurd vroeg was, maar gaan inschrijven. (met als resultaat dus eigenlijk dat ie nu naar een school gaat waar ik um pas met 3,5 jaar heb ingeschreven, dus wat dat betreft…)

mandy, ja wisselen zou nog een optie zijn, maar eentje die ik toch niet echt van harte toejuich. Ik laat hem nu wel staan op de wachtlijst van die twee scholen. Mocht er ooit een plekje vrij komen (hoe vaak zou dat voorkomen? :think: ), dan bekijk ik tzt wel of ik het nog de moeite waard vind alsnog te wisselen. Maar voor nu ben ik gewoon helemaal blij!!!

Wat goed dat de school zo goed bevalt :dance: En wat een mazzel wet die BSO betreft!

Naar aanleiding van mijn mailtjes heb ik al 2 reacties gehad: bij eentje(montessori- 1e keus) heb ik al gehoord dat we ws te ver weg wonen, jammer maar tja…

En de andere is een ‘gewone school’ die mij ook wel leuk lijkt. Daar kan ik deze maand nog terecht op een informatieochtend, dus ik mag meteen een kijkje nemen :dance: Maar kijken of dit bevalt :mrgreen:

Superfijn dat alles nu toch op zn pootjes terecht gaat komen!!!

Heb je er toch een heeeeel goed gevoel over!

Fijn!

Lees dit nu pas.

Hier dezelfde soort problemen!

Maar goed, herken mezelf heel erg in het verhaal over die Katholieke school!

Ik voelde me er ook helemaal goed bij ineens!!!

Fijn dat het geregeld is nu!!!

Hoi,

ik weet niet of een van de scholen een openbare school is, want die mogen geen leerlingen weigeren. Alleen is dat misschien niet de school van je keuze. Ik zou geregeld bellen naar de school die favoriet is. Dan laat je duidelijk merken dat je betrokken bent bij je kind en echt graag wilt dat je kind naar die school toe gaat.

Hier ( het noorden) gingen wij toen onze oudste twee was ook al informatie aanvragen en kijken op diverse scholen en we werden ook wat vreemd aangekeken omdat hij nog zo jong was. Maar we waren in elk geval ruim op tijd.

Succes en ik hoop dat je kleine op de school van jullie keuze terecht komt.

Groetjes van Marloes