inschrijven basisschool?

Mika is nu 2,5 jaar oud,en bij 2 scholen waar ik hem had opgegeven was hij dus al veel te laat met inschrijving,hij moest met 6 weken oud al ingeschreven staan :shock:

Ik heb hem nu bij een andere christelijke school in geschreven,die is net nieuw gebouwd en daar was gelukkig wel plek voor mijn zoontje voor volgend jaar augustus/september.

Maar ik zou idd maar snel reageren hoor aLs je je kindje in wilt schrijven bij een populaire school.

idd zoals de andere al zeggen eerst kijken of er wachtlijsten zijn

hier kennen de meeste scholen gelukkig geen wachtlijsten

ik heb Luna pas van de ene naar de andere school overgeplaatst en had in de ochtend een gesprek en in de middag mocht ze al beginnen :lol:

rond deze tijd zijn er op de meeste scholen open dagen. daar kun je gewoon eens binnen lopen en vragen hoe alles gaat…

of er een wachtlijst is e.d. en wanneer ze inschrijven.

@colle wrote:

hier de kids ingeschreven toen ze geboren waren en we hun sofi nr hadden ontvangen.

anders ben je te laat hier…

wow dat is vroeg zeg :shock:

Ben je amper bekomen van het feit dat je zwanger bent en al te laat voor het kdv moet je je al gaan orienteren op basisscholen, pfff.

Ben blij dat het hier niet zo is, want ik was daar tijdens mijn zw.schap en kort na de geboorte echt nog niet mee bezig :shifty: Konden hier gelukkig rustig orienteren, 3 scholen bezocht en rondleiding gehad etc… en toen onze keuze gemaakt.

Ik heb Laurens vandaag ingeschreven en hij wordt in juni 3.

Wij hadden Amy ingeschreven toen ze net 3 was geworden. Hoefde totaal nog niet van de directeur, maar hij vond het wel fijn om te weten welke kindjes er allemaal kwamen in dat jaar.

Hier geen wachtlijsten en het is allemaal zo klein en dorps op de school, dat de directeur mij mailde (toen we waren gaan kijken) of we er al uit waren. En op Amy haar eerste wendag, stond hij ons welkom te heten bij de ingang :inlove:

Ga vooral op je eigen gevoel af wat school betreft. Ga kijken, ga praten, het is soms moeilijk een keuze te maken. Sommige mensen kiezen voor een school, omdat de rest van de straat er ook heen gaat. Wij hebben gekozen voor de vorm van onderwijs. Doen wat je prettig vind!

Moesten ze bij Th nog lachen omdat ik zo vroeg was.

Er bestaat een kans dat er voor SL geen plek meer is :shock: .

De klassen zitten nu bomvol!

Hopelijk starten ze weer een 3e kleuterklas (zoals vorig jaar ook was).

@Marite wrote:

Moesten ze bij Th nog lachen omdat ik zo vroeg was.

Er bestaat een kans dat er voor SL geen plek meer is :shock: .

De klassen zitten nu bomvol!

Hopelijk starten ze weer een 3e kleuterklas (zoals vorig jaar ook was).

hier hebben broertjes/zusjes sowieso eerder een plekje als ‘nieuwe gezinnen’. Om te voorkomen dat broertjes/zusjes over meerdere scholen verspreid komen te zitten.

Overigens barsten de kleuterklassen hier ook enorm uit hun voegen. Nog 4 weken instroom en de klas van onze middelste zit nu al op 29 :shock: De andere 2 kleuterklassen ook zoiets… ze hebben gewoon stoeltjes te weinig :roll:

A.ssen ineens dicht bevolkt :wink: .

Hier komen ze ook zo ongeveer tot 29 :shock: en er gaan er maar 6 van naar de 1e klas volgend schooljaar.

Maar ze hebben nog ruimte voor een derde kleuterklas.