inrichtingsprobleem kinderkamer

@mamaMarije wrote:

weet niet of je het bed al besteld hebt?



Want er is ook een stapelbed op peuterformaatje te krijgen.

Is net even een slag lager en in de lengte dus korter/ peuterbed formaat. Daar moet je dame ook nog wel in passen denk ik haast?


Weet jij ook waar? :angel: Is namelijk precies wat wij zoeken :wink:

@eisblume wrote:

@mamaMarije wrote:
weet niet of je het bed al besteld hebt?



Want er is ook een stapelbed op peuterformaatje te krijgen.

Is net even een slag lager en in de lengte dus korter/ peuterbed formaat. Daar moet je dame ook nog wel in passen denk ik haast?


Weet jij ook waar? :angel: Is namelijk precies wat wij zoeken :wink:




als je googled op stapelbed peuter kom je hem in 1 van de eerste links al tegen :thumbup:

Had ik dat bed paar jaar terug gevonden hadden de oudste 2 daar samen in komen te liggen :inlove:

Bed is hier al besteld, maar voor 2-3 jaar zou ik een peuterstapel bedje kopen wel vrij prijzig vinden, tenzij hij ook uit elikaar zou kunnen weerā€¦ Maar heb ook iets tegen stapelbedden, vind het zo onpersoonlijk alsof ze dan geen eigen bedje hebbenā€¦ Moeten ze dat ook nog delen. Weet wel dat het veel praktischer xzou zijn qua ruimte hoorā€¦ Ik weet dat flexa een peuter stapelbed heeft, die weer uit elkaar kan maar die zijn wel errug prijzigā€¦ Zijn er ook andere modellen?

dit is geen van flexa in elk geval. Kost 199 euro en kan voor zover ik kon zien niet uit elkaar (of je moet er zelf de zaag inzetten :lol: ).



Zelf zie ik niet zozeer het probleem van een kamer en een bed moeten delen. Je kan er dan nog steeds 2 aparte slaapplekjes van maken toch?

Ieder zijn/haar eigen beddengoed, leuke opbergzak voor knuffeltje/boekje aan de muur etc etc en er blijft meer ruimte over in de kamer om te spelen ed.



Maar jullie hebben al een bed in de bestelling, dus gaat het sowieso niet meer op natuurlijk.

ik vind de muren echt niet te roze voor een jongen van die leeftijd.

Nu zal het hem helemaal worst zijn, en tegen de tijd dat het idee meisjes-jongens-kleuren begint te spelen, kan ik me voorstellen dat het hem niet eens opvalt, gewoon omdat die kamer al jaren zo is. Het zou weer anders zijn als ie rond zijn vijfde in die kamer zou komen (al wilde mijn zoon niks anders dan een roze/paarse kamer :mrgreen: ). En als ie het tzt niet tof zou vinden, zou ik idd gewoon uitleggen dat het tijdelijk is. Soms zijn dingen -tijdelijk- gewoon even niet heel tof :wink:



volgens mij kun je met een leuk bed in zijn kleuren, leuk dekbed, leuke poster oid aan de muur, de kamer genoeg ā€˜van hemā€™ maken!



succes!

Ow mlk, je hebt hier al hele goede tips gekregen, ik zou idd jesses bedje achter de deur zetten en die van elise laten staan waar ie staat en dan zou ik de muur aan jesses kant legergroen van kleur maken. Icm dat licht roze aan de andere kant geeft dat een hele stoere combi. Ik zie dat je je opbergkastjes ook al in roze/groen hebt. Ik zou het dan bij deze twee kleuren icm wit houden. Evt het bedje van elise wat meer knalroze en het bedje van jesse wat lichtere tint legergroen (of beide idd wit).

Kast kan dan idd achter elises bed.

Gordijntjes ook roze/legergroen (of alleen legergroen), dan kan je de kozijnen gewoon roze laten (das altijd zoā€™n minder fijn klusje vind ik, kozijnenā€¦)

Je kan dan ook je vloer en plinten lekker laten zoals het is.

Evt kledingkast legergroen kleuren, zodat dat aan elises kant weer afsteekt tegen de muren. En de kast zou ik gewoon delen, links voor jesse en rechts voor elise als dat kan met je garderobe inhoudt :wink:

Prinsessenstickers zou ik wel verwijderen, of aan elises kant houden en dan bij jesse met cars werken ofzo.

Veel succes en plezier met het inrichten :-*

nou we zijn naar de gamma geweest hoor vandaag, dus morgen gaan we beginnen met verfen ( tenminste, hub gaat verfen, ik waag me daar momenteel even niet aan :wink: )



We hebben voor heel lichtblauw gekozen toch, vond man namelijk het mooist. Er worden 2 muren blauw ( of eigenlijk 1,5 namelijk muurtje naast de deur en de linker muur ook ) en de plint word wit net als het kozijn.



Ik heb de stickers al van die muren afgehaald en voorlopig even verplaatst naar haar linnenkast, de trapkast en de andere muren. Ik weet nog niet wat we daar uiteindelijk mee gaan doen, maar zo kunnen we ze in ieder geval nog hergebruiken.



De 21e komt Elise haar nieuwe bed, dus dan kunnen we kijken hoe we het precies met accesoires gaan doen. Dan kunnen we ook gaan kijken wat we precies met Jesse zā€™n bed gaan doen, maar mgisschien wil ik die toch wel wat harder blauw hebben tegen de lichtblauwe muur, ben daar nog niet over uit, maar dat zien we dan wel. Eerst maar eens de kamer en kijken hoe de muren en plinten en kozijnen uitkomen.



Ik heb bij de gamma ook onwijs leuke schoolbordverf gezienā€¦ Nu zit er op Elise dā€™r deur zwart plakfolie ( schoolbord folie ) maar die zou misschien ook wel leuk zijn in blauwā€¦



Hou jullie op de hoogte qua fotoā€™s ( als jullie dat leuk vinden dan :wink: )



groetjes,



Louise

Ik had geen zinnige ideeƃĀ«n maar ā€˜leefā€™ wel mee :lol: dus kom maar op met die up dates en fotoā€™s :smiley:



Zo gaan wij het doen;

Mayra slaapt nu nog in ā€˜datā€™ bed van ikea (hoofd en voeteneind kunnen nog omklappen naar kleiner bed en uit is het een normaal 1pers bed) Dit gaat binnenkort naar Ians (kleine) kamertje (ingeklapt, met val-niet-uit-bed-hekjes) en Mayra krijgt een halfhoogslaper van Flexa :inlove:

Als ze over een poosje nog steeds bij elkaar willen slapen, krijgt Ian ook een Flexa bed en dat kan dan met het voeteneind in een hoek onder de halfhoogslaper van Mayra staan. Zo krijgen ze dan een soort van stapelbed (mama wil gƃĀ©ĆƒĀ©n stapelbed, krijg er wat van als je dat moet verschonen :evil: )