Ruud mijn man word 40 in maart en omdat we elkaar dan ook 10 jaar kennen, willen we een feestje geven.
Niet thuis, ik heb een gruwelijke hekel aan de hele avond lopen draven om iedereen van drankjes en hapjes te voorzien en vervolgens zelf niets te vieren te hebben. Dus we hebben een locatie geregeld. We gaan met ongeveer 20 man van 20.00 tot 00.00 uur ongeveer borrelen, tapas eten en het gewoon vieren, ik dus ook.
Inmiddels dus nieuwe plannen… tuinfeest eind mei… 40 a 50 gasten… van 20.uu tot 00 uur blijft staan, geen bbq, wel wat borrelhapjes ed… ideeen?
Als je al een locatie geregeld hebt kunnen zij je toch een prijsopgave doen?
Ik heb echt geen idee, doe altijd alles zelf.
Hoe bereken je het als je het wel thuis zou doen? Dus hoeveel flessen wijn/bier/fris, hoeveel verschillende hapjes, zoutjes, etc.
Dat ongeveer handhaven, en als je het laat doen door de locatie dan bereken je er ongeveer 40% boven op.
Toevallig weet ik nog dat wij met ons trouwen voor koffie/thee met gebak, en onbeperkt drinken + warme en koude hapjes 17,50 kwijt waren, Dat is dus inclusief locatie en bediening. Tegenwoordig is het 22,50 volgens mij p.p. Maar als je zelf de drank enzo in mag kopen is het goedkoper, maar ligt ook aan wie je hebt als bediening, en hoeveel de locatie kost.
Als je afkoopt zit je volgens mij zo op 25 euro p.p. (hangt natuurlijk ook af van hoeveel hapjes, de locatie e.d.)
Als je laat turfen zal dat een stuk minder zijn
Hm… dat zijn signalen waar we dus al aan dachten… ik ga nog in overleg met de locatie hoor, maar wilde voor mijn eigen gemoedsrust denk ik, even horen of we in de juiste richting dachten. We hebben 20 euro p.p gereserveerd, zitten we dus aardig in de richting… :thumbup:
Ik doe normaal ook alles zelf, maar vind dat echt niet leuk bij een grotere groep. Dus vandaar dat we hiervoor kiezen.
wij doen het juist wel zelf, gewoon thuis, kostenbesparend, maar vooral gezellig, geen geklooi met tijd, zelf inkopen enzo, klinkt veel, maar valt wel mee.
bij ons is het daar het gewoon zelfbediening is (anders hebben wij ook geen leuke avond) dit doen wij dus al bijna 8 jaar (vanaf het moment dat we samenwonen)
moest wel lachen… jij zegt grote groep 20 pers… ik vind dat dus een klein gezelschap…
ben dus gewend om dit te regelen voor 40/60 personen… 8)
@Pitje27 wrote:
wij doen het juist wel zelf, gewoon thuis, kostenbesparend, maar vooral gezellig, geen geklooi met tijd, zelf inkopen enzo, klinkt veel, maar valt wel mee.
bij ons is het daar het gewoon zelfbediening is (anders hebben wij ook geen leuke avond) dit doen wij dus al bijna 8 jaar (vanaf het moment dat we samenwonen)
moest wel lachen… jij zegt grote groep 20 pers… ik vind dat dus een klein gezelschap…
ben dus gewend om dit te regelen voor 40/60 personen… 8)
Alles is relatief he… ik ben niet zo’n goede voor gezelschappen boven de 10 personen.
Je hebt wel een punt dat het kosten bespaard, maar hij word maar 1x 40 he… en t is dubbel jubileum.`We kennen elkaar 10 jaar.
We hebben er dus speciaal voor gespaard en ik vind het dus geweldig dat ik gewoon weg kan gaan als iedereen geweest is. De rommel mooi voor een ander.
Ons huis is ook zo groot niet en dan ga je toch weer lopen stoethaspelen met koffie enzo…
Bovendien, waar laat ik mijn kinderen… die gaan nu gewoon slapen en ongeacht het lawaai, zij kunnen slapen.
cel. onze kinderen liggen gewoon in bed, van te voren mogen ze gewoon even op het feest komen…
En dat is dus precies wat ik niet wil… het moet bovenal geen kinderfeestje worden. We hebben bewust ook alleen volwassenen gevraagd, zonder kinderen.
Zo zie je maar weer dat iedereen een ander idee heeft bij een feestje. Ik vind een volwassenverjaardag ontzettend vervelend als daar kinderen rondlopen… :shifty:
Zie net dat het arrangement (onbeperkt drinken, warme/koude hapjes en koffie) ook een stuk duurder is geworden vergeleken bij 5 jaar geleden toen we trouwden
23,50 euro pp voor een feestavond…
FEESTAVONDEN( 4 UUR ALL-IN, voorbeelden )
1.
• 2 kopjes koffie met gebak
• Bittergarnituur van 5 koude en 3 warme hapjes
• Consumpties onbeperkt af te halen van de bar
• Afsluiten met koffiebuffet en broodjes
30-60 pers. ( kleine zaal ) 23,50 p.p.
61 of meer 22,50 p.p.
RECEPTIES(mogelijk tot maximaal 19.00 uur)
C ( 2,5 UUR )
Feestelijke welkomstcocktail in champagneglas
Bittergarniturenbuffet met:
5 koude en 3 warme hapjes, 2 soorten salade,
Stokbrood, kruidenboter en franse kaassoorten
Olijfjes en borrelnootjes op tafel
Consumpties onbeperkt af te halen van de bar
Koffiebuffetje ter afsluiting
25-50 pers. € 18,50
Nou… change of plans…
We kregen zoveel buren en kennissen die bij het horen van onze plannen riepen “oh, nou dan komen wij dus geen borrel drinken…” op ons dak, dat we uiteindelijk besloten hebben het toch anders te doen.
Niet in Maart, maar eind mei een tuinfeestje bij ons in de achtertuin. Wel zonder kinderen, dus s’avonds van 20 tot 00.00 uur ofzo.
Komen dan wel een stuk meer gasten, moet je denken richting de 40 a 50… dus tips om dit in te vullen? We willen niet gaan bbquen ofzo… het moet makkelijk, zelfbedienings geschikt en toch feestelijk zijn… :think:
waarom riepen ze dan dat ze dan geen borrel kwamen drinken?
Of ben ik nou wel heel erg nieuwsgierig .
dat wilde ik ook vragen
@mamaMarije wrote:
waarom riepen ze dan dat ze dan geen borrel kwamen drinken?
Of ben ik nou wel heel erg nieuwsgierig.
ben hier ook wel benieuwd naar
buffet maken, of bestellen.
wij hebben wel altijd bbq gedaan en dan ook zelfbediening, wij begonnen wel bewust wat vroeger…
zou een tap huren, aanbiedingen van frisdrank en dergelijke in de gaten houden.
koelkast huren.
weet niet hoe jullie verder wonen, maar tent huren?
Nee… was zo gekscherend geroepen ala “oh lekker, dus dan kunnen wij geen borrel komen halen… want jullie zijn er niet” die trent…
Er zijn best wat mensen in de buurt die ook wel even wilden aanwaaien.
Dus nu dan maar zo, dan is het ook wat vrijer om gewoon binnen te stappen…
we hebben een extra koelkast en vriezer staan in de garage
partytent kunnen we evt van buurman lenen… Garage kan ook leeg, dat bied ook ruimte…
Ik vind een tuinfeest zelf vaak gezelliger dan in een zaal. Wat knusser ofzo.
Inderdaad een party tent, eventueel met terrasverwarmers, statafels, tafels en stoeltjes (kun je best goedkoop ook huren). Kun je een tent tegen een tuindeur aanzetten ofzo? Wij hebben dat wel eens gedaan, dan stond binnen een hele lange tafel met allerlei hapjes en drinken, en zaten de mensen in de tent, maar als het dan onverhoopt regent, hoefde je niet de regen door, zeg maar, en mensen die het te koud vonden konden binnen zitten als ze wilden.
En dan een buffet ofzo, gewoon simpel met gehaktballetjes en stukjes kip in saus, stokbroden, salades etc. Ingewikkelder ben ik niet zo van dus kan ik geen tips voor geven
er zal vast iemand zijn die kan tappen…
je kan nl bij een slijterij een soort bar afhuren…
een vat of 2 bier, frisdrank is dan ook veel goedkoper…
en verder gewoon veel bittergarnutuur, mensen die veel drinken eten meestal toch niet zoveel
Een cateraar laten komen. :thumbup:
Hebben wij vorig jaar ook gedaan toen we de verjaardagen/tuinfeest van onze zonen vierden.
Het was ideaal. De dranken stonden in de stal in een koelkast vol wijn/bier/sap .
Daar een tafel neergezet met glazen, zodat iedereen dat zelf kon regelen.
Eten stond toen in een grote partytent. En wij hadden 2 sets bierbanken met tafels leuk aangekleed. Met een rotan zitje erbij en een sta tafel.
Ik had zelf wat olijfjes en zoutjes op de tafels gezet. :drool: En er was natuurlijk taart.
Was erg geslaagd. :thumbup: