Innestelling?

Hallo.

Ik heb een vraag over innestelling? Als je eiersprong is geweest, op het juiste moment heb geklust

En je krijgt op dag 22 van je cyclus een klein beetje bloed bij afvegen (sorry)

Wat betekend dat?

Lesley.

Ja goeie vraag haha :wink:

Sweet-Love vraagt dit namens ons beide…

Tja wat betekend het…kan alle kanten op stom genoeg. Of ineens een korte cyclus, of een innestelling…helaas is afwachten de enige optie en bij 1 dag overtijd hoppa testje ertegenaan. Succes!

Okay, als het een innessteling is geweest kunnen we dus na 1 dag overtijd testen?

Vanaf je NOD kon je testen toch?

Nog 8 dagen geduld Sweet :stuck_out_tongue:

Yep dat is wel het meest betrouwbaar. Kijk eerder testen kan altijd maar verteld je alleen nog niet echt wat. Ja dat er mss een innestelling is (geweest) maar nog steeds niet of het ook echt blijft plakken zeg maar.

Overtijd is het beste teken wat je lichaam je kan geven in de zin van betrouwbaarheid. Al hebben jullie beide geloof ik ook nog wisselende cyclussen dat maakt het niet makkelijker. Maar je gevoel bij wel of geen innestelling is wel een beetje een indicatie. Als het zo is, dan verdubbeld iedere 2 dagen de hoeveelheid hormoon in je bloed/urine en na ong een dag of 10 is het dan dus meetbaar zeg maar per thuistest. Je hormoonniveau zit dan op om en nabij de 50/60 en dat is een waarde die een thuistest kan oppikken. (2/4/8/16/32/64)

@ Rhiannon

Eigenlijk zeg je dus dat je kan testen vanaf dag 10 na bevruchting?

Ik ben nu 6 dagen na mijn eisprong (denk die ook gevoeld te hebben) dus op zijn vroegst kan ik over 4 dagen testen?

Wat is de norm wanneer er een innestelingsbloeding zou kunnen zijn?

Op of rond welke dag?

Juistem :wink: 10 dagen erna is er een kans op een positieve test. Maar ieder lichaam is anders, ieders nieren werken anders etc dus het komt ook voor dat er pas later en soms eerder positief getest wordt.

Voor innestellingsbloedingen is geen norm. Het is toeval…niet iedereen krijgt het. Heb het zelf bv nooit gehad. Feitelijk is het puur een placenta die een plekje heeft gevonden in je baarmoeder waar toevallig ook een vaatje loopt. Er is zelfs geen dag vast te stellen waarop het plaats zou vinden. De ene verliest een beetje helder bloed de ander pas een aantal dagen na de innestelling een beetje oud bruin bloed.

Hmmm okeej :roll:

Wat hebben je nieren te maken met testen en HCG hormoon?

Ik bedoel… ik heb een lever/nier afwijking Syndroom van Gilbert (soort van chronisch geelzucht)…

Toen ik zwanger was van mijn zoon had ik pas een posi test met 9 a 10 weken en een stuk of 15 negatieve daarvoor…

Komt dat door mijn lever dan ofzo? En krijg ik dat nu dan weer misschien?

Ik hoor dit voor het eerst…

Je urine is een afvalprodukt. Je nieren zuiveren je bloed en de afvalstoffen worden afgevoerd via je urine. Als je nieren trager werken dan gebruikelijk kan het langer duren voor je dus het ‘afbraak hCG’ terugvind in je urine. Het kan evt verklaren waarom je pas laat positief test. Al zou een bloedtest iig wel positief moeten zijn want het hormoon komt rechtstreeks vanaf de placenta je bloed in. :think:

Misschien dat je juist vanwege je syndroom eerder mag en kunt aandringen op een bloedtest? 9 a 10 weken moeten wachten op een bevestiging van een zwangerschap lijkt me wel vreselijk zeg pfff.

Heeft het overigens nog consequenties voor het zwanger zijn? Dingen als medicatie om af te bouwen oid? Dan zou ik het iig zeker al eerder willen weten als ik jou was. En dat zal je arts ook zeker begrijpen!