Inleiding.

Het is mij bekend hoe/wat er gaat gebeuren tijdens een inleiding.

Krijg de avond ervoor wss. een ballon als mijn ontsluiting niet goed is.

*Nu 1cm



Wat ‘’ kan ‘’ ik verwachten bij een niet voldragen kindje?

Hij word met bijna 38 weken gehaald.

Spannend!



Zoals je weet ben ik ingeleid met 36,2. Gewicht en temperatuur waren goed, daarvoor hoefde hij niet de couveuse in :slight_smile:

Ik ben met 38,3 ingeleid bij mijn zoontje.

Wat wil je precies weten?



Ik kan alleen maar vergelijken met mijn dochter die met 41weken is geboren.



Mijn zoon had veel vruchtwater ingeslikt en was erg misselijk de eerste dagen na de geboorte. Hij dronk daardoor niet zo goed en viel iets te veel af. Of dit door de ingeleide bevalling komt weet ik niet. Maar hij had een goed gewicht 3580 en kon zich goed op temperatuur houden.



Mijn dochter was meteen een heel helder kindje. Had meteen veel aandacht voor haar omgeving. Dronk goed. Liep altijd voor in haar ontwikkeling. Mijn zoon was veel suffer. Veel meer ‘in zijn eigen wereld’ de eerste weken. Hij sliep veel meer dan mijn dochter deed. En zijn ontwikkeling gaat op normaal/eigen tempo.



Toen mijn dochter geboren werd, was mijn nicht in dezelfde week bevallen met 38 weken zwangerschap. Haar kindje was ook veel slaperiger/ suffer dan mijn dochter. Maar goed, ik zou mijn eigen ervaringen niet willen generaliseren. Ik weet niet hoe anderen het ervaren.

Zelfde ervaring hier als Miro maar dan in de andere volgorde :wink: Marijne kwam met 38 weken Eva met 40.5. Duidelijk verschil in gewicht maar ook vooral in hoe sterk ze zijn. Maar het kan heel erg verschillen, Eva liep de hele zwangerschap al iets verder voor dan Marijne deed, ze was iets groter.

Ik ben al eerder ingeleid bij dl. met 39 weken , dus niet echt te vergelijken. (zl kwam spontaan op zelfde termijn.)



De kans is dus reëel als ik besef dat hij misschien moet blijven?

Hij moet sowieso 12 uur blijven ivm. medicatie die ik slik.



Mijn dl. was inderdaad slaperig, niet echt aanwezig, viel te veel af, dronk slecht.

buiten dat die met 39 weken (4 dagen) was gehaald, was ze miss. toch niet klaar…? (ze woog 3130gram)



Kindje in mijn buik word gemiddeld nu 2500 gram geschat. Groei was prima alleen smal hoofdje.

Hoop dat hij de laatste 2 weken dan nog even goed groeit.



sst… op fb. maar het word 21 februari, dan ben ik 37 weken en 5 dagen.

Marijne hoefde niet te blijven hoor, we zijn gewoon naar huis gegaan en daar zijn we later met bijvoeding gestart. Sommige kinderen zijn meer ‘af’ dan anderen op die termijn, daar is weinig over te zeggen.

Mijn zoon mocht ook direct mee naar huis hoor. We konden het ook net redden zonder bijvoeding. Ik gaf BV namelijk.

Ik gaf ook bv maar Marijne redde het niet alleen, dus twee dagen bijvoeding en daarna weer live en ging prima.

Aangezien je met 37 weken thuis mag bevallen is er geen sprake van een niet voldragen kindje lijkt mij.



Ik zou het gewoon op me af laten komen, je kunt nooit voorspellen hoe het gaat en hoe snel je naar huis mag.



Succes alvast!

Wat is de reden van inleiding? :slight_smile:

Ik ben ook ingeleid en ben bevallen met 2 vingers in m’n neus.

Ff binnen kantoortijd zeg maar :wink:



Ik heb wel langer moeten blijven maar dat kwam door mijn levensbedreigende complicatie achteraf.

Dat had niks met mijn inleiding te maken.

Ik ben ingeleid destijds met 38+3 met behulp van een veter.

Bevalling ging snel, binnen 4 uur was ze er. Ze was klein, 46 cm en 2870 gram maar dronk direct goed uit haar flesje en kon zich ook meteen goed op temperatuur houden. Wij mochten samen, nadat ik had geplast en gedoucht meteen naar huis. Dochter was vanaf het eerste moment erg alert, niet suf of iets dergelijks. De kruik in haar bedje mocht er na de tweede nacht al af, die had onze dame niet nodig, ook al was het echt een hele koude winter toen en vroor het overdag ook stevig.



Bevalling ging dus snel, direct na het verwijderen van de veter braken mijn vliezen en krap een half uur later kreeg ik een weeënstorm tot aan de uitdrijvingsfase. Die duurde 20 minuten en toen was ze er. 't Was behoorlijk pittig omdat ik amper bij kon komen en op adem omdat de volgende wee alweer opkwam voordat die ervoor goed en wel was afgezwakt. Ik begreep van de diensthebbende arts dat een weeënstorm vaker voorkomt bij een inleiding met veter.

D. Hoii, hoe gaat het?

Reden inleiding is dat mijn gezondheid net als bij mijn dochter weer heel erg achteruit gaat.

Ze willen inleiden nu het nog stabiel genoeg is om de bevalling aan te kunnen, gezondheid gezien.

Sweet-Love, wat fijn dat ze aan jou denken en vanwege je gezondheid de bevalling in willen leiden: een zorg minder.



Als jij wil weten wat je kan verwachten, vóór, tijdens en ná de bevalling, dan zou ik even contact opnemen met de gyneacoloog waarbij je loopt. Er zijn teveel scenarios om hier op jouw algemene vraag: “Wat kan ik verwachten bij een niet voldragen kindje?” te reageren.

Ik denk dat jij misschien onzeker bent en duidelijkheid wil over wat er met jouw kindje en jou gaat gebeuren als hij toch niet helemaal sterk genoeg blijkt te zijn om mee naar huis te gaan. Misschien is het een goed idee, om je angst in het ziekenhuis te bespreken.



Heel veel succes met je bevalling! :thumbup:

Heel veel succes vandaag!!

Succes!!!

Ons mannetje is geboren!

Om 11.26 uur zag hij het levenslicht!

M.ace , 2705 gram en 46 cm.

Heerlijk ventje! :inlove:

(Ballon gisteravond gehad, heel veel gedoe, vanmorgen heel veel gedoe onderaan door mijn vliezen. (baarmoeder was ineens gekanteld.)

Om 8 uur was alles gebroken half 9 infuus en om 10uur al 9cm. Laatste randje eerst proberen weg te krijgen, en toen persen, maar hij lag nog erg ver naar achter met zijn hoofdje, net als zijn grote zus toen. Dus moest hij eerst achter het schaambot vandaan, en dat deed au. Mocht mee persen voor de vorm, actief persen begon om 11.15 uur, 3 persweeen gehad.)