inleiding

Hoi



Ik blijk dus toch in de 34e week alsnog zwangerschapsdiabetes te hebben gekregen (wist niet dat dat kon!) en mijn baby is aan de grote kant.

Nu was ik vandaag bij de gyn en die zei dat mijn suiker nog steeds te hoog was. Eigenlijk zou ik insuline moeten, maar met 37 weken had dat weinig nut, vond hij. :think: Dus: inleiden met 38-39 weken.



Ik krijg volgende week een inwendig onderzoek als ik 38 weken ben, om te zien of ik goed inleidbaar ben. Zoja, dan word ik de week erop ingeleid. Anders wacht hij nog een weekje langer, maar niet langer dan 40 weken. :shifty:



Nu word ik wel een beetje zenuwachtig! Wat zijn jullie inleiding ervaringen? Ik heb vorige keer na 3 dagen valse start wel een infuus gehad, en dat was behoorlijk heftig. Maar dit is weer heel wat anders, om zo zonder weeen naar het ziekenhuis te gaan…

Worden de kindjes dan meestal dezelfde dag geboren?



Ook moet ik 2 nachtjes blijven ofm mij en de baby te monitoren op suiker na de bevalling.



Mochten jullie nog tips hebben om mijn ‘inleidbaarheid’ te verhogen, dan hoor ik dat graag! :stuck_out_tongue:

De enige tip die ik je kan geven is om op tijd om pijnstilling te vragen. Ik ben bij Lucas ingeleid en vond het niet fijn. Vooral omdat de verpleegkundigen mijn forse weeenstorm niet serieus namen, ze zette vrolijk het infuus wat harder. Als ik op tijd pijnstilling had gehad, had het al heel wat gescheeld.





Ik weet wel dat als ze je inleiden dmv een wee-opwekkend middel + vliezen breken dat je meestal je kindje binnen 24 uur hebt.

Moeten ze je inleiden met gel dan kan het wat langer duren omdat je baarmoedermond dan eigenlijk nog onrijp is. Die gaat door de gel rijpen en als dat gebeurt is krijg je meestal een infuus met wee-opwekkers.

Mijn bmm was nog niet rijp, dus ik heb eerst een veter gehad… Na 24 uur bleek dat ik net genoeg ontsluiting had om ingeleid te worden. Tussen het aanzetten van het infuus en het moment dat Kaylee eruit was, iets meer dan 3 uur, waarvan 25 mins persen :shifty: . Ik vond het heftig en zwaar en ben een paar keer gaan hyperventileren omdat ik de weeën niet weg kon puffen, die kwamen veel te snel op elkaar :roll: Ik heb om pijnstilling gevraagd toen ik 6 cm ontsluiting had, tegen de tijd dat de pethidine klaar was had ik al 10 cm (20 minuutjes ongeveer).



Ondanks dat vond ik t toch geen erge bevalling en zou ik ervoor tekenen om t nog een keer zo te mogen doen :wink: Maar dan liefst een paar weken later :angel:

bedankt alvast!



Hmm hij wil ook eerst checken volgende week of mijn baarmoeder wel rijp genoeg is. Ik zal er maar op rekenen dat dat niet het geval is. Dan duurt het nog een weekje langer.

Hopelijk hoeft DAT deel (rijp maken bmm) in ieder geval niet te gebeuren, want dat klinkt wel als langdurig en ellendig…

:think:

Was bij mij niet ellendig hoor… beetje menstruatie achtige krampen maar niet echt enorme pijn of zo :think: In het zkh werd trouwens gezegd dat er ook vrouwen zijn die met die veter net het zetje krijgen wat ze nodig hebben en dus daar op bevallen.

hoi,



wat betreft de inleiding kan ik je niets zeggen was toch nog spontaan gegaan, ik heb wel insuline moeten spuiten en heb 1 nachtje moeten blijven.





gr mel

hallo



ik ben ook 2 manden geleden ingeleid. :dance:

ik kreeg om half 9 het spul binnen en de weeen begonnen bijna gelijk al wel licht…ik moet zeggen dat het allemaal erg snel ging 7 uur later was de kleine er al. :dance:

het minder prettige moment is toch wel als je natuurlijke weeen er door heen krijg dan heb je dus af en toe vaak ween achter elkaar maar dat was bij mij toen ik al 7 cm ontsluiting had.en met acht moest ik al persen maar dat was een ander probleem. :silenced: :think:

ik heb het als prettig ervaren. :smiley:

zelf vond ik het prettig dat ik daar in bad mocht zo kan je beter ontspannen. :thumbup:

als je vragen heb kun je die altijd stellen.

ik hoop ze voor je te kunnen beantwoorden.

vergeet niet dat het voor iedereen anders is.

ga de avond ervoor lekker met je mannetje een gezellig avond houden en probeer lekker te slapen(is er moeilijk). :think:

eet smorgens lekker een boterham of wat je ook lekker vind en ga er met een leeg hooft heen.laat alles op je afkomen. :thumbup:

in het ziekenhuis vertellen ze je alles nog eens rustig en je kan alles vragen. :smiley:

heel veel sterkte en zet hem op. :thumbup: :thumbup:



liefs marije :vlinder:



ik heb pijnstillers gehad maar dat hielp niet.via een spuit in me kont haha…heb het toen maar op eigen kracht gedaan.

Ik ben ook ingeleid.

Bij mij heeft het 2 dagen geduurt omdat mijn bmm nog niet week genoeg was. Toen ik eindelijk 3 cm ontsluiting had hebben ze mijn vliezen gebroken en mij aan de weeën opwekkers gezet en toen ging het heel snel en was ik binnen 6 uur klaar.

Voordat mijn vliezen werden gebroken had ik nog geen enkele wee gehad.

Ik had gelukkig alleen buikeweeën en die waren goed weg te puffen, maar het was wel heftig en veel en snel door die weeën opwekkers.



Ik moest na mijn bevalling nog eens 2 dagen blijven i.v.m. mijn bloeddruk. Na vijf dagen ziekenhuis ging ik echt gillend naar huis met mijn baby (wel 200 meter verderop, hihi)

hoi



Marij, bedankt voor je fijne reactie; dat geeft de burger moed!! :mrgreen:



Lynda, kan me voorstellen dat je echt naar huis wilde toen. Slapen op een kamer met meerdere mensen (en babies) is erg lastig he! :?



De bedoeling is dat ik pas word ingeleid als het inwendig onderzoek dat uitwijst dat het kan, dus ik neem aan, als de BMM week is. Ik ben hard aan het werk om dat al zelf te bereiken, met frambozenbladthee en ja…erik moet er nu dagelijks aan geloven voor een potje sex (en dat nadat ik een maand lang geen zin had :mrgreen: )

Hopelijk is de BMM vrijdag dan zo ver dat ik maandag oid ingeleid kan worden, direct met het infuus.

Zoniet, dan wacht de gyn liever nog een weekje. Maar als ik tegen de 40 weken loop, moet ik sowieso, ook al is de BMM nog niet week…



Ik vind het wel erg spannend hoor! :shifty:



(vorige keer had ik 3 dagen valse ween die heel pijnlijk waren. Toen kreeg ik een infuus en was hij er binnen 6 uur)

ik ben ook ingeleid. Ik ben 4 dagen geprimed. Mijn bbm was nog niet week genoeg. Ik kreeg na elke pil wel menstrustie krampen die wel meer pijn deden als de maandelijkse krampen.



toen ze op de 5e dag mijn vliezen konden breken en ik aan het infuuf ging was hij er binnen 2.5 uur

Hoi,



hier ook ingeleid vanwille zwangerschap diabetes!



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=40972 dat is mijnbevallings verhaal…





Hier mog ik niet in bad vanwege de diabetes( je moet aan een infuus voor je suiker op pijl te houden dus neit in het water) . wat ik wel fijn vond was dat ik konstand aan een monitor hing. ctg + sensor op het hoofdje van de beeb.



Hier is alles goed gegaan. maar wel 26 uur. :-*





sterkte!



om het uur

@Vicky wrote:

In het zkh werd trouwens gezegd dat er ook vrouwen zijn die met die veter net het zetje krijgen wat ze nodig hebben en dus daar op bevallen.




Dat was bij mij dus zo… ik werd bij Daylian ingeleid met 37 weken omdat mijn bloeddruk te hoog was… en ben ook begonnen met vetertje… en kreeg ook te horen reken maar nergens op want het kan wel 3/4 dagen duren… alleen had het bij mij 3 kwartier nodig en toen konden ze mijn vliezen al breken, en vanaf dat moment heb ik er 2 uur en een klein kwartiertje over gedaan… zonder infuus of wat dus helemaal op mijn eigen houtje …



was dus ook bang dat ik aan het infuus moest omdat bij de vorige 2 zwangerschappen dat ook is gebeurd en dat heb ik nie als prettig ervaren…



liefss :vlinder: