ik ben zwanger van tweeling meisjes en Volgende week word ik ingeleid .
gisteren met de laatste controle zat de baarmoedermond nog helemaal dicht ,dus dat word waarschijnlijk eerst doormiddel van gel de baarmoedermond te laten verweken zodat er wat ontsluiting komt om de vliezen te breken .
zijn er hier dames die daar ervaring mee hebben ? En hoelang duurde het voordat de ‘echte’ bevalling begon ?ik hoor graag alle ervarings verhalen !
Het is mijn tweede bevalling .de eerste kwam zelf op gang maar uiteindelijk omdat de weeen wegvielen wel met infuus .
iedere bevalling is anders. Je kunt dus niet zeggen of de gel bij jou snel werkt of juist niet.
Pin je dus niet teveel vast op verhalen van anderen !
Ik ben vorige week ingeleid met gel.
Eerst moet je een half uur blijven liggen om de gel in te laten werken. ( neem dus wat te lezen mee ! )
Ik kreeg kramp en voelde me beroerd.
Maar ik hoopte dat het niet voor niets was
6 uur later bij de controle bleek de gel niets te hebben gedaan. ( was om 16 uur )
Dus tweede keer gel gehad , om half acht had ik 2 cm ontsluiting.
Om half tien kreeg ik persdrang en om 21:34 had ik onze dochter vast. :inlove:
@Mam van 2 wrote:
iedere bevalling is anders. Je kunt dus niet zeggen of de gel bij jou snel werkt of juist niet.
Pin je dus niet teveel vast op verhalen van anderen !
Ik ben vorige week ingeleid met gel.
Eerst moet je een half uur blijven liggen om de gel in te laten werken. ( neem dus wat te lezen mee ! )
Ik kreeg kramp en voelde me beroerd.
Maar ik hoopte dat het niet voor niets was
6 uur later bij de controle bleek de gel niets te hebben gedaan. ( was om 16 uur )
Dus tweede keer gel gehad , om half acht had ik 2 cm ontsluiting.
Om half tien kreeg ik persdrang en om 21:34 had ik onze dochter vast. :inlove:
:inlove: heeerlijk ,nog gefeliciteerd!!
Ik ben vooral benieuwd naar alle ervaringen ermee ,en pin me er zeker niet op vast .
Al is je verhaal wel fijn om te lezen
Ik ben ingeleid met 35.6.
's Ochtends eerst inwendig onderzoek en eerste keer gel. Zat nog potdicht, die gel deed nog niet veel.
3 uur later tweede gel, toen wat menstruatieachtige krampen die heftiger werden.
3 uur later laatste keer gel en toen kwamen de weeen als een dolle… Heb toen een ruggeprik gevraagd en om 19.50 is Iris geboren.
Dus de hele dag duurde de inleiding, maar de daadwerkelijke weeenstorm en de bevalling een uurtje of 6.
ik heb vandaag mijn bevallingsverhaal neergezet bij “kraamtijd” (maar misschien niet het leukste verhaal om te lezen als je nog moet bevallen)
ook ingeleid met gel, bij mij werkte het qua weeen heel snel, ik zat van te voren nog helemaal dicht, maar binnen een uur constante weeen. 2e dosis maar voor de helft gehad en 3e was niet nodig. 24 uur later bevallen.
maar tegelijk met mij was er een meisje in het ziekenhuis en die was op dag 2 en die kreeg toen weer de gel omdat het nog niks gedaan had…
heel verschillend per persoon dus!
succes volgende week en geniet van je meisjes!
Wat spannend voor je!
Ik ben ingeleid bij 37+3 ivm hoge bloeddruk.
's Ochtends om 8.00 uur gemeld in ziekenhuis, toen een uurtje aan het CTG. Daarna eerste tablet ingebracht. 's Middags nog geen verandering en weer een tablet ingebracht.
Om 17.00 uur kwam er enige weeenactiviteit en om 19.00 uur had ik 3cm ontsluiting. Toen hebben ze de vliezen gebroken en was onze jongste zoon om 20.03 uur geboren.
Hele dag dus in het ziekenhuis, maar voor mijn gevoel heeft de bevalling maar een uurtje ofzo geduurd.
Tussen CTG’s en tabletten inbrengen door konden we ook gewoon rondlopen in het ziekenhuis en zijn we ook naar buiten gegaan.
Veel succes volgende week!
@Ikke31 heftig maar wel snel !
@pe dat klinkt als een fijne bevalling
@teun ik heb je verhaal net gelezen.,heftig hoor !! Ik heb` gelukkig 'al een bevalling meegemaakt en die was zwaar maar heb het gelukkig niet zo ervaren als jij !!
Gelukkig ben je nu aan het genieten van jula !!
ik werd ingeleid bij de 2e.
heb 3 keer gel gehad,maar dat werkte niet.
mijn lichaam reageerde er helemaal niet op.
Dus is het uiteindelijk een KS geworden.
ik ben ingeleid bij beide bevallingen.
Bij mijn eerste bij 41.3 wk. om 08:00 uur 1e gel gehad omdat mijn bm nog niet verstreken was en naar achter gekanteld lag. Dit hielp een beetje verstrijken en 1 cm ontsluiting. Tweede keer gel om 11:00 uur. Wel meer activiteit maar om 15:00 uur 2cm. Ze gingen niet meer uit van bevallen die dag. Echter om 17:00 uur kwamen de weeen langzaam op gang. Om 20:00 uur mijn vliezen gebroken. Daarna echt een weeenstorm echter kwam de ontsluiting langzaam op gang. De laatste 3 cm binnen een half uur en om 00:51 uur is onze dochter geboren.
Bij de 2e bij 38.3 wk ( kon niet meer lopen door bi) weer eerst gel omdat er nog niet genoeg verstrijking was. Dit deed de eerste dag weinig. In de avond kwamen weer de weeen op gang. Ik had toen 4 cm echter stopte de weeen :? De volgende ochtend om 09:00 uur zijn mijn vliezen gebroken. De weeen kwamen heel langzaam op gang. Toen aan het infuus gelegd en deze werd ieder kwartier verhoogd. Ik reageerde hier pas na een paar uur op. Omstreeks 12:00 uur nog maar 4 cm ontsluiting. Maar toen werden de ween wat heftiger. Echter om 16:00 uur pas 5 cm ontsluiting. Toen echt een weeen storm gekregen waardoor ze het infuus stop moesten zetten omdat het te erg werd. Uit eindelijk om19: uur 6 cm ontsluiting, 19:20 7 cm, om 19:30 kreeg ik persdrang en om 19:37 is onze tweede dochter geboren. Zoals je ziet 2 verschillende bevallingen bij 1 persoon. Vaak zie je dat het bij een 2e bevalling sneller gaat. Op het moment zelf wordt je er best simpel van maar op zich is de echte bevalling ( vaanf het moment dat het echt pijn ging doen tot bevallen) heeft ongeveer 6 uur geduurd en vanaf het moment dat ik mocht gaan persen 7 minuten.
Ik heb het allemaal maar gewoon over me heen laten komen en ik denk dat dat de beste manier is. Omdat alle bevallingen anders zijn kan je je nergens op voorbereiden. Sommige lopen smiddags met hun kind het ziekenhuis weer uit.
Heel veel succes, ik weet zeker dat het goed komt!
Ik ben bij beide bevallingen ingeleid met gel.
Bij onze dochter met 42+3.
2 Keer een dosis gehad wat de hele dag op irritante rugweeën na verder niks deed. Ze zouden de volgende dag verder gaan maar om 1 uur 's nachts braken de vliezen spontaan en om 5.55 is ze geboren.
Bij onze zoon met 41+1.
1e Dosis deed totaal niks. Tweede dosis volgens mij zo rond 16.30 gekregen.
Om 18.00 kreeg ik vanuit het niets vreselijke pijn door de weeën en om 18.32 is hij geboren.
Uiteindelijke bevalling dus een half uurtje.
Maar inderdaad, je kunt er niks van zeggen met gel. Het kan ook dagen duren.
Succes voor volgende week in ieder geval!!!
Met 37 weken hebben ze geprobeerd mijn bevalling op te wekken met gel. Dat is destijds niet gelukt en ik werd weer naar huis gestuurd :shock: Uiteindelijk is het toen een keizersnee geworden omdat er geen beweging in de baarmoedermond te krijgen was en ik zwangerschapsvergiftiging had met een gevaarlijk hoge bloeddruk
Ik ben ingeleid met 38 weken wegens zwangerschapssuiker.
Maandagsochtends 0700 uur gel. De hele dag door echt totaal niets en vroeg mij af wat ik in het ziekenhuis deed behalve om de zoveel tijd aan de CTG en smiddags nog een keer gel. Dinsdagsochtends wakker gemaakt om 06:30 uur door verpleegkundige om nogmaals gel te doen. Geen reactie. 12:00 uur nog een dubbele dosis en alvast voorbereiding voor evt een infuus want dat zat er aan te komen. Rond 16:00 uur beetje ongikrampen ,17:00 uur gaan douchen toen onder de douche ineens een mega weeenstorm. om 17:10 onder douche weg met moeite in bed gaan liggen en misselijk worden van het eten wat de anderen net hadden gekregen,17:20 vliezen knappen en met een noodgang naar de verloskamers want persweeen. 17:25 was madame er…
Ik ben ook 2 keer ingeleid.
Bij Noelle (39.3 weken zwanger) om 9.00 'smorgens begonnen met tabletjes en weeenopwekker aan het infuus. Ging allemaal vrij snel dat het ook op gang kwam. Ruggeprik gehad en toen ging het wat minder snel allemaal.Uiteindelijk is ze om 22.18 diezelfde dag geboren.
Bij Nout ook ingeleid (31.1) Om 12.00 begonnen met tabletjes, om 16.00 nog eentje, toen begon het wel te rommelen. Om 20.00 nog een tablet en een uur later volop in de weeen. Om 23.00 richting verloskamers omdat t toch wel heel hard ging ineens, vliezen gebroken. Uiteindelijk keizersnede geworden omdat het allemaal niet snel genoeg ging en de hartslag daalde. 3.40 geboren.
Bij Noelle ging t dus wel iets sneller maar de bbm was ook wat rijper natuurlijk. Als ik die ruggenprik niet had gehad was t nog wel sneller gegaan.
Hoe is het? Gaat vast nu opschieten voor je!