ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en we hebben een datum gekregen wanneer ik ingeleid word :dance:
alleen nu heb ik een paar vragen…
heeft jullie partner direct vrij gevraagd?
of zijn jullie alleen/met iemand anders naar het ziekenhuis gegaan en is je partner pas later gekomen? (opzich heb ik zoiets van hij moet erbij zijn… maarja het kan net zo goed nog niet doorzetten en hoeveel vrij moet hij dan uiteindelijk gaan nemen :think: en als het thuis spontaan gebeurd kan hij ook net zo goed op werk zitten…moeilijk dus…:oops:)
en verder nog handige tips om de dag/dagen door te komen in het ziekenhuis?
Hier bij 1e ook ingeleid naar aanleiding dat ik al langer met gebroken vliezen lag.
Hier kwamen de weeën niet op gang dus naar zh toe voor inleiding.
Mijn man heeft meteen vrij gevraagd op zijn werk met mededeling dat ik ingeleid zou worden.
In zh zelf kan je een kaart kopen voor tv en telefoon (maar bij sommige mag mobiel gewoon)
knabbels voor jezelf en je man
drinken voor jezelf en je man.
eventueel wat boeken oid om jezelf te vermaken.
labello voor je lippen.
Dexitro of hoe het precies heet voor wat energie.
Probeer je bagage te beperken tot 1 tas en 1 mc zodat het niet veel gesleep wordt mocht je overgeplaatst worden naar andere kamer.
Bij 2e had ik wederom gebroken vliezen en mijn man was al naar zijn werk toe.
Heb hem opgebeld dat hij maar meteen terug moest komen en zijn werk moest bellen.
In loop van de dag heb ik weeën gekregen maar moest alsnog naar ziekenhuis toe. Heeft mijn man zijn werk wederom opgebeld dat hij naar ziekenhuis is met mij zodat ze op hoogte waren.
Heel veel sterkte!
krijgen ze daar vrij voor dan?
ik weet wel dat als ik beval hij vrij krijgt maar krijgt hij ook vrij voor inleiden?
@Angel & Luna wrote:
krijgen ze daar vrij voor dan?inleiden is toch ook bevallen
ik weet wel dat als ik beval hij vrij krijgt maar krijgt hij ook vrij voor inleiden?
het hoeft niet door te zetten dus ik weet niet :shifty:
Tuurlijk krijgt ie daar vrij voor
Als het goed gaat, word je beebje dan geboren… dus moet ie daar gewoon bijzijn
En mocht het langer duren… is bijzonder verlof dus niks aan de hand.
ok ja wij hadden zoiets van als ik zoveel ontsluiting heb dan bel ik en komt hij naar het ziekenhuis :lol:
Zo nuchter was ik ook, mijn man is vanaf het begin erbij geweest en achteraf ben ik daar nu erg blij om.
Inleiden is bevallen dus dat is gewoon vrij!!!
Succes en ik denk aan je
dank allemaal voor jullie antwoorden
en uhm… maxicosi kan ik toch ook gewoon aan degene geven die ons uit het ziekenhuis komt halen :shifty: (scheelt weer sjouwen )
@pooh wrote:
Zo nuchter was ik ook, mijn man is vanaf het begin erbij geweest en achteraf ben ik daar nu erg blij om.
Inleiden is bevallen dus dat is gewoon vrij!!!
Succes en ik denk aan je
:lol: ja wij hadden zoiets van dan neem ik m’n moeder mee…
maarja waar stuur je die dan weer heen als het echt begint (al zou ze er ook van mij bij mogen blijven hoor haha ze was er ook bij toen Luna geboren werd )
vind ook weer zo l*llig om dat te zeggen nou was gezellig hele dag (ofzo) en ik zie je straks wel als de kleine eruit is :oops: :oops: :lol:
Ik was bij beide gevallen heel erg blij dat mijn man erbij was vanaf het begin tot het einde.
Bij de ene gaat inleiden heel snel en bij ander weer niet.
Als je echt twijfelt, kan je ook vragen of je man zou kunnen vragen op zijn werk hoe ze erover denken?
Maar inleiding is bevallen
M.C. kan je altijd aan iemand anders geven die het dan meeneemt als jullie weer naar huis mogen. Hier hebben wij dat bij de 2e ook zo gedaan. Mijn man kwam mij halen samen met zijn vader (manlief heeft geen rijbewijs).
Bij de eerste hadden wij wel alles zelf meegenomen dat was heel gesleep… :eh:
Je kan het ook zo doen met je moeder: je moeder gaat met je mee naar ziekenhuis maar zodra het echte werk begint dan neemt je man het over van je moeder en gaat je moeder met Luna even naar huis toe?
:lol: :lol: mijn man heeft ook geen rijbewijs
maar lijkt mij ook prettiger als hij er gewoon heel de tijd bij is idd
Luna wil ik helemaal niet in het ziekenhuis hebben ja als de kleine geboren is eerder niet
Mijn partner heeft uiteraard vrij genomen om meteen met mij mee te gaan. Het idee is
niet in mij opgekomen om het anders te doen!
(vind ik ook geen aanrader hoor)
Wij moesten om 8.30 in het zkh zijn en om 13.38 ben ik
bevallen van Sven.
(ingeleid bij 37+1)
Ook mijn partner heeft bij de laatste 2 ook vrij genomen (de eerste 2 bevallingen gebeurden spontaan).
Ik mocht er niet aan denken dat ik het eerste deel alleen zou moeten doen of nog erger, dat hij te laat zou komen en de bevalling zou missen!
Ik ben telkens in 3 uur tijd bevallen, misschien speelt dat ook wel een rol!
Wanneer komt de baby dan? :inlove:
Succes! :thumbup: :-*
Mijn hub heeft ook vrij genomen, ondanks dat ze die dag ervoor nog niet mijn vliezen konden breken, dus het kon ook zijn dat ik met 2 uur weer buiten zou staan. want met zo’n gel kon het wel een paar dagen duren…
maar gelukkig ze kinden mijn vliezen breken om 8 uur en om 3 uur is fenna geboren
Angel,
laat je mannetje er aub vanaf het eerste moment bij zijn meis !!!
Mijn tweede en derde bevalling zijn ook ingeleid.
(ik had wel al 2-3 cm opening op voorhand - ff ter verduidelijking voor wat komt de drie volgende zinnen )
Bij Tineke: eerste wee om 9.30 u zij is geboren om 10.17 u :shock:
Bij Maaike: eerste wee ook om 9.30 u (toevallig hetzelfde moment),
zij is geboren om 10.04 u :shock: :shock:
Het kan lang duren maar het kan dus ook erg snel gaan hé…
heel veel succes iig !
Gerda
(mede nov 2005 mama)
hoi Angelique,
mijn vriend is gewoon naar zijn werk gegaan; scheelt wel ik lag al drie dagen in ziekenhuis. toen de vliezen waren gebroken en de weeen flink op gang kwamen is hij met de lunch ongeveer gekomen, om half tien waren ze begonnen dus toch nog vrij snel.
wat ik wel weet is dat hij zich dood heeft verveeld. dus ms. wat tijdschriften ed. meenemen voor darius. bij jou is het natuurlijk de 2e bij mij was het de 1 dus ms. gaat het snel maar ms. duurt het bij jullie ook w 16uur…en naja dan kan hij natuurlijk weinig doen…ja beetje heen en weer lopen ofzo…
mocht het een 2e keer zover komen wil hij graag tv op de verloskamer maar denk niet dat ze daaraan doen :lol:
maxi cosi komt indd later wel.
suc6
manlief heeft vrij gevraagd :thumbup: dus hij is er vanaf het 1e moment bij vind ik ook wel een rustigere gedachten hebben
deze keer tenslotte ook samen cursus gedaan dus mag laten zien dat hij opgelet heeft :lol: :lol: (anders had hij op een kwartiertje afstand gezeten ongeveer want hij werkt er vlakbij )
sja in eerste instantie gaan we ervanuit dat de kleine gelijk die dag word geboren (ahum de gyn dan :lol: :lol: ik weet niet hoor of het allemaal echt wel zo vlug zal gaan bij mij :shifty: bij Luna heb ik er ook 30 uur over gedaan :roll: )
de 29e is “de grote dag” snel en spannend dus :shifty:
Mijn schoonzusje zou dit keer ook bij de bevalling zijn en ze heeft het niet gered om op tijd te zijn :lol:
Bij mij was het 's ochtends ook nog het gel verhaal. En 's middags om kwart voor 3 had ik nog geen cm ontsluiting, maar de vliezen kon de vk met het topje van haar vinger wel voelen.
Belde Rinse toen nog op dat er nog weinig aan de hand was, om half 4 heeft hij toch maar weer naar zijn zus gebeld dat er toch wel wat aan het gebeuren was.
Dat vingertopje heeft volgens mij toen wonderen verricht, want om 15:51 werd Siep geboren.
Inleiden wil idd niet zeggen dat het die dag nog gaat gebeuren (je hoopt natuurlijk van wel) Ik mocht overigens het ziekenhuis niet meer verlaten. Dat zegt volgens mij wel genoeg wat betreft dat ik aan het bevallen was.
Op de verloskamer zag ik overigens wel een tv :think: Die is niet aangeweest :lol: Na de gel waren we overgeplaatst naar een kraamsuite en daar was het prima vertoeven. Met een groot LCD scherm, dus we hebben ook tv gekeken :thumbup:
En ik mocht rondlopen in het ziekenhuis (had ik overigens wel heel snel al gezien)
Ik heb nog tijdschriftje gelezen en Rinse… eh… geen idee, die had 's ochtends al meer krampen dan ik :lol: Om de beurt gingen we naar het toilet :lol:
Bij de vorige ben ik overigens ook ingeleid, toen konden de vliezen gebroken worden en was ik in no-time (8:00 vliezen 10:20 Tejo) ook mama geworden (ging toen ook zo snel dat ze nog niet eens de spullen klaar hadden staan. De arts-assistent was net op tijd om Tejo op te vangen. De verpleegster heeft toen eigenlijk de bevalling gedaan :roll: )
Wat maxicosi betreft, wordt ook aangeraden deze in de auto te laten staan tot na de bevalling. Als je opgehaald wordt, zou ik idd die persoon de mc mee laten nemen.
Succes volgende week :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Evelien: wow dat is idd vlot gegaan dan zeg :shock:
ik ben echt heel benieuwd ik ga er maar een beetje vanuit dat het lang gaat duren kan het tenminste (hopelijk) niet zo’n grote teleurstelling zijn
wat ik heb begrepen houden ze mij tot het weekend en in het weekend mag ik dan naar huis om het daarna opnieuw te proberen maar de gyn gaat er vanuit dat hij dezelfde dag word geboren :lol:
maar woensdag ga ik het helemaal goed navragen allemaal :thumbup: