inleiden .

ik heb een vraagje aan de mensen die eens ingeleid zijn door middel van een gel die ze inbrengen…



wat is de bedoeling na het inbrengen? moet je een paar uur plat op bed of mag je lekker rondlopen of zelfs naar huis?het gaat dus om het rijpen van een onrijpe baarmoedermond…

Ik moest (met een pil, niet met gel) een uur plat liggen, daarna mocht ik alles weer. Behalve naar huis.

Ik kreeg een half uur voor het inbrengen een CTG, dan de pil, en dan een uur CTG (plat of op je zij liggend). De pil zou zo’n 5-6 uur werken.

Ik heb er na 5 uur weer een gekregen (weer half uur voorafgaand CTG en uur erna CTG).

Toen deze pil ook niks deed is er aan het einde van de werktijd nogmaals een CTG gemaakt en mocht ik (nadat ik het zelf gevraagd heb) naar huis.

Al met al dik 12 uur in het ziekenhuis geweest. Mocht wel van de afdeling af, maar alleen met een rolstoel en vent mee :wink:

Bij damian werd ik oogop pre-eclampsie ingeleid



En dat werd ook met gel gedaan,Om 8 uur werd het ingebracht en moest ik 30 min blijven liggen en toen mocht ik weer van bed af.



Bij anne had ik al lichte weeen, en ook gek gehad en hetzelfde liedje met 30 min op bed blijven :thumbup:

@kimmiejj wrote:

Bij damian werd ik oogop pre-eclampsie ingeleid



En dat werd ook met gel gedaan,Om 8 uur werd het ingebracht en moest ik 30 min blijven liggen en toen mocht ik weer van bed af.



Bij anne had ik al lichte weeen, en ook gek gehad en hetzelfde liedje met 30 min op bed blijven :thumbup:




na die 30 min mocht je toen naar huis of moest je blijven en was het resultaat wat je er van verwachte? en ook een vraag is : was jouwn baarmoeder mond rijp of niet rijp?

@Sjimmy wrote:

Ik moest (met een pil, niet met gel) een uur plat liggen, daarna mocht ik alles weer. Behalve naar huis.

Ik kreeg een half uur voor het inbrengen een CTG, dan de pil, en dan een uur CTG (plat of op je zij liggend). De pil zou zo’n 5-6 uur werken.

Ik heb er na 5 uur weer een gekregen (weer half uur voorafgaand CTG en uur erna CTG).

Toen deze pil ook niks deed is er aan het einde van de werktijd nogmaals een CTG gemaakt en mocht ik (nadat ik het zelf gevraagd heb) naar huis.

Al met al dik 12 uur in het ziekenhuis geweest. Mocht wel van de afdeling af, maar alleen met een rolstoel en vent mee :wink:




het zou bij mij om de gel gaan dus ik weet niet of er een verschil in werking zit tussen gel of die pil…

ik ben echt zwaar aan het twijvelen of ik het wel moet doen of niet…word de bevalling nu echt zwaarder door inleiding?

Ik mocht niet naar huis mag je met gel ook niet volgens mij.

Bij damian mocht ik heel het ziekenhuis door als ik wou.

Ik heb eigenlijk geen idee of mijn baarmoedermond al gereed was :think: :think:



En bij anne was mijn baarmoeder wel gereed denk ik want ik ben toen eerst gestript



En bij damian sloeg de gel erg goed aan,zou hij niet aanslaan zou er weer opnieuw gel ingebracht worden.Maar hij sloeg dus aan vanaf de gel inbrengen tot de eerste wee was 35 min ofzo,was net van het bed af en de weeen waren er,Om 17:29 is hij toen geboren.

Ik had nooit verwacht dat het zo goed ze werk zou doen,

Je krijgt eerst CTG, dan brengen ze de gel in, dan weer een 1/2 uur CTG en dan nog een 1/2 uur op bed blijven liggen.



Zo ging het bij mij. Ik mocht na dat uur (na de gel) wel van het bed af, rondlopen, van de afdeling af als ik maar in de buurt bleef.



Na 4 uur kreeg ik nogmaals dit hele riedeltje!!



Helaas deed de gel bij mij niets (behalve chemische weeen :wall: ) en mocht ik eind van de dag naar huis!!





(schrik niet van dat het niet werkt hoor, want de gyn was ook verbaasd dat 2x gel niet werkte na al 4 keer tabletten te hebben gehad. Ik heb gewoon een eigenwijze baarmoeder was de conclusie :mrgreen: )





Succes meis!!!

Oja, ik had voordat ik de gel ongeveer 1 cm ontsluiting en een nog niet voldoende verweekte bmm. (zo heet dat toch :oops: )

In pil en gel zitten dezelfde stoffen :slight_smile:

Ik had vooraf 1 cm en een half verstreken bmm (maar nog niet genoeg verweekt). Na een dag ziekenhuis en 2 pillen had ik nog steeds 1 cm en een half verstreken bmm…

Ik heb het afgeblazen verder (ze zouden afgelopen woensdag doorgaan, afspraak stond). Ik heb niet zo’n zin in getrek aan een “stug elastiek”.



Heel veel sterkte met je beslissing.

Ik had ook nog een topic gestart laatst: misschien heb jij er ook wat aan;

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63600

Als je ingeleid wordt wil dat niet per se zeggen dat eerst je baarmoedermond moet verweken. Ik ben ook ingeleid maar had toch al ontsluiting waardoor die gels of pilletjes niet nodig waren.



Ik vond de inleiding (het infuus met weeopwekkers) wel heftig maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste kindje. Ik hoor van anderen die wel vergelijkingsmateriaal hebben dat ze het zwaarder vonden dan spontane weeën. Maar ook van iemand bij wie het niet uitmaakte.



Waarom zou je nu al ingeleid willen worden? Ik ben ingeleid omdat ik 2 weken overtijd liep, maar 1 dag overtijd: ik zou het zelf nog even tijd geven, tenzij je natuurlijk een andere reden hebt om voor inleiding te kiezen.