Inleiden zonder medicatie (bij 42wkn zwangerschap)

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Als onze kleine monsterbeeb :inlove: niet voor maandagnacht 12u spontaan geboren is, word ik komende dinsdag ingeleid.

Heel dubbel, want ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar wil geen ‘ziekenhuisgebeuren’ zeg maar. Dus, indien mogelijk, geen medicatie om de weeën op te wekken en ik hoop zó dat ik tijdens de weeën nog gewoon rond mag/kan lopen en zitten enzo. Hoor daar wat wisselende verhalen over, en dat helpt allemaal niet om de stress van 't eventuele inleiden weg te nemen :wink:

Weet ook wel dat ik gewoon af moet wachten :wink: wie weet begint de bevalling later vandaag of morgenvroeg nog spontaan, en anders hoor ik morgenochtend bij de controle-afspraak in het ziekenhuis wel wat de procedure is, maar toch…

Hier laten ze je rustig tot max 3 weken overtijd lopen :shifty: …Ik heb weeen opwekkers gekregen bij 41.6 omdat de ontsluiting niet vorderde Ik mocht toen me bed niet meer uit :evil: …Bij M.arit werden electroden op het hoofdje gezet om haat goed in de gaten gehouden. Verder had ik een automatische bloeddruk meter om me arm, met in de andere hand een infuus en ctgbanden om mijn buik.

maar goed wellicht is dat bij "jullie"ziekenhuis anders…

ik hoop daarom dat jullie kindje zich gata melden vandaag :mrgreen:

Hier hanteren ze wel de 42-wkn-grens.

Ben gister gestript en had toen ‘al’ :wink: 2 centimeter ontsluiting maar de échte weeën blijven weg.

Voor zover ik nu begrepen heb, gaat de gyn morgen opnieuw strippen en breken ze dinsdag eerst de vliezen. Om echt wee-opwekkers te krijgen zie ik gewoon niet zitten :?

Is 't te doen, weeën opvangen terwijl je geen ‘bewegingsvrijheid’ meer hebt? Da’s echt iets waar ik zó tegenop zie…

Jiska, ik had je graag wat anders verteld, maar ik verging van de pijn :oops: ik kreeg alleen maar rugweeen die liggend gewoon niet op te vangen waren…onder de douche staan mocht niet, staan mocht niet, over het bed hangen mocht niet, op mijn knieeen liggen mocht niet, kortom plat liggen…

ik heb gesmeekt om een ruggeprik en heb die uiteindelijk godzijdank ook gekregen…dus das ook nog een optie in het zkh :wink: :mrgreen:

en ik heb het juist niet als erg ervaren… ik mocht trouwens nog wel even naar de wc lopen, met dat infuus ding mee… ik vond de weeen met melissa veel erger (daar ben ik niet ingeleid en mocht ik gewoon lopen) ik het inleiden niet al snaar ervaren!! en vond de weeen zeker niet pijnlijker dan bij Melissa…

succes met de bevalling

Trouwens ik had rugweeen

Ik had ook een infuus, maar kon eerst wel gewoon aan de wandel!

Later kreeg Daniël ook elektroden op zijn hoofdje, en mocht het niet meer, maar toen wilde ik ook het liefst gewoon liggen blijven!

Het is mij alles meegevallen hoor, maar ik hoop voor je dat het toch nog spontaan begint (vanmiddag ofzo!)

Succes!

@Jiska wrote:

Is 't te doen, weeën opvangen terwijl je geen ‘bewegingsvrijheid’ meer hebt? Da’s echt iets waar ik zó tegenop zie…

Ja!

Bij mijn oudste was ik ook beperkt in beweging door de electrode op haar hoofdje, ik had toen weeënstorm en dat was heel vervelend. Ik dacht toen dat het veel fijner zou zijn als ik maar mocht rondlopen. Dat mocht ik bij nummer 2 (die kwam thuis), maar toen het bij haar echt heftig werd wilde ik ook alleen maar liggen. Zelf vond ik het fijn om te kunnen wiegen bij de weeën, en dat kun je wel ook als je een electrode op hebt.

Maar ik hoop dat jouw verhaal op het mijne mag gaan lijken, namelijk dat je gewoon na je gesprek over het inleiden lekker spontaan aan de gang gaat. :wink: Ik ben toen ook nog eens gestript en ben dezelfde avond bevallen.

Veel succes, overtijd lopen is niet leuk. :hug:

Je bent toch niks verplicht?

Als jij het nog graag eventjes wilt afwachten, dan kan je dat gewoon doen.

Wellicht met wat extra controle.

Ik wist van tevoren ook zeker dat ik niet naar het zkh wilde, en perse niet in bed wilde blijven.

Ik moest toch, omdat hij in het vruchtwater had gepoept, en omdat het volgens de gyneacoloog niet snel genoeg vorderde moest ik aan het infuus, en kon ik het bed niet meer af. Electroden op zijn hoofdje, band om mijn buik, naald in mijn arm, en op bed blijven.

En het viel me 10000% mee! Ik heb 2 keer gedouchet en dat was heerlijk. Maar verder ging de tijd snel voorbij (16,5 uur), en had ik niet eens behoefte aan rondlopen. Ik wilde juist tijdens de weeen absolute stilte om me heen en gewoon doodstil blijven liggen. En dat kon nergens beter als gewoon op bed liggen :smiley:

Dus hier een ervaring dat het heel erg meeviel en prima te doen was. voor mijn man was het veel saaier, die zat er maar bij en durfde zelf amper weg uit die kamer. :smiley:

@Frischling wrote:

Je bent toch niks verplicht?

Als jij het nog graag eventjes wilt afwachten, dan kan je dat gewoon doen.

Wellicht met wat extra controle.

Dat dacht ik dus ook…Ze kunnen je echt niet verplichten tot inleiding met medicatie, of hoe dan ook een inleiding…Jouw lijf, jouw feestje.

Maarre ik hoop voor je dat je de nieuwe wereldbewoner snel in je armen mag houden, hoe dan ook :thumbup: .

Ik denk dat vooraf niet te zeggen is of je de weeën liggend goed op kunt vangen… Je ziet het hier ook: de één vind het goed te doen, de ander niet.

Ik ben ook ingeleid en had een infuus en Jinthe had zo’n elektrode op haar hoofdje. Ik kan het niet vergelijken, maar ik vond het niet fijn dat ik maar moest liggen…maar het was allemaal zo heftig (ik denk dat ik ook had wat ze een weeënstorm noemen), dat ik waarschijnlijk toch niet had kunnen lopen (ik kon amper gaan verliggen), maar toch…

Maar hopelijk besluit jouw kindje vandaag of morgen om toch zelf te komen!

Hier 2 verschillende bevallingen: beiden op medische indicatie. Bij de eerste werd ik ingeleid wegens hoge bloeddruk. Dat ging eigenlijk heel goed; weeen kon ik goed opvangen. Ik lag aan een infuus en Ilja had elektrode op z’n hoofd dus ik had niet zo heel veel bewegingsvrijheid maar daar had ik ook totaal geen behoefte aan, ik wilde nergens heen! :mrgreen: Uiteindelijk ks geworden omdat hij niet door m’n bekken paste omdat ie naar boven keek. Bij de 2e niet ingeleid maar wel infuus gehad, elektrode en uiteindelijk ook weeenopwekkers. (helaas ook dit weer op een ks uitgedraaid maar dat terzijde). Bij de 2e keer wist ik eigenlijk niet waar ik het zoeken moest en vond ik alles irritant: staan, zitten, liggen, lopen (nou ja, dat kon natuurlijk niet echt met al die toeters en bellen…), echt niks was fijn. Dus…het kan zelfs per bevalling verschillen!

Hopelijk dient jouw spruit zich gewoon vanzelf aan!

Hier ook ingeleid (nadat de weeën begonnen waren en ze spontaan stilvielen). :roll:

Ik kreeg pilletjes ingebracht (één en half) en daarna aan infuus.

Ik lag eerst in bed, maar vond dat zelf niet zo fijn en mocht toen de jacuzie in om de weeën op te vangen. :wink:

Maar dan moet je wel deze luxe hebben in je ziekenhuis. :wink:

In dat grote bad, ging er in het midden een heel lang stuk stof, dat heb ik de gehele tijd vast gehad om mijn weeën op te vangen. En dan natuurlijk ook die straal water op mijn rug (had ook rugweeën). :wink: Hier geen electrode op het hoofdje, maar ik liep wel niet overtijd. :wink:

Meid ik hoop zo voor jou dat je kleintje toch nog komt piepen voor je ingeleid moet worden. :wink: Veel succes in ieder geval. Ik kijk er ech tnaar uit!! :-*

Ik hoop voor je, dat je wens uitkomt en dat de bevalling spontaan begint.

Ik ben ingeleid in het ziekenhuis door middel van de vliezen breken en later aan het infuus omdat de weeen niet kwamen. Er is een electrode geplaatst op het hoofdje van Kim, maar ik mocht wel gewoon uit bed. Ver kon ik niet lopen omdat de electrode aan de hartregistratiemachine zat, maar ik had toch echt wel een meter of 3 kabel. Voldoende om rond het bed te scharrelen en eventueel aan de tafel te kunnen gaan zitten. En als ik bv. naar het toilet wilde, dan werd de electrode even afgekoppeld. Wel moest ik dan de infuusstandaard meerollen.

Ik heb het hele gebeuren niet als hinderlijk ervaren en ik mocht gewoon doen waar ik zin in had. Als ik op de kop in bed had willen gaan staan, dan had ik dat gemogen ( :mrgreen: )

Moet er wel bij zeggen dat ik bij de bevalling van Inge de eerste tijd heb moeten blijven liggen omdat Inge nog niet was ingedaald (heeft ongeveer 45 minuten geduurt) Toen dat wel het geval was, had ik dezelfde vrijheden als bij de bevalling van Kim.

Heel veel succes en hopelijk een hele fijne bevalling.

ik heb het al behoorlijk hinderlijk ervaren dat ik moest blijven liggen in het zkh. dit omdat de kleine niet ingedaald was. uiteindelijk is het een ks geworden maar zelfs zonder weeenstorm vond ik het maar niets…

:-* bedankt voor jullie reacties!

Vandaag controle gehad in het ziekenhuis; en er is verteld dat zodra het mogelijk is om de vliezen te breken, ze de CTG en de weeënactiviteit inwendig vast kunnen stellen. Hierdoor mag ik gewoon rond blijven lopen, mag zitten en hoef dus niet persé op bed te blijven liggen.

Heb nu een afspraak staan voor morgenochtend 7u, maar mijn eigen VK heeft vanmiddag nog even contact gehad met de gyn en zij hebben afgesproken dat ze vanavond even thuis langs komt om hier alvast de vliezen te breken; kijken of dat resultaat oplevert.

Anders zou ik die uren morgen in het ziekenhuis door moeten brengen.

Zet de bevalling door, mag de VK het ‘afmaken’, gebeurt er nog niks dan is het morgenochtend melden en wel gelijk aan het infuus.

VK komt over ongeveer een uurtje, ben heel benieuwd…

Wil heel graag op jullie reacties reageren, maar heb daar nu de energie niet zo voor :oops: ben met andere dingen bezig in m’n hoofd :wink: Misschien dat ik er later vanavond nog op terug kom, en anders wordt het na de bevalling!

Maar heb wel wat aan jullie verhalen gehad :thumbup:

Succes Jiska, ik hoop dat het breken van de vliezen resultaat gaat opleveren en je gewoon verder lekker zelf aan de gang gaat. Veel succes, morgen heb je iig je 2e wondertje in je armen. :-*

Jiska, is in ieder geval flink aan de gang hoor, de gebroken vliezen hebben inderdaad alles aan het werk gezet. :dance: :dance:

hier bij de eerst met 43wk opgenomen in zkh… daar hebben ze de vliezen gebroken…

kreeg toen rug en been weeën erg fijn… maar dankzij een supersnelle ontsluiting was ik met 3 uur en 17 min al een baby rijker :mrgreen: