Heb volgens mij een hele tijd geleden ergens gelezen dat als je een keer een keizersnede hebt gehad, je dan niet meer ingeleid mag worden, klopt dit??
Vraag het me af gezien Jayden met een ks is geboren en de gyn op de nacontrole zei dat ik iig nooit weer 42 weken zwanger zal zijn (dat ze sneller in zouden grijpen bij een volgende). Bedoelde hij dan dat ze me eerder in zouden gaan leiden of maken ze er dan een ks van? :think:
Het duurt nog even voor het zover is, maar ben toch erg nieuwsgierig naar hoe dat nou zit Meiden met ervaring??
Heb geen ervaring, maar schoonzus heeft het gehad.
kan je dus wel ff vertellen wat zei errond zei.
Bij de eerste had ze ks omdat kind in stuit lag.
De tweede ging ze aardig overtijd ! Aangezien ze een ks had bij de eerste, konden ze alleen maar de bevalling forceren door de vliezen te breken.
Inleiden mocht niet omdat je bij een inleiding hele hevige weeën kà n hebben. Een echte weeënstorm, zeg maar.
Hierdoor kà n de baarmoederwand scheuren en dat risico wil (terecht) geen enkele dokter lopen.
De vliezen werden gebroken, maar weeën én opening kreeg ze niet. Dus terug ks.
hopelijk heb je er iets aan !
liefs
Gerda
hoihoi
daar heb ik nog nooit van gehoort. Wel als je twee keer een keizersnee hebt gehad de eventuele derde ook een keizersnee zal zijn.
Ik ben wel heel benieuwd naar het andwoordt aangezien mijn eerste ook een keizersnee was.
groetjes
marlies
Hier leiden ze ook niet in vanwege het litteken van de keizersnee.
De eerste was een keizersnee, de 2e en 3e bevalling vaginaal.
Als ik bijv. 42 weken zwanger ben, en er nog niks is begonnen, krijg ik weer een keizersnee.
Zoals al gezegd hierboven omdat het risico bestaat dat het litteken kan scheuren. Dat is wel iets van de laatste jaren, want bij bevalling nummer 2 ben ik wel ingeleid na 2 dagen gebroken vliezen.
haha, ik ben ook heel benieuwd, hier ook de 1e een keizersnee en hoor zoveel verschillende verhalen :mrgreen:
Ik had gelezen op internet dat je na een keizersnee niet meer wordt ingeleid. Toen ik zwanger was van mijn zoon vroeg ik tijdens een van mijn bezoekjes aan de verloskundige in het ziekenhuis hoe het zat en toen zeiden ze datje wel aan de weeenopwekkers gezet kon worden maar dat ze niet de baarmoederhals mbv gel of iets dergelijks zouden verweken. Ook keken ze of de placenta niet op het litteken van de keizersnee lag, als dat geweest zou zijn, zou ik een keizersnee gekregen hebben. Gelukkig kwam mijn zoon uit zichzelf en had ik geen weeenopwekkers en keizersnee nodig, al leek het er tijdens de bevalling erg op dat ik weer een keizersnee zou krijgen omdat de ontsluiting niet echt opschoot en mijn zoon zijn hartslag heel erg op de weeen reageerde.
hoi
ik heb bij de eerste een ks gehad en bij de 2e werd ik ingeleid met gel.
Ze vertelde mij dat ik maar 2 keer gel mocht hebben en als het niet aan zou slaan ik een ks zou krijgen.
Het sloeg niet aan dus werd het een ks.
als er ooit een 3e zou komen wordt het wel een ks.
maandag toch maar eens even aan de gyn vragen hoe ze dat hier doen.
groetjes
marlies
Ok, wisselende verhalen dus :think: Mss weet de vk meer, maar ja daar moet ik over 2 weken pas heen… Oh mss de echoscopiste woensdag! 8)
Weet nl echt niet meer of de gyn er toen wat over gezegd heeft, alleen dat ie zei binnen het jaar niet zwanger raken (na allerlei verhalen gelezen te hebben heb ik de poli toen gebeld en een andere gyn zei binnen het 1/2 jaar, vandaar dat ik eerder zwanger ben geraakt :inlove: ) en dat ik zowiezo nooit weer 42 weken zwanger zou zijn dus…
Ik ben wel ingeleid na mijn keizersnede. Ingeleid dmv breken van vliezen en een infuus, had van de gyn begrepen dat ze niet meer inleiden dmv gel of een veter omdat dit de baarmoeder onnodig kan prikkelen.
Mijn eerste bevalling is uitgelopen in een keizersnede
Mijn tweede bevalling is spontaan begonnen en mijn derde bevalling ben in ingeleid. Dit omdat de gyn mij een "natuurlijke"bevalling gunde. Merlijn was behoorlijk aan de maat en anders was het zeker weer een keizersnede geworden. Hij was nu met 37 weken al 3835 gram.
Ik ben bij de eerste ingeleid wegens hoge bloeddruk en dit is geëindigd in een ks. Ik vroeg me dus bij nr. 2 ook af hoe dat zal gaan als ik weer om een of andere reden vervroegd moest gaan bevallen of stel dat ik overtijd zou gaan lopen hoe moest dat dan… (is inleiden dan nog mogelijk). Mijn gyn zei dat ze je wél kunnen inleiden als de bmm voldoende verstreken is en je al een vingertopje ontsluiting hebt. Ze kunnen dan de vliezen breken en je aan het infuus leggen. Je bmm rijp maken met gel en veter doen ze inderdaad niet omdat dit een weeenstorm kan veroorzaken met het risicio dat je litteken scheurt.
Bij mij zeiden ze dat als ik niet inleidbaar was en ik dreigde overtijd te gaan lopen, dat het dan een ks zou worden. Uiteindelijk begon m’n bevalling spontaan in de 39ste week, halverwege vielen m’n weeen weg dus kreeg ik weeenopwekkend infuus, en uiteindelijk werd het toch weer een ks… :?
Ok, maar wat ik dan niet snap; waarom dan wel een infuus? Ik ben alleen dmv een infuus ingeleid en kreeg een enorme weeenstorm meteen, ze waren erg heftig en kort op elkaar meteen, op gegeven moment hebben ze het infuus uitgezet en nam mijn lichaam het zelf over, maar dat duurde maar even, toen werd de kraan weer open gezet… :? En wéér een gigantische weeenstorm, heel onregelmatig op gegeven moment, maar ontzettend heftig… Nou ja, mss kan ik eens een gesprek aanvragen bij de gyn alvast? Was zowiezo verstandig volgens mijn ha gezien ik een beetje getraumatiseerd ben geraakt na de eerste bevalling…
ik vind het ook maar tegenstrijdig, ik denk dat het er maar net aan ligt wie je gynaecoloog is ?
Met infuus is echt heel erg heftig, ik ging van 1 naar 10 cm in 3 uur tijd ( eerste vag. bevalling) en wist niet meer waar ik het zoeken moest.
Er zit niet voor niks zoveel jaar tussen nummer 2 en 3…
Gelukkig was bevalling 3 natuurlijk verlopen, en dan heb je een normale opbouw van de weeen, en die doe ik zo weer over :lol:
met esmay heb ik ook een ks gehad. met jayden ben ik ingeleid vliezen hebben ze gebroken bij mij en via een infuus de opwekkers. dat doen ze wel maar niet met de gel.
als het te gek gaat de weeen kunnen ze het infuus uitzetten (kans op wondbreuk) dat kan met de gel niet. dus vandaar het infuus
Nou ik lees het al wel…van m’n levensdagen niet dat ze mij opnieuw aan een infuus doen Wat een hel, en dan deze x ook nog het risico lopen dat dat litteken scheurt met alle gevolgen van dien. Nee hoor, daar pas ik voor :snooty: He word er gewoon zenuwachtig van als ik eraan denk :shifty:
Ben de laatste tijd wel aan het denken van goh stel dat het deze x spontaan begint, misschien ben ik dan niet zo bang en gaat het beter. Maar als dat niet gebeurt…pfff krijg er kriebels van
@peter&caren wrote:
Nou ik lees het al wel…van m’n levensdagen niet dat ze mij opnieuw aan een infuus doen Wat een hel, en dan deze x ook nog het risico lopen dat dat litteken scheurt met alle gevolgen van dien. Nee hoor, daar pas ik voor :snooty: He word er gewoon zenuwachtig van als ik eraan denk :shifty:Ik had bij Lucas ook een traumatische bevalling, ook een inleiding wat dus een ks is geworden. Bij hem had ik ook een weeenstorm waar geen einde aan kwam. Had in mijn dossier laten zetten dat ik nooit meer een inleiding wilde, vanwege de angst op weer een weeenstorm.
Ben de laatste tijd wel aan het denken van goh stel dat het deze x spontaan begint, misschien ben ik dan niet zo bang en gaat het beter. Maar als dat niet gebeurt…pfff krijg er kriebels van
Bij Pepijn was dit dus toch niet nodig gelukkig en bij mijn 3e zwangerschap schrok ik dus wel toen mijn gyn het over inleiden had, maar ja mijn kind was aan de grote kant en ik had in mijn dossier laten zetten dat ze laagdrempelig zouden omgaan met mijn pijnstillingswens. Helaas dipte merlijn zijn hartslag waardoor ik niets mocht hebben, maar al met al was die bevalling goed te doen.
Ook al was het ook wel heftig. Iedere bevalling is anders, heb het nu 3x meegemaakt en ze waren niet te vergelijken.
Laat je niet al te gek maken, is dus mijn advies, al kan ik me je angst nu al voorstellen was bij hetzelfde.
Oh gelukkig,ben niet gek dus ofzo…heb vaak het idee dat mensen je erop aankijken ofzo, net of ik me aanstel…maar ben echt bang :shifty:
Kan je dat maar zo in je dossier laten zetten? Verschilt vast ook per ziekenhuis denk ik… Heb gisteren de echoscopiste gevraagd of zij een antwoord had, en zij zei dat ze het hier liever niet doen, zowiezo geen veter of gel idd en gezien ik een weeenstorm (of beter gezegd,meerdere :? ) heb gehad zij ze dat ze het dan waarschijnlijk al helemaal niet doen.
Ik heb 14 jaar gelden bij de eerste een spoedkeizersnede gehad, en vorig jaar bij de geboorte van Jana zou ik worden ingeleid. Aangezien ik al 42 weken zwanger was.
De gyneacoloog zei me dat ze alleen bij noodzaak doen inleiden, mocht dat niet werken dan werd het een KS. Ze willen meestal niet inleiden omdat de gel die ze gebruiken bij het inleiden de baarmoeder week moet maken, en daarbij dan ook t litteken van de keizersnede week zou kunnen worden en daar door kunnen scheuren.
Zo is het mij uitgelegd, ik kwam aan om ingeleid te worden na een nacht vol pijn, inleiden was niet meer nodig had volledige ontsluiiting toen ik aan kwam in het ziekenhuis
caren, ik had vorig jaar ook ‘laagdrempelige pijnbestrijding’ in mijn dossier staan. Omdat ik een trauma had van die ingeleide bevalling.
Deze keer heb ik gevraagd of ze dat weer wilde noteren, maar dat was niet nodig, in dit ziekenhuis ( net als in de meeste ziekenhuizen) krijgt iedereen 24 uur per dag een ruggeprik o.i.d als ze erom vragen. Maar dan moet je wel niet te ver zijn met de ontsluiting enz. enz.
Oh dat houdt gewoon in dat je snel pijnbestrijding mag of zoiets?
Dat had ik de vorige x al best vlot gekregen, de verpleegkundige kwam nl binnen toen ik ineens middenin een weeenstorm zat en ze zag dat ik het erg moeilijk had en vroeg direct of ik iets wilde (ja graag!!!) en binnen een paar minuten had ik een spuit in m’n been, vond het qua pijn alleen echt niet helpen, werd alleen ontzettend slaperig tussen de weeen door, had een paar seconden m’n ogen dicht maar voor m’n gevoel had ik een uur liggen dromen :? En dan schrok ik wakker en moest onmiddelijk meepuffen… Later ben ik aan een pomp gekomen die ik zelf kon doseren en tja voor de ks kreeg ik een ruggeprik, wat een genot!! :oops: