inleiden na een eerdere keizersnede

In verband met een te hoge bloeddruk en de daarbij komende klachten, is er gesproken over inleiden. Nu heb ik alleen bij de eerste een keizersnede gehad.

Vroeg me af of er hier dames zijn die ingeleid zijn nadat ze bij een eerdere zwangerschap een keizersnede hadden gehad.

Hoe hebben ze je ingeleid en is het gelukt of is het uitgelopen op nogmaals een keizersnede?

Wanneer is er begonnen met inleiden??

Hi,



Ik heb bij de 1e een keizersnede gehad, en mocht bij de 2e niet worden ingeleid, omdat dat te heftig kon worden voor het litteken dat er van kon scheuren. Nu is dat al bijna 7 jaar geleden, dus weet niet of ze daar inmiddels anders over denken, maar bij mij konden ze dus niet inleiden als gevolg van de eerdere keizersnede.

Als ze zelf al beginnen over inleiden, zullen ze dat in ieder geval proberen, maar bij mij werd de 2e bevalling ook een keizersnede, nadat ik toch eerst op natuurlijke wijze aan de gang moest.

Ik heb bij de eerste een keizersnee gehad en toen ik 2 jaar geleden zwanger was van nr. 2 en zeiden ze dat ze me wel konden inleiden maar alleen als de baarmoedermond al verstreken was, ze zouden dus geen gel aanbrengen om de baarmoedermond te verweken maar als dat al gebeurd was konden ze me wel aan de weeenopwekkers zetten. Gelukkig was inleiding niet nodig want mijnheer kwam na 41,5 week toch uit zichzelf. Al nam hij daar wel de tijd voor (24 uur vervelende ontsluitingsweeen) maar toen ik eenmaal mocht persen was hij er in 3 persweeen.

Ik heb bij savannah 15 jaar terug een keizersnede gehad, en zou bij jana 2 jaar terug ook ingeleid worden, met de nodige risico’s zoals hun zeiden, want t kan idd slecht zijn voor het litteken.



Bij mij is het uiteindelijk spontaan begonnen.

Mij hebben ze ook gezegd dat er bij een tweede niet ingeleid zou worden :think: Ook om bovengenoemde reden.

Hier ook hetzelfde… Eerste maal bevallen met keizersnede en er werd ook gezegd dat niet ingeleid mocht worden bij de tweede uit risico voor het litteken. Ze konden wel eenmaal de bevalling uit zichzelf begonnen was iets geven om het wat vlotter te laten gaan. Ik weet wel niet wat dit zou zijn want bij m’n tweede kindje begon de bevalling spontaan, ging het zeer vlot en kon ik gewoon natuurlijk bevallen. :dance:

Alvast veel succes, ik wens je een goeie bevalling en een wolk van een baby!

Je mag wel ingeleid worden als je maar ontsluiting hebt.

Ik heb bij Daan* een ks gehad en bij de zwangerschap van ivan werd gekeken of ik ontsluiting had als dat zo was dan konden ze me inleiden.Ik had nog geen ontsluiting dus werd het een ks omdat er spoed bij zat

Wat ze ook wel eens doen is je vliezen breken (dan moet er dus al wel ietsje ontsluiting zijn) en kijken of daar de weeen vanzelf mee op gang komen. Zoniet dan kunnen ze weeenopwekkers met het infuus geven, zodat het ook weer zachter gezet kan worden als blijkt dat je litteken problemen gaat geven.

Als ze je ‘inleidbaar’ willen maken kunnen ze evt. wel een soort ballonnetje gebruiken, maar geen gel (omdat hier de werking niet regelbaar van is).



Maar ik geloof wel dat de meeste zh niet zo happig zijn op inleiden na een eerdere ks en dat het beleid ook nog wel eens verschilt per zh…

hier zijn ze ook niet zo happig op inleiden na een ks. Ben bij mn eerste ingeleid en is uiteindelijk een spoedks geworden maar gyn zei toen op nacontrole dat ze bij een 2e niet meer gaan inleiden (heb ook soort weeenstorm gekregen door inleiden). Heb nu dus geplande ks.

De eerste bevalling is geeindigd in een keizersnede vanwege niet vorderende ontsluiting.

Bij de 2e zou ik pas met 42 weken ingeleid worden. Maar met 41 weken 3 dagen trok ik het echt niet meer. Had al 2 nachten niet meer geslapen. Toen zijn ze begonnen met inleiden. Ik had wel al weeen. Eerst vliezen breken en toen dat niet genoeg hielp een infuus met weeenopwekkers. Uiteindelijk toch weer geeindigd in een keizersnede (bleef nu steken op 5 cm).