inleiden met 37 weken

Ik heb een vraagje,



Ik ben 34+2 dagen zwanger en heb veel last van harde buiken en veel buikpijn, ook kan ik bijna niet meer lopen ivm met bekkeninstabiliteit, heb het eerlijk gezegt helemaal gehad met deze zwangerschap, wil graag vragen ofdat ik niet ingeleid kan worden met 37 weken? herkent iemand dit of zijn dit geen redenen om eerder ingeleid te worden, vindt het ook best moeilijk om dit te vragen aan de verloskundige.

Kan iemand mij een antwoord hierop geven.



bedankt Robin

Vermoed dat je dit toch beter met de vlos/gyn kan bespreken… :wink:

Bespreekbaar maken met je Gyn of vk.

Ik kamp nog steeds met dezelfde klachten als jou en heb ook suiker.

Ik heb vrijdag een inwendig onderzoek gehad en het was allemaal net aan het verstrijken en 1 cm ontsluiting.



ZOnder medisch indicatie zal je waarschijnlijk niet zo snel geholpen… Maar goed iedere Gyn/ vlos is anders.



Nu gaan ze vrijdag a.s kijken of ik eventueel ingeleid kan worden. En dan zal het ook pas met 39 weken worden…

je kan dit idd beter bespreken met je verloskundige.



Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik kiezen, door mijn reuma waar ik op het end flink last van kreeg en het feit dat onze knul mijn lieszenuw beknelde waren zowel mijn vk als mijn gyn voorstander om in te leiden met 38 wkn.

Echter heb ik er zelf voor gekozen om de tanden nog even flink op elkaar te zetten en de natuur zelf zijn gang laten gaan.

met 40 wkn +2 is onze zoon geboren.



Het kan dus wel, maar is ook sterk afhangelijk van de situatie en de gyn zelf.

Ik heb zelf met gyn’s gewerkt, waarvan er vele geen voorstander waren om zonder medische gronden te gaan inleiden.

Daarnaast denk ik dat je, niet moet verkijken op het inleiden zelf.

Het klinkt heel makkelijk, maar dat is het bij lange na niet altijd.



Nogmaals hoe moeilijk wellicht ook ik zou het zeker bespreekbaar maken met je vk.

Ik ben bij de 2e gestript met 37.6, ook omdat ik niet meer kon lopen van de BI. Zelfs met krukken redde ik het haast niet om bij de auto te komen.



Ik denk haast dat ze het met 37 weken nog niet zullen doen, misschien 38?

Bij mij in elk geval niet en had wel meer dan alleen dat, ze wilde pas met 41 weken in gaan leiden.



Dus denk dat je toch moet wachten nog :wink:

Ik had niet exact dezelfde klachten, maar trok het ook niet meer. Ik viel inmiddels onder de gyn (Keira wilde met 33+5 al komen) en daarmee heb ik afgesproken dat ik de 40 niet voorbij zou gaan. Met 39 weken zouden ze kijken hoe het stond met de bmm, hoe ver die verstreken was.



Met 38+5 zou ik die controle hebben, maar met 38+3 is Keira geboren. Denk dus dat het echt (zoals gezegd) per VK en gyn verschillend is.

Ze doen het niet snel, maar bespreekbaar maken is altijd mogelijk.

Nu bij de laatste zat ik er zwaar dooheen, kon al weken niets vanwege de BI maar trok het ook psychisch niet meer.

Met 38 weken ben ik gestript door de vk. Het zag er perfect uit, de baby zou dat weekend wel komen, ik had al 3 cm ontsluiting en bm was verstreken.

Maar helaas, ondanks de uitspraak van de vk kwam de baby niet…

Die dinsdag gebeld dat ik het echt niet trok met het verzoek mijn vliezen te breken, maar dat doen ze niet voordat je 40 weken bent thuis dus kreeg ik die woensdag een gesprek met een vk van het ziekenhuis. We mochten ons gelukkig donderdag om 7.00 uur melden. Na het breken van de vliezen (ik had al ruim 3 cm ontsluiting) is Mees binnen 1,5 uur geboren met precies 39 weken.



Dus gewoon bespreekbaar maken hoor! maar ik denk dat ze gaan kijken of de baarmoeder er al klaar voor is, is dit zo dan heb je best kans dat ze je helpen.

Bespreken inderdaad!



Bij mij hebben ze mij ingeleid met de 38 weken, 37 doen ze echt niet graag (hier dan).

Bedankt allemaal voor jullie reactie’ s,

heb gisteren een gesprek gehad met de verloskundige en die zei ook je moet je niet vergissen maar inleiden is niet altijd prettig, die buikpijn en harde buiken die ik heb zijjn voorween en om te ontspannen is het goed om in een warm bad te gaan liggen of een warme kruik ertegen aan te leggen, ze zei ook het kan dan afzakken (wat het tot nu toe altijd doet) of het zet door. Dus we wachten nog even rustig af en ga maar lekker genieten van het lekkere weer.

Als het echt niet meer vol te houden is kan ik altijd bellen,



groetjes robin

Inleiden is ook niet prettig hoor! Tenminste bij mij totaal niet…

Ik ga ws met 37,5 week bevallen door inleiding, dit vanwege een groot medisch verleden.

ze zijn niet happig op inleiden met 37 weken. zeker bij een eerste is het niet zeker welk proces je ingaat met inleiden (is er nog gene ontsluiting, dan kan het dagen duren met risico op ks). sowieso is een kindje met 37 weken niet altijd helemaal klaar om geboren te worden en moet soms toch nog in de couveuze. (inleiden is heel anders dan spontaan gaan bevallen als baby/moeder er klaar voor zijn.



ik denk niet dat je ervoor moet willen gaan, al kan ik nog zo goed begrijpen dat je zou willen!

sterkte.

Bij mij zijn alleen mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis, ook dit noemen ze inleiden, er is geen infuus oid aan te pas gekomen.

Ik zou dus zeker gaan vragen of ze willen voelen of er al verweking is of misschien zelfs ontsluiting. Het kan dan met een beetje hulp best snel gaan. (al was ik toen 38/39 weken en geen 37 weken).

Ook is dit je derde, dan kan er al behoorlijk wat voorwerk zijn zonder dat je het echt doorhebt.

inleiden voor de 38 weken mag alleen als er risico is bij moeder/kind.



Ik zou de uk dus lekker laten zitten!!

ik ben ingeleid met 37 weken precies, maar dat omdat er een echte medische noodzaak was. Kind moest eruit. Maar het was een heftige bevalling (zeker vergeleken met mijn eerste (wel spontane) bevalling). Mijn zoontje heeft heel veel opstartprobleempjes gehad doordat hij nog niet klaar was om geboren te worden (anders was hij wel spontaan gekomen he). Onderschat inleiden niet. Bovendien is de kans bij te vroeg inleiden groter dat de bevalling eindigd in een keizersnede.



Hoe zwaar bekkenpijn enzo ook zijn (en geloof me, ik weet echt wel wat bekkenpijn is), iedere dag dat het blijft zitten is er voor je kindje 1 (zonder medische problemen voor de beeb dan he)



Heel veel succes met je laatste loodjes!

Ik ben met 37w6d ingeleid. Vanwege medische redenen van de kleine. En omdat ik 2 cm ontsluiting had. Dus ik was inleidbaar zoals ze dat dan noemen.



Ik vond het heftig en persoonlijk een gemis dat ik niet heb kunnen ervaren hoe een natuurlijke bevalling gaat. Ik wilde zo graag thuis in mijn eigen omgeving bevallen.

Dat zijn ook gevoelens waar je denk ik rekening mee moet houden.

Ik ben bij mijn 2e bevalling ingeleid met 38 weken. Ik had zwangerschapsjeuk en kon al weken niet meer slapen van alle ellende en zat er gigantisch doorheen doordat ik 24 uur per dag gigantische jeuk had op mijn armen en benen. Met 36 weken ook de gyn bijna gesmeekt om inleiding met 37 weken, maar hij wilde dat pas met 38 weken doen :frowning:

Ik had daarnaast in die zwangerschap ook giga bekkenpijn, kon al maanden niet of nauwelijks lopen, maar vond dat persoonlijk geen reden om te vragen om inleiding.



De laatste 2 weken waren echt verschrikkelijk door de jeuk en uiteindelijk bleek met de inleiding met 38 weken mijn baarmoedermond nog helemaal dicht te zitten en ook de gel werkte niet, met moeite (zeer pijnlijk) heeft de gyn toen de vliezen kunnen breken en 4 uur later werd onze 2e dochter in sterrenkijkershouding geboren… geen fijne bevalling kan ik je vertellen, echt niet om aan te raden, maar ik was wel meteen van de jeuk af.

Soms is de noodzaak voor inleiden hoger dan afwachten, maar inleiden vond ik opzich geen pretje. Ik zou het niet eerder willen dan dat het echt niet anders kan, en je een hele goede reden hebt, net als ik toen. Ik kan voor jou niet beoordelen of je b.i. niet meer draagbaar is, maar ik zou persoonlijk nog even afwachten, ook omdat eerder bevallen niet de garantie heeft dat je er daarna vanaf bent.

Hier ben ik ook om medische redenen (veel te hoge bloeddruk) ingeleid met 38 weken, dan is je kindje pas helemaal volgroeid en brent het geen risico´s met zich mee. Maar als ik de verhalen mag geloven kun je beter de natuur zijn werk laten doen hoor. Al met al van 0:00 tot 14:22 heeft de bevalling geduurd met gel, infuus, sensor op hoofdje, sterrekijkertje, knip en vaccuum dus ik hoop dat als we een 2e mogen krijgen het toch lekker op de natuurlijke manier mag gaan met de 1e weeen lekker thuis onder de douche en op de bank op te mogen vangen ipv op een ziekenhuisbed vast te liggen aan allemaal apperatuur. Moet trouwens zeggen dat ik onddanks alles het allemaal meer dan waard vond hoor, die bevalling ben je snel weer vergeten :wink: