Inleiden dmv ballon - ervaringen?

Hé dames,

Komende donderdagmiddag gaan ze een ballonnetje inbrengen bij me. Daarna moet ik gewoon naar huis en dan vrijdagochtend om 7u weer melden in het zkh. Als ballonnetje zn werk heeft gedaan gaan ze verder inleiden en anders niet…



Ben benieuwd naar ervaringen, hoe ging het bij jou? Heeft het ballonnetje iets gedaan? Hoe lang duurde het allemaal? Mocht je ook naar huis tussendoor?



Hopelijk zijn hier dames met ervaring!

Beste Noekie,

Ik ben 2x ingeleid met een ballonnetje (bij mijn twee jongste kinderen). Beide keren omdat of mijn conditie of die van mijn kindje niet goed was. Daarom moest in in het ziekenhuis blijven en mocht ik niet naar huis. Beide keren zat ik nog pot-dicht zoals ze dat omschreven.

De eerste keer (toen ik nog niet eerder vaginaal bevallen was) is het op maandagochtend ingebracht, op maandagmiddag geknapt en opnieuw ingebracht en op woensdagochtend verwijderd, omdat het niet opschoot. Toen had ik 1 cm ontsluiting en kon de hoofdgyneacoloog mijn vliezen breken en kon de inleiding met infuus starten.

De tweede keer is zaterdagochtend het ballonnetje ingebracht en er 's avonds om 7 uur uitgevallen tijdens een toiletbezoek. Ik had toen 2 cm ontsluiting. Dat is hoe me verteld was dat het hoort te gaan. De volgende ochtend zijn mijn vliezen gebroken en ben ik aan het infuus gegaan.



De eerste keer vond ik het erg zwaar, omdat het zolang duurde en ik al wel een soort van weeen kreeg waarbij ik moest puffen (vanaf maandagmiddag t/m woensdagochtend): ik was al uitgeput toen ik moest beginnen.

De tweede keer had ik alleen flink harde buiken en kon ik die nacht met 2cm ontsluiting slapen (zover als dat lukt) en was ik veel fitter toen ik aan de bevalling begon.



Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Ik weet dat ze tegenwoordig weer vaker met ballonnetje inleiden, omdat dit wel langzamer gaat, maar veel minder kans op een weeenstorm geven (en omdat ik al een keizersnee gehad had, moest dat bij mij voorkomen worden).



Veel succes en sterkte!

Ja, ik had een hoge bloeddruk en afwijkende leverwaardes, waardoor ze het niet verantwoord vonden om mij nog langer door te laten lopen. Ik zat nog potdicht en kreeg om 23.00 uur een balonnetje en om 14.00 uur de volgende dag viel het eruit. Ik moest wel in het zkh blijven wegens een beginnende zwangerschapsvergiftiging dus werd continu gemonitord hoe het met mij ging. Bij mij werden toen de vliezen gebroken, maar helaas gebeurde er niets. Dus toen aan het infuus met weeenopwekkers en binnen 2 uur lag madam op m’n buik (ontsluitingsfase was ontzettend zwaar, alleen maar weeenstormen,



Succes!

Tnx voor jullie reacties!

Hier ook ervaring met het ballonnetje.

Kreeg de eerste op zondagochtend en die zat er 24 uur later nog steeds in.

Toen een nieuwe gekregen met meer water en die viel er een kleine 4 uur later uit, toen had ik al een uur of 2-3 krampen en weeën.

Wel lekker dat je gewoon weer naar huis mag, dan kun je thuis gewoon afwachten of er iets gebeurd.

Ik mocht niet meer naar huis maar dat kwam omdat ik al over de 42 weken was.