Hallo allemaal,
Er bestaat een kans dat ze volgende week (als ik dan al ontsluiting heb) mijn vliezen zullen breken in de hoop dat dat de bevalling evt op gang zal brengen. Dit i.v.m. extreme jeuk…
Ik vroeg me af of hier iemand is bij wie dit ook gedaan is en hoe dat is verlopen. Dus niet in combinatie met een infuus ofzo, echt alleen het vliezen breken. Ben benieuwd!
Helemaal niemand? Jammer!
Sorry meid, 2x in geleid maar wel met behulp van pilletjes. wat zei de VK er zelf over?
:hug: voor de zware laatste loodjes :-*
@elisaatje wrote:
Sorry meid, 2x in geleid maar wel met behulp van pilletjes. wat zei de VK er zelf over?
:hug: voor de zware laatste loodjes :-*
Het idee is van de gyn, ik loop nu tijdelijk bij beide :shifty: … Maandag moet ik eerst naar de vk en dinsdag dan naar de gyn… gedoe allemaal!
Ik ben ingeleid d.m.v. twee pilletjes en vliezen breken.
's Ochtends om 08.00 uur in het ziekenhuis gemeld. Ik ging een half uur voor het pilletje aan de CTG en daarna nog zo’n 45 minuten.
Toen gebeurde er nog niets.
Om 13.00 weer een pilletje met CTG’s. Daarna kreeg ik wat harde buiken.
Om 17.15 uur had ik het idee dat de weeën gingen beginnen. Het derde pilletje hebben ze niet meer gegeven omdat mijn lichaam zelf de weeën oppakten.
Om 19.00 uur had ik 3 cm. ontsluiting met lichte weeën.
Toen besloten ze de vliezen te breken en is mijn zoontje om 20.03 uur geboren :shock: .
Ik moet zeggen: die pilletjes hebben mijn baarmoedermond geopend waardoor de vliezen gebroken konden worden. Pas met het breken van de vliezen brak het los en was er geen stoppen meer aan.
Sterkte!
Ok dus in jou geval bleek het vliezen breken dus wel het laatste zetje te zijn… Bij hoeveel weken zwangerschap was dat?
Nou ja, het laatste zetje…
Van 3 cm ontsluiting naar geboorte in een uur wil ik geen laatste zetje noemen :mrgreen:
Bij 37 weken en 3 dagen zwangerschap!
@Pé wrote:
Nou ja, het laatste zetje…
Van 3 cm ontsluiting naar geboorte in een uur wil ik geen laatste zetje noemen :mrgreen:
Bij 37 weken en 3 dagen zwangerschap!
Laatste rotschop dan :lol: :lol: :lol:
Thanks voor je verhaal!
Ik was 38 weken zwanger en had al een paar dagen vier cm ontsluiting. Door stress stopte de weeen steeds en hebben ze toen besloten de vliezen te prikken. Ik had meteen een weeenstorm en anderhalf uur later een kind in mijn armen.
Ik ben ingeleid zonder tabletten.
Ik was 38 weken precies en ook om medische redenen ingeleid. Ik had 2 cm ontsluiting en toen prikte ze de vliezen. Dat was om 9.45 uur. Ik kreeg meteen weeen om de 3 minuten. Rond een uur of 11.00 had ik ruim 4 cm ontsluiting (goh wist ik nog niet dat mijn ontsluiting gevorderd was, heb de heleboel bij elkaar gespuugd :roll: ).
De vk besloot om toch een infuus aan te leggen en direct toen zij dat zei, deelde ik mee dat indien ik weeenopwekkers kreeg, ik ook een ruggeprik wilde. Vond dit al een hel maar met weeenopwekkers zouden de weeen nog erger worden. Nee hoor, dan maar een ruggeprik (wilde eigenlijk alles zonder meds doen maar goed).
Om 12 uur ruggeprik en weeenopwekkers en om 14.30 uur volledige ontsluiting. Ruggeprik uit, infuus uit en om 14.50 uur persen, durfde niet goed dus eigenlijk officieel begonnen met persen om 15.00 uur en om 15.15 uur is Levy geboren.
Omdat ik pas 38 weken was, konden ze de vliezen bij mij slecht prikken, was erg taai en het heeft zeker 15 min geduurd voordat ze geprikt waren.
Wat wil je nog meer weten
Hier is ook geprobeerd om dmv breken van de vliezen de bevalling op gang te brengen.
Maandagavond rond een uur of 10 is de VK hier geweest, was toen 41+6 weken zwanger. Ze is nog een half uurtje ofzo hier gebleven om te kijken of er wat ging gebeuren, maar op het verliezen van veel veel vruchtwater ( :sick: ) na was er nog niets aan de hand.
Uiteindelijk toch naar bed gegaan, en precies om middernacht begonnen de weeën, maar op een heel vreemde manier, ze zaten laag achter in m’n rug en de pijn/spanning ging meer richting m’n kont zeg maar. Durfde ook echt niet te zeggen dat het weeën waren :?
Heb tot half 4 ofzo liggen twijfelen, uiteindelijk toch VK gebeld en die kwam meteen.
We hadden overigens voor dinsdagochtend 7u een afspraak staan om in te gaan leiden wegens seroniteit, en dat zou dan dmv een infuus gaan gebeuren, iets waar ik helemaal niet achter stond. Vandaar dat mijn VK in overleg met 't ziekenhuis heeft besloten die avond m’n vliezen te breken.
Afijn, VK kwam dus en taadaa 4-5cm ontsluiting ipv de ongeveer 2 die ik had tijdens het vliezen-breken.
Rustig aan alle spullen gepakt en richting ziekenhuis (wilde sowieso graag in het ziekenhuis bevallen, alleen op eigen kracht ipv wee-opwekkers…)
Tot een cm of 6-7 liep het voorspoedig, en toen deden de weeën niks meer. Moest uiteindelijk toch aan het infuus, en nadat dat 2 keer wat hoger was gezet had ik binnen 10 minuten volledig onsluiting.
Achteraf gezien, volgens mijn fysiotherapeute, was het niet vorderen van de ontsluiting te wijten aan zoonlief die met z’n schouder klem zat.
Was erg opgelucht dat te horen, want ik baalde echt enorm van dat stomme infuus.
:shifty: sorry, beetje lang verhaal geworden nog. Merk dat de bevalling hier nog steeds niet helemaal verwerkt is
In 't kort komt het er dus op neer dat de bevalling hier wel op gang is gekomen door het breken van de vliezen, alleen door complicaties kwam er uiteindelijk nog een infuus aan te pas
:think: als je nog geen ontsluiting hebt volgende week, willen ze die dan ook gaan opwekken, of kijken ze 't dan nog even aan?
Ik ben 12 januari ingeleid dmv het breken van de vliezen. Ik was 10 dagen overtijd en had 2 weken ervoor al 3 cm ontsluiting.
Jij bent nog niet zo ver overtijd dus ik weet niet of dit te vergelijken is :think: …?
Maarre… om 10.00 uur heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken en om 11.30 uur is Nina geboren :mrgreen: ! Voor 10.00 uur nog geen wee gevoeld, maar daarna… :shock: :silenced: . Ik kwam meteen in een weeënstorm, gelukkig dus dat ik na een dik uur al mocht gaan persen.
Heb dus geen infuus of pillen gehad.
De ontsluiting ging bij Teun ook vrij snel (4 uurtjes) en toen braken mijn vliezen spontaan. Ook daarvoor geen wee gevoeld.
En omdat het toen ook best snel ging, dacht mijn gyn dat het breken van de vliezen nu wel voldoende zou zijn… nou, dat heb ik geweten .
Ik hoop dat het bij jou ook lekker snel zal gaan (misschien met wat meer opbouw in de weeën ).
Groetjes, Anne
@Jiska wrote:
:think: als je nog geen ontsluiting hebt volgende week, willen ze die dan ook gaan opwekken, of kijken ze 't dan nog even aan?
Dat ligt ook een beetje aan mij, hoe ik er tegenover sta. Ze willen me “helpen” omdat ik deze jeuk niet nog bijv 4 weken denk te gaan trekken. MAAR ik zou wel graag mijn lijf zoveel mogelijk de kans geven om de bevalling zelf te starten. Vandaar dat ze me vertelde dat we dan eerst misschien moeten wachten op ontsluiting zodat de vliezen gebroken kunnen worden en dan hopen dat het meer doet…
Als ik geen ontsluiting heb denk ik dat ik na een week weer een afspraak wil/krijg. Maar voor hetzelfde geldt word de jeuk NOG erger en piep ik a.s. dinsdag wel anders :shifty:
Nou, dan gaan we gewoon met z’n allen voor je duimen dat je al een cm of 2 ontsluiting hebt, zodat ze in ieder geval bij de vliezen kunnen komen, goed?
Meestal is het breken van je vliezen net dat laatste zetje (of laatste rotschop ) dat je lichaam nodig heeft.
:? lastige beslissing hoor… komt de jeuk ook door de zwangerschap?
Snap je zó goed, dat je het zélf wil doen. Ik had dat ook heel sterk, en het voelde zo als ‘falen’ toen toch dat infuus erbij kwam :evil: weet nu dat ik er echt niks aan kon doen, maar toch.
Heb je al last van voorweeën? Die kunnen ook stiekem voor ontsluiting zorgen he?
Ja de jeuk is een zwangerschapskwaal, al lang last van, maar nu in korte tijd is het zo heftig geworden dat ik vooral 's avonds af en toe van gekkigheid niet meer weet wat ik moet. Kan niet eens helder nadenken!
Maar ja ben toch ook wel weer een voorstander van “de natuur zn werk laten doen”. Zo ging het bij Lenn ook en dat verliep allemaal prima! Maar de gedachte dat ik nu tot 40+6 moet doorlopen met deze jeuk, dat trek ik niet…
Sinds vanavond heb ik wel wat voorweeen, dus hopelijk blijft dat nu zo en doet het inderdaad iets qua ontsluiting…
Maar als ze je vliezen toch doen breken en er gebeurt niks, moet het kindje er toch na max 72 uur uit de buik?
Dan mag je toch niet rond blijven lopen, dus wordt je alsnog ingeleid toch :think:
@Cin. wrote:
Maar als ze je vliezen toch doen breken en er gebeurt niks, moet het kindje er toch na max 72 uur uit de buik?
Dan mag je toch niet rond blijven lopen, dus wordt je alsnog ingeleid toch :think:
Klopt ja (volgens mij zelfs binnen 48 uur) maar dan heeft mijn lichaam wel de kans gehad om zelf te beginnen en daar gaat het mij een beetje om
Affie, het breken van je vliezen kan genoeg zijn. Hier begonnen de weeën ook na het breken, maar ze stopten (ws hier door extreme spanning van mijn kant) en dus toch een infuusje erbij gekregen. Heb dat niet als erg onnatuurlijk ervaren als ik het vergelijk met mijn eerste bevalling. De opbouw van de weeën was misschien heel iets sneller dan de eerste keer maar niet dat ik het een weeënstorm zou noemen. Ik kon prima ‘meegaan’ met de opbouw en wennen aan het feit dat ik zou gaan bevallen. En dat terwijl Casper toch echt ruim 4 weken ‘eerder’ is geboren dan Bregtje*. En falen? Je doet nog steeds de hele bevalling zelf uiteraard en gek genoeg zijn het zelfs natuurlijke hormonen die je krijgt via het infuus. :mrgreen: Nog een klein voordeel van een infuus…ze laten hem meestal aanstaan tot je placenta is geboren waardoor daar vaak wat minder complicaties door zijn want dat stimuleert ook de nageboorte. :thumbup: (vergelijkbaar met aanleggen van de beeb ik deed dus ‘dubbel’ aanleggen en infuus :lol: )
Succes met je laatste loodjes! Hoop dat de jeuk je niet nog verder uitput.
@Affie wrote:
@Cin. wrote:Maar als ze je vliezen toch doen breken en er gebeurt niks, moet het kindje er toch na max 72 uur uit de buik?
Klopt ja (volgens mij zelfs binnen 48 uur) maar dan heeft mijn lichaam wel de kans gehad om zelf te beginnen en daar gaat het mij een beetje om
Hoop echt dat het werkt meid!
Ben je van de jeuk af, en kun je je mooie meid eindelijk vast houden :inlove:
Spannend?