Ik zal a.s woensdag worden ingeleid mits het niet eerder komt.
Nu hebik het helemaal niet op inleiden (andere kids gewoon thuis geboren) en hoor vaak neatieve verhalen over dat alles snel moet in het ZH.
Morgen (ma.) moet ik voor de ctg scan en echo om te kijken of alles nog goed is.
Met inleiden beginnen ze met gel??..hoelang laten ze dat zitten?
Komt er daarna een infuus…??
Iedereen die wat weet …vertel…
Het kan bij een verkeerd thema staan maar wist even niet zogoed waar het moet
Danielle
Ik ben ook bij Nicky ingeleid. Eerste keer was met 40 weken. Je krijgt schijnbaar maximaal 3x die gel. Eerste was bij mij rond 9 uur, tweede om 13 uur en de derde om 17 uur. Helaas werkte het toen niet. In principe doen ze dan 2 dagen niets en daarna nog een keer een dag met gel.
Na 2 weken opnieuw ingeleid. Opnieuw gel gekregen (1x maar) en om 11 uur begonnen de echte weeen en om 14.37 is zoonlief geboren. Het kan dus heel snel gaan dan ;).
Ik vond het overigens heerlijk om in het ziekenhuis te bevallen. Lieve verpleegsters die bijna altijd voor je klaarstaan. Tweede keer ook prima bevallen in het zkh.
Heeeeeeel veel sterkte en ik wens je morgen een supermooi en lief kindje toe. :-*
Hey Danielle,
Volgens mij is het bij inleiden afhankelijk van of je ontsluiting hebt of niet waar ze mee beginnen.
HIER vind je algemene informatie over hoe en wat vwb inleiden van de bevalling.
Ik denk dat iedereen een inleiding anders ervaart. Ik ben bij de eerste (vanwege hoge bloeddruk) ingeleid en zal (zoals je weet) ook nu worden ingeleid. De kans op een “kunst verlossing” is bij een inleiding wel wat hoger dan bij een natuurlijk op gang gekomen bevalling. Hoe dit komt, weet ik echter niet. Bij mij is iig de eerste inleiding uiteindelijk een sectio geworden, omdat mijn dochter in aangezichtsligging lag, waardoor ik haar er niet uit kreeg. Dit hoeft echter niet, want ik hoor ook heel veel “succes verhalen” van mensen die zijn ingeleid en binnen 2 1/2 uur vanaf het begin van inleiding vaginaal zijn bevallen.
Ik hoop voor jou, dat de bevalling uiteindelijk voor woensdag nog natuurlijk op gang komt en dat een inleiding niet aan de orde zal zijn.
:-*
Ik ben bij ryan ingeleid omdat die toen eindelijk een keer goed lag en hij vanaf de geboorte alleen maar aan het draaien was geweest. (Hij is daarvoor al 2x gedraaid door de gyn maar draaide net zo hard weer terug naar dwars of stuit)
Ben op vrijdag middag om 12u begonnen was toen 38+5. Ze hebben toen een ‘veter’ geplaatst die ontsluiting moet opwekken volgens mij :think: (Weet het niet meer zo goed 8) ) 12uur later 's nachts om 00u had ik nog maar 2 cm.
Zaterdagmiddag 14u was ik kapot en had nog maar 3 cm. Heb om een ruggenprik gevraagd. 15u had ik de ruggenprik. Toen hebben ze mij weeenopwekkers gegeven en om 17.00u had ik volledige ontsluiting. Maar toen moest ik nog een uur wachten op de gyn. Kamer naast mij was net aan het bevallen en daar was de gyn.
18.u Na het bezoek van de gyn mocht ik eindelijk mee persen.
Zaterdag avond 18.55u is Ryan geboren door de normale uitgang, niet door een nooduitgang
Ben uiteindelijk heel blij dat ik ben ingeleid. Aangezien ik al richting de 40 liep en als mijn vliezen braken en ryan nog in stuit zou liggen het op een keizersnede zou komen. Wilde geen stuitbevalling namelijk.
Ik heb trouwens ook aan het infuus gezeten, vond het wel een nadeel dat ik niet even onder de douche kon om de weeen weg te puffen.
Succes! :-*
Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk.
Ik kreeg geen gel maar een tabletje. Drie per dag en dat twee dagen lang. Daarna als er nog geen vooruitgang zou zijn een dag rust en dan daarna weer twee dagen met tabletjes.
Gelukkig had ik op dag twee wel 3 cm ontsluting en konden mijn vliezen worden gebroken. Daarna was het een uur afwachten of mijn weeen op gang zouden komen. Na dat uur kreeg ik een infuus met weeen opwekkers. Daarna ging het heel erg snel en was hij er binnen vier uur.
Ik vond het achteraf wel fijn om ingeleid te worden. Heb geen last gehad van valse en/of voorweeen.
Spannend zeg voor jullie…
Ik ben bij mijn oudste ingeleid…vliezen waren gebroken maar er gebeurde niets…ik kreeg gelijk een infuus…na 1,5 dag dan he…en kreeg een hele heftige weeenstorm op mijn dak,maar na 4,5 uur is onze meid geboren…het inleiden viel mij mee…
bij ons in het ziekenhuis is dit het inleid-beleid:
bij < dan 2 cm ontsluiting gel (max 2 x daags, en max 2 dagen achter elkaar, dan een rustdag)
bij > dan 2 cm ontsluting vliezen breken. Na 1 uur flinke effectieve weeen dan laten ze de ‘natuur’ verder z’n gang gaan. Na 1 uur geen (effectieve) weeen, dan aan het infuus.
Bij mij was na 1 dag gel, de ontsluiting zo ver dat ze net de vliezen konden breken (1,5 cm ontsluiting geloof ik, ze moesten flink wroeten). Daarna kreeg ik hardere buiken maar geen echt flinke weeen. Ik kreeg dus infuus. 4 uur na het plaatsen van het infuus is kleine P geboren.
De eerste keer was ik spontaan bevallen. Dat is inderdaad rustiger. Maar inleiden hoeft niet perse betekenen dat het TE hard gaat. Ligt ook aan de reden van inleiden, en de conditie van moeder en kind op dat moment.
Laat het net zoals spontaan maar een beetje over je heen komen. En wie weet, komt jullie kleintje wel nog ff zelf op de valreep. Ik hoop het voor je! (dan hoef je er ook niet tegenop te zien)
Ik heb 's morgens om 8 uur gel gehad en 's middags om 13 uur en om 17.00 hebben ze de vliezen gebroken en om 20.30 was onze Merel er. Ik vond het een snelle en goede bevalling En geen gedoe met infusen o.i.d.
Ik hoop dat het deze keer weer zo kan :thumbup:
Mijn ervaring:
Ik was 38 weken zwanger en werd ingeleid vanwege zwangerschapsjeuk in combinatie met bekkeninstabiliteit, waardoor ik mede door slaapgebrek geestelijk en lichamelijk helemaal uitgeput was. Ik wilde heel graag die dag bevallen om van de jeuk af te zijn, maar gyn gaf aan dat alles nog enorm dicht zat (baarmoedermond was stug, lang en nog niet verstreken) waardoor de kans er in zat dat ik weer naar huis zou worden gestuurd…
Om 7.00 moest ik in het ziekenhuis zijn, om 8.00 kreeg ik gel, om 10.00 kreeg ik gel maar deze deed niets. Gyn vond het gezien mijn baarmoedermond niet verstandig om een infuus met weeopwekkende middelen te geven en wilde ondanks dat ik geen ontsluiting had, toch proberen de vliezen te breken… dit wat geen pretje, erg pijnlijk met een heleboel geduw, heb het echt uitgegild van de pijn, maar ik wilde heel graag bevallen en had het er voor over, en het belangrijkste… het had wel effect!! Na het breken van de vliezen rond 13.00- 13.30 kwamen de weeën meteen op gang, om 17.55 (na anderhalf uur persen ivm sterrekijkershouding) is mijn (nu nog) jongste dochter geboren.
Heel veel succes woensdag!
Probleem met inleiden is, is dat je lichaam door moet krijgen dat hij moet gaan bevallen.
Zodra je lichaam het eenmaal zelf overneemt is het precies hetzelfde als een normale spontane bevalling.
Ik wordt over 2,5 week weer ingeleidt :shifty: spannend :shifty:
Dank jullie wel voor de ervaringen
Het doet me goed om te lezen dat “het wel mee kan vallen”…
Morgen eerst maar CTG en echo en dan hoop ik dat ik me zo zenuwachtig kan maken voor woensdag dat het toch nog thuis zal komen.
Mijn oudste was ook 13 dgn te laat …
Danielle
Behalve de vliezen breken was het in mijn geval inderdaad een gewone bevalling, mijn advies, vraag daar eerst om voor ze je een infuus geven.
In de meeste gevallen komen daardoor de weeen natuurlijk op gang.
Nogmaals heel veel succes en hopelijk komt je beebje eerder!
hier bij beide ingeleid…
ze hebben eerst me vliezen gebroken… daarna kreeg ik een infuus… moet zeggen dat ik bij de eerste ook echt de spook verhalen voor me zag…
maar tis me echt mee gevallen…
merkte wel dat ik op een gegeven moment bij de eerste een weeen storm kreeg…bij de 2de heb ik die niet gehad en heb ik het echt al prima ervaren de laatste bevalling duurde maar 2.5 uur:-)
hoop dat het mee valt voor je en denk eraan tis bij iedereen anders:-)
Ik ben bij mijn oudste ingeleid omdat ik 15 dagen overtijd was en een hoge bloeddruk (onderdruk van 100) had. Oorspronkelijk zouden ze iets in me doen waardoor de baarmoederhals zou rijpen maar dat hoefde niet want toen ze me toucheerden bleek dat dat al de vorige nacht vanzelf was gebeurd. Ik had nl. 2 cm ontsluiting en de dag ervoor een vingertopje. Ze hebben toen om 1/2 10 uur 'sochtends mijn vliezen gebroken en aan het infuus met weeenopwekkers gelegd. In het begin viel het wel mee maar toen kreeg ik rugweeen die ik niet op kon vangen. Om 12.30 was besloten dat ik een ruggeprik kreeg en om 15.30 kreeg ik hem eindelijk. Het was nl. weekend en de anasthesist zat in het andere ziekenhuis en zou pas om 14.00 naar mijn ziekenhuis komen voor een andere operatie en daarna was ik pas aan de beurt. De ruggeprik was heerlijk maar jammer genoeg schoot de ontsluiting niet op. Om half 8 was de ruggeprik uitgewerkt en kwamen de rugweeen weer keihaard terug. Om half 9 had ik nog maar 5 cm ontsluiting en besloot de vk de gyn. te laten komen. Die was er om 9 uur en zag dat mijn dochter bulten op haar hoofd had van het tegen de baarmoedermond aanstoten. Ook was mijn bloeddruk veels te hoog. De gyn. heeft toen besloten om een keizersnee te doen en om 22.14 is mijn dochter geboren. Tijdens het inleiden zijn we prima verzorgd in het ziekenhuis. Mijn vriend kreeg ook iedere keer wat te eten en te drinken aangeboden en mocht zelf koffie halen.
ik ben met Odin met 37.6 ingeleid
ik kreeg 29 april 2 tabletten (1 's morgens en 1 's middags) en die deden heel weinig eind van de dag had ik 3 cm
toen 30 april braken mijn vliezen 's morgens vroeg
ik heb geen weeen infuus gehad niks alles is op “natuurlijke” wijze gegaan (op bevallen na dan dat werd een keizersnede maar verder niks geen haast)
Ik lees zojuist bij de julimama’s dat Tweety spontaan zelf is begonnen met haar bevalling!!
Gelukkig hoef je niet naar het ziekenhuis voor inleiding, zet m op! :thumbup:
Oh, spannend!
Tweety zet 'm op meid, veel succes! :dance: