inkomens vraagje

hoi hoi



Ik heb een vraag met betrekking tot inkomen… en misschien kan 1 van jullie mij hier wel bij helpen



het zit namelijk zo … ik en mijn man zijn uitgeloot voor een nieuwbouw koopwoning hier int dorp… daar zaten enkele voorwaarden aan … 1 daarvan is dat je in 2006 niet meer als 35.000 euro heb verdient …



maar nu zit het dus zo … we moesten dus een Ib 60 verklaring opvragen over het jaar 2006… zodat de gemeente (die de huizen dus verdeelt) kan controleren of je daadwerkelijk niet over die 35.000 euro heen gaat …



maar nu heb ik dus een vraag ,… de algemene kortingen die je krijgt (zoals kinderkorting e.d.) word dat ook als je inkomen geteld of staat dat er los van??? …



alvast bedankt…



liefs miranda :vlinder:

Nee, telt niet mee…

Je inkomen is alleen hetgene waar je inkomensbelasting over betaald.

alleen wat je daadwerkelijk hebt verdient en waar je balsting over hebt betaald volgens mij.

ok thnxx…



dan scheelt dat alweer, want als dat wel zo was dan kwamen we ver over dat bedrag heen namelijk…



liefs miranda :vlinder:

hey leuk zeg dat jullie zijn ingeloot!



Maar idd, je belasting teruggave is niet je inkomen

Wat is dan het verschil tussen je belastingopgave-bedrag en je werkelijke inkomen? :think:

voor de belastingen trek je bepaalde dingen af van je inkomen, oa rente voor je hypotheek, kosten kinderen etc… sommige mensen zijn daar heel creatief in…

aan de andere kant worden er ook wel bedragen bijopgeteld. oa ook voor een eigen woning… spaartegoeden vanaf een bepaald bedrag etc…

wat je dan uiteindelijk als belastbaar inkomen hebt geldt als inkomen voor de gemeente in dit geval om de woning te krijgen of niet.