Ingolf Juniorstoel

Wie heeft er ervaring met deze juniorstoel? Ik ga waarschijnlijk vandaag nieuwe eetkamerstoelen kopen maar wil eigenlijk niet dat de meiden op deze stoelen gaan eten. Is namelijk (weer) met stof erbij en onze kinderen kennende hebben ze dan geen lang vlekvrij leven :mrgreen:

Wilde eerst 2 keer een trip trap aanschaffen maar vind ze echt te duur. Ook al zijn ze handig, praktisch, gaan ze lang mee etc, ik heb dat geld er niet voor over.

Nu dus bij Ikea gekeken, ingolf juniorstoel, maar volgens de site is de zithoogte 52 cm en de hoogte 77 cm, maar dat lijkt mij vrij laag :think: Als dat echt zo is, ga ik er niet eens heen om te kijken :wink: Dan komt de bovenkant van de stoel namelijk niet eens boven de tafel uit, nouja 1 cm… :lol: Dus vroeg me af of het misschien verkeerd stond, zo niet zal ik verder moeten zoeken dus iemand nog andere goedkope (richting 40 euro per stuk) ideeën??

Pete zit op een stoelverhoging op een klapstoel en dat is qua hoogte wel goed, daar zat hij al vanaf 2 jaar op en nu nog steeds.

Ik heb even gemeten en de rugleuning van de klapstoel komt tot 77 cm en het zitgedeelte van de stoelverhoging is ongeveer 54 a 55 cm hoog.

Nee, dat is niet te laag, ik heb hem voor Ryan en zelfs Nina zit op de goede hoogte met haar bijna 3 jaar.

Zodra zij niet meer in de plastic Ikeastoel past gaat zij op de Ingolf, Ryan kan dan op een normale stoel.

Hij is mooi stevig ook :slight_smile:

hmm dan zou ik er eerst een in elkaar moeten zetten om te kijken hoe het staat… vind het best wel lastig, ga dan toch maar eens kijken, neem ik zo’n stoel wel mee naar een tafel die even hoog is als die van ons.

emma… als ik jouw was zou ik kijken voor een goedkope tripp trapp (evt in duitsland de look a like) die heb je voor dezelfde prijs.

enne als je weer 2e hands wil zoeken… ik zoek wel weer mee hoor… :angel: (wij moeten er zelf ook een hebben :wink: )

Wij hebben die Ingolf van Ikea, en die bevalt ons goed. Laura zit erop vanaf 2,5 jaar oud (als ik me goed herinner) en nog steeds, al past ze inmiddels ook wel op een normale stoel. Ze is wel lang voor haar leeftijd.

Eigenlijk zou je zelf even moeten proberen/meten of het geschikt is voor de lengte van jouw kinderen.

Ik heb eigenlijk te weinig tijd om te wachten tot er een op mp voorbij komt. Vind ze daar nog vrij duur eigenlijk…

Duitsland heb ik nog niet gekeken, zal ik vanavond even doen.

Voor de kinderen zal het wel passen maar ik vind ze zo laag lijken, ze komen dan aan de bovenkant nét boven de eettafel uit…

ik heb er 2 bij mijn schoonmoeder neergezet… ik vond het eh… fijne stoelen en sich, maar ook rotstoelen tegelijk…

De zithoogte is wel prima hoor, en idd, de stoelleuning komt amper boven tafel uit, dus dat moet poremen denk ik…

Maar ik vind ze in gebruik dus toch te smal.

Mijn kinderen zitten niet stil, schuiven, wiebelen enz en kukelden minimaal 2x per week van de stoel af…

Dat heeft wel eens nare valpartijen tot gevolg gehad en afleren… nee dat doen ze niet.

Wij hebben nu dus wel via marktplaats nog 3 tripp trapps bij gekocht, we hadden er 1 en die 3 samen hebben ons 95 euro gekost en nog een keer 15 euro aan verf :angel:

De tripp trapps zijn zo breed dat ze er bijkans samen op kunnen, maar belangrijkste… ze hebben nu schuif en wiebelruimte en kukelen niet meer van de stoel af…