meiden even een verhaal van mij maar ik moet het even kwijt.
Stein staat al een hele poos ingeschreven bij een PSZ (voorschool) en we zitten al op woensdag op samenspel.
Nou gaat het principe voorschool me steeds meer tegenstaan dus zat er al een paar weken over te denken om hem daar niet heen te doen. Hier in mijn buurt heb je alleen maar voorscholen .
Ik werk voor stichting Triodus. En zou hem met veel korting dus naar een KDV kunnen doen. Nou hadden ze bij mij op het centrum plek maar dat betekend dat ie mijn hele werkdagen (2keer in de week) daar moet vertoefen en dat vind ik heel lang (van 8.30 tot 18.30) en het is te ver voor mijn moeder om hem te halen.
Voor mij een dilemma dus want ik wil wel dat hij leert spelen met andere peuters.
Nou heb ik vandaag gebeld naar kindplanning en stein toch ingeschreven bij Triodus, Maar naar een centrum bij me moeder in de buurt . Dan kan ik hem om 8 uur brengen en me moeder gaat hem dan halen.(rond 15.30 uur)
Bij dat centrum stond een wachtlijst maar toen ik liet vallen dat ik ook bij triodus werk werd hij gelijk naar de bovenste plek verschoven. Nou krijg ik binnen een week te horen wanneer hij ongeveer mag komen :mrgreen: .
Ik vond het een redelijk moeilijke beslissing maar ik heb zeker de juiste genomen (voor mijn gevoel).
Zo dit wilde ik even kwijt
misschien lijkt het voor jullie onbelangrijk maar dit was voor mij een echt belangrijke stap
wat staat je precies tegen aan voorscholen?
lekker dat hij meteen bovenaan staat op de lijst!
en heel fijn dat het dichtbij je moeder is, dan hoeft ie niet zo’n hele lange dag!
als jouw gevoel er goed bij is, dan is het toch een goede keus
@Ziet wrote:
wat staat je precies tegen aan voorscholen?
Stein is redelijk goed met praten. Op voorscholen zitten veel allochtonen kinderen (wat ik niet erg vind hoor) maar ik merk (op samenspel) dat Stein nu al aan het inleveren is op zijn taal. Ook gaat de aandacht meer naar hun taal ontwikkeling en daar komt Stein dus een stukje tekort (in mijn ogen)
Ook vind ik het raar dat een kind van 2 jaar en 4 maanden een toest moet doen en dan een diploma krijgt als ie het wel kan :think:
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen voor zo een school kiezen. Zo heb ik er ook ooit voor gekozen maar ik ben erop terug gekomen
okee, ik snap het.
een toets… :o
dat zou ik dus ook heel raar vinden bij zulke jonge kinderen…
wat is daar het nut nou van
kunnen ze er ook voor zakken?
dat zou wel heel erg zijn!
(hoorde laatst ook zo’n maf verhaal dat een kindje was gezakt voor haar A diploma zwemmen!
hoe laat je een kind van 5 faalangst krijgen!! :roll:
dat gevoel krijg ik van dit verhaal ook)
het systeem voorschool ken ik niet
maar meis, als het voor jou niet goed voelt; niet doen
en kdv… dat weet je wel hoe dat gaat hahah
ik vind het trouwens heeeeeeel verstandig, dat je hem niet naar je eigen lokatie laat gaan
onbewust luister je toch of je hem hoord, even kan zien etc
en als stein door heeft dat jij in de buurt, zal hij zeker naar jou gaan zoeken
dus ik zou zeggen doen
@hedwich wrote:
het systeem voorschool ken ik niet:-* :-* :-*
maar meis, als het voor jou niet goed voelt; niet doen
en kdv… dat weet je wel hoe dat gaat hahah
ik vind het trouwens heeeeeeel verstandig, dat je hem niet naar je eigen lokatie laat gaan
onbewust luister je toch of je hem hoord, even kan zien etc
en als stein door heeft dat jij in de buurt, zal hij zeker naar jou gaan zoeken
dus ik zou zeggen doen
volgens mij goed gekozen hoor…
maar dat het moeilijk is… echt wel…
Zo ben ik zo trots op Wessel… hij doet het zo goed op het kdv… Leert dus ook echt “samen spelen”, “opruimen”… noem maar op…
en hij vindt het zelf ook heel leuk!!!
maar toch… zo gauw ik weg kan van mijn werk… haal ik 'm eerder op… (en geloof mij… ik hou er zelfs een beetje rekening mee dat ik aan het eind van de middag niets plan).
vanaf 16 november mag Stein komen wennen :dance: :dance:
Wat is een voorschool?? Is dat iets Belgisch?
dat is een psz voor eingenlijk allochtonen kinderne
Nara mijn idee nu ik weet wat een voorschool is heef ik je groot gelijk wat je gedaan hebt, knap en erg verstandig om een plekje dicht bij Oma te zoeken. Veel succes op de wendag :thumbup:
@Ziet wrote:
o
(hoorde laatst ook zo’n maf verhaal dat een kindje was gezakt voor haar A diploma zwemmen!
De bedoeling van een zwemexamen is meten of een kind kan zwemmen. En als het dat niet voldoende kan heeft het nog meer les nodig. Met A mag een kindje het diepe in. Liever toch maar niet allerlei kindjes die denken dat ze zwemmen kunnen en het als puntje bij paaltje komt niet kunnen omdat ze anders mogelijk faalangst gekregen zouden hebben.
Jannigje, hier in de wijk hebben ze zowel voorscholen als gewone peuterspeelzalen.
Ik vind dat je het harstikke slim hebt aangepakt! En wat lekker dat Stein al zo snel terecht kan.
Veel speelplezier voor Stein op het kdv!
@Gerry wrote:
@Ziet wrote:o
De bedoeling van een zwemexamen is meten of een kind kan zwemmen. En als het dat niet voldoende kan heeft het nog meer les nodig. Met A mag een kindje het diepe in. Liever toch maar niet allerlei kindjes die denken dat ze zwemmen kunnen en het als puntje bij paaltje komt niet kunnen omdat ze anders mogelijk faalangst gekregen zouden hebben.
Jannigje, hier in de wijk hebben ze zowel voorscholen als gewone peuterspeelzalen.
Jannigje, hier ken ik het begrip voorschool ook niet, maar dat zal wel er mee te maken hebben dat hier relatief weinig allochtonen wonen, zeker sinds het AZC is opgeheven. Maar ik kan me je keuze goed voorstellen en denk dat je het prima aangepakt hebt. Ik hoop dat Stein het erg naar zijn zin zal hebben!
Ziet, dat vind ik nogal wat, een kind laten zakken voor zijn A-diploma. Hier vangen ze dat op door ze te laten proefzwemmen. De kinderen denken dat dit nog niet allesbepalend is, maar eigenlijk is dat het feitelijke afzwemmen. Mocht een kind dan de bibbers krijgen tijdens het echte afzwemmen, doordat er allemaal ouders bij zijn etc. dan hoeven ze ze niet te laten zakken omdat ze al bewezen hebben de vaardigheden in huis te hebben. Ik vind het een topsysteem :thumbup: .