Ingeschreven voor school, op de wachtlijst met 16mnd!

We hebben Isabel 3 weken geleden ingeschreven voor de basisschool hier in de buurt. We hadden van mensen in de straat al gehoord dat je er vroeg bij moest zijn.

Nou we waren echt geschokt om te horen dat Isabel op de wachtlijst staat :shock: :shock: .

Ze is 16 maanden :? :think: :? :think: .

We hebben nog maar even gebeld vandaag…er staan 3 kindjes voor haar, dus de kans is zeer groot dat ze als ze 4 jaar is gewoon daar naar school kan. (ze geven natuurlijk geen garantie).

Het advies was om ook haar zusje maar vast in te schrijven, die is dus 11 weken :shock: :shock:

Dus kleine tip…wacht niet te lang, er zijn dus scholen waar de wachtlijsten heeeeeeel erg lang zijn en het zal maar net DE school zijn waar jij je oog op hebt laten vallen :wink:

Ik hoop dat we er later om kunnen lachen…nu ben ik vooral verbaasd!

Groetjes Alex

:shock:

Ik weet dat hier in het dorp ook gigantische wachtlijsten zijn en ik eigenlijk dus echt nano moet inschrijven, maar k zie het mezelf gewoon echt niet doen met zo’n baby op de arm: ja hoi ik kom dit mannetje inschrijven :think:

Maar misschien dus toch maar gewoon doen…(zij staan er wslk zelf helemaal niet van te kijken als je met zo’n jong ding aan komt zeulen…)

Ik had Emma ingeschreven bij een school toen ze 4 weken oud was en ze stond op nr 17 op de wachtlijst :shock:

Toen ze net 3 was kwam ik tot de ontdekking dat ze al onder het lopende schooljaar viel, omdat haar verjaardag voor oktober is. Dus ik naar die school, maar toen bleek ze niet geplaatst te zijn. Ik was heel verbaasd dat ze me daar niet even over hadden ingelicht. Als antwoord kreeg ik dat ze daar niet aan konden beginnen, omdat er een helboel kinderen waren die ingeschreven stonden en die niet afgemeld werden als er toch voor een andere school was gekozen, of als ze gingen verhuizen.

Ik heb toen geantwoord dat als dat de mentaliteit op school was, ik blij was dat Emma er niet heen ging.

Inmiddels zit ze op een andere school en heeft ze het onwijs naar haar zin.

Fiep: wij hebben voor Isabel op de site van de school gekeken en daar een aanmeldingsformulier afgedrukt, ingevuld en opgestuurd, dus misschien ook even op de site kijken van de school die je in gedachte hebt?

Elka: wij hebben dus vandaag de school gebeld voor de plek waar ze stond (3 kindjes voor haar dus) en ze raad aan om volgend jaar nog even te bellen om te kijken welke plek het dan is. Ik heb begrepen dat je als ouder gebeld wordt als het kind geplaatst kan worden.

Ik vind het overigens net zo raar als ouders het niet melden als ze hun kind naar een andere school doen of gaan verhuizen!

Ook krijgen we een uitnodiging voor een rondleiding en een gesprek, dus dat vind ik wel heel netjes.

Groetjes Alex

ja ben op de site geweest, en dan moet je bellen voor een afspraak en dan krijg je uitleg over de school en rondleiding…heel netjes allemaal, maar uh, ik ben nog helemaal niet toe aan een rondleiding op een basisschool :eh: :think:

Ja, erg he!!!

Wij hadden dat ook, maar je kan hem maar beter ingeschreven hebben, hem niet op die school doen kan natuurlijk altijd nog.

Dussss bellen voor een afspraak, anders krijg je misschien spijt :think:

Succes…schrijf je nog even hoe het was :mrgreen:

Groetjes Alex

Hier is een tijdje terug ook een topic over geweest. Aan de hand daarvan had ik de school opgebeld waar wij Anne naartoe willen laten gaan, maar ze verzekerde mij dat met 2.5jaar ruim voldoende was. We hebben hier best veel scholen in de buurt en we wonen maar in een gat, dat zal ons geluk wel zijn. We krijgen dan ook meteen een rondleiding enzo. het ligt er dus idd helemaal aan waar je woont.

hier op school kan je ze pas inschijven met 3 jaar en zijn geen wachtlijsten

Hier is het ook makkelijk, we hebben maar 1 school en daar is geen wachtlijst. Ze werken zelfs samen met de peuterspeelzaal, soms gaan er kleuters weer even een paar uurtjes te spelen daar.

Ik heb wel eens vaker gehoord dat ouders bij meerdere scholen inschrijven, dus dat verhaal van Elka klinkt me niet vreemd in de oren, maar het is niet leuk voor ouders die denken dat ze hun kind keurig hebben ingeschreven bij 1 school.

Jeetje, zijn ze net 1 en nu al ingeschreven voor de basisschool!!!

Haha, ik moet er eigenlijk een klein beetje om lachen.

Ik zie namelijk allemaal moeders met baby’s op de arm door de basisschool lopen: kijk, dit wordt over 4 jaar jouw school.

Ik ken dat echt helemaal niet. Hier in de omgeving zijn helemaal niet zulke wachtlijsten en is inschrijven in het jaar dat ze drie worden vroeg genoeg.

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook contact gelegd met de toekomstige basisschool van Bart.

Maar gelukkig kreeg ik een hele nette mail terug dat hij pas met 3,5 ingeschreven hoeft te worden.

Eerst maar eens naar de PSZ was mijn reactie op die mail! :wink: :mrgreen: