Mijn zoontje is nu zeven weken oud, hij is prematuur en ik ben vandaag met inbakeren begonnen. Hij ligt namelijk erg onrustig te zoeken en te kreunen met een volle maag. Ik ben er al een paar keer ‘ingetrapt’ om hem een slokje te geven, maar dan drinkt hij zo weinig dat ik niet geloof dat hij daarom nog onrustig was.
Dat kreunen hoort wel bij prematuren.
De afgelopen nachten is hij veel wakker geweest, voor mijn gevoel iedere keer als ik net weer in slaap viel, begon hij te krijsen. Een beetje huilen is niet erg maar dit krijsen is niet leuk meer. Daarom vandaag met inbakeren begonnen en de eerste keer leek hij het wel lekker te vinden en sliep hij heel goed. Nu heeft hij net gegeten en een schone luier en heb ik me aan de ria blom regel gehouden om hem in te bakeren zodra hij slaperig werd, maar nu ligt hij alweer drie kwartier met open ogen te kreunen en persen en met zijn hoofd te draaien en af en toe huilen.
Heb ik hem er toch te vroeg ingelegd? Of is hij om een andere reden onrustig? Of moet ik gewoon volhouden? Hij begint net weer te huilen en nu is het echt heel wanhopig
Mijn zoontje is ook prematuur geboren, bij 30+2 weken. Dat kreunen en persen heeft hij ook heeeel veeel gedaan. Dat hoort echt bij prematuren. Soms zo hard dat wij er gewoon niet van konden slapen…Uiteindelijk is dat na ongeveer drie maanden weer over gegaan. Hij had ook ontzettend veel last van zijn darmen en heeft daar lactulose voor gehad. Wij hebben hem op een gegeven moment ingebakerd met een puckababy (een soort slaapzakje zonder armen). Dit hielp wel wat, maar waar hij vooral behoefte aan had was huid op huid contact. Dat heeft hij in het begin zo ontzettend moeten missen…Ik ben zelf lid van een forum voor ouders van prematuur en dysmatuur geboren kindjes. Je moet je daar eerst voorstellen om toegang te krijgen. De controle is groot. Misschien is het iets voor je. Er is ook een medisch team wat antwoord kan geven op je vragen. Kijk maar eens. http://www.het-glazen-huisje.nl
ok…hij had toch een armpje losgewurmd haha…daar lag hij lekker op te sabbelen. Ik had hem niet zo strak gedaan en zonder spelden omdat hij zo klein is… Weer wat geleerd. nu is het stil…
Bedankt! Daar heb ik wel behoefte aan idd. Zoveel vragen…en veel antwoorden die in het algemeen gelden, gelden dan vaak weer net niet voor een prematuur kind. Ik ga meteen kijken
@Fabindia wrote:
Bedankt! Daar heb ik wel behoefte aan idd. Zoveel vragen…en veel antwoorden die in het algemeen gelden, gelden dan vaak weer net niet voor een prematuur kind. Ik ga meteen kijken
Idd en daar zijn allemaal mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, ik heb er super veel aan (gehad)!
Ik heb geen ervaring met prematuurtjes, maar wel met het inbakeren en onrustig. Doordat onze oudste 20 uur per dag huildehebben wij meegedaan met dat onderzoek naar regelmaat en rust van Bregje (en Ria Blom).
Belangrijk is om in iedergeval niet TE los in te bakeren, dan gaan ze ‘vechten’ en dat is nog onrustiger. Ook kost het even tijd voor ze om te wennen en ze kunnen na een paar dagen goed slapen terugvallen.
Succes!