info gevraagd over koemelkvrij dieet bij bv

Wessel vertoond sinds een week verschijnselen van een koemelkallergie. (zijn broer heeft het ook in ernstige mate gehad).



Nu is het zo dat ik zelf een koemelkvrijdieet moet gaan volgen. Vannochtend contact gehad met een lk en zei raade mij aan om het zo volledig mogelijk te gaan doen, dus ook geen koek/brood eten waar koemelk in verwerkt is.



Aangezien ik bij mijn eerste ook koemelkvrij moest eten en ik geen info daar over had, viel ik zelf veels te veel af ( en Robbert ook) dat ik toen na 4 maande ben gestopt met de bv. Deze keer wil ik het toch zeker volhouden tot de 6 maanden, maar dat gaat mij niet lukken zonder goede adviezen. Dus:



Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand toevallig websites met ‘goedgekeurde’ voedingslijsten



Verder zijn alle tips welkom.



Alvast heel erg bedankt

Ik heb laatst dezelfde vraag (voor mezelf, en handig voor Tosca :wink: ) gesteld bij het “gevraagd” gedeelte op dit forum. Misschien kun je daar nog wat tips van gebruiken? Ik zal 'em 's zoeken voor je… ja, hebbes… http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=43231 … en via pb kreeg ik ook nog wat tips. Stuur ik wel aan je door.

Ja, tips van Kiddo, Jubbes en Elise zijn aan je ge-pb’t :thumbup: !

Heel erg bedankt voor de pb’s. :thumbup:



Meer info is natuurlijk altijd welkom.



as, woensdag hebben we een kennismaking bij de ostheopaat, hopelijk heeft dat ook een positief effect op Wessels gedrag.

@jorien wrote:

as, woensdag hebben we een kennismaking bij de ostheopaat
Hier alleen maar positieve ervaringen met de osteopaat voor de kinderen :thumbup: ! Hoop dat dat bij jullie net zo is!

Saba is vandaag getest… jawel… koemelkallergie :? . Wist het eigenlijk al, maar is toch even slikken. Dus ook hier mijn aanpassingen maar doorvoeren voor het hele gezin.

:hug:

Jassie wat vervelend. Hoe testen ze dat bij peuters? Gaat dat ook doormiddel van een provocatietest?



Hier gisteren de voedigslijst van de ah doorgespit. Gelukkig kan je toch nog best veel producten gebruiken met een koemelkvrij dieet.



Bij bakkerij het stoepje (op de markt) hebben ze ook koemelkvrije broodjes, wat ook erg lekker is. Voor Robbert kocht ik altijd dat speciaal brood (zo heet het ook) maar dat was werkelijk waar niet te eten.

@jorien wrote:

Jassie wat vervelend. Hoe testen ze dat bij peuters? Gaat dat ook doormiddel van een provocatietest?
Ik heb het laten testen via een orthomoleculair arts. Simpel testje waarbij reactie op koemelk (en andere stoffen) vanuit het lichaam gemeten wordt. Felle reactie = allergie of intolerantie. Ze kwam glansrijk uit de test (tot mijn blijde verrassing) behalve bij koemelk en huisstofmijt bleek het al snel mis. Maar eerlijk gezegd had ik al zo’n vermoeden… en neem nu aan (maar laat het nog wel testen) dat het bij Tosca nét zo is. Dus het hele gezin gaat stapje voor stapje koemelkvrij het leven door binnenkort.



Jorien, da’s goed om te weten, van die broodjes. Zijn dat dan witte broodjes? Saba en Tosca krijgen waldkornbrood en da’s sowieso koemelkvrij dacht ik.

@Jassie wrote:





Jorien, da’s goed om te weten, van die broodjes. Zijn dat dan witte broodjes? Saba en Tosca krijgen waldkornbrood en da’s sowieso koemelkvrij dacht ik.




Ze hebben witte bollen, maar ook donkere bollen en die zijn in iedergeval er lekker. Volgens de marktkoopman kon je op hun site precies zien wat er in elk brood zit qua allergenen. Ik zal eens voor je kijken. Het staat onder product info en dan allergie info. je moet dan zelf kiezen waarvoor je allergisch bent en dan benoemd hij de geschikte broden. Ideaal.



Vannochtend koemelkvrije boodschappen gedaan bij de appie. Was nog een hele onderneming. Wessel in de maxicosi dus Robbert moest lopen en dan de etiketten uitgebreid bestuderen. :?

Volgens mij heb ik nu allemaal halve maaltijden in huis gehaald en mag ik morgen weer. :wall:



Ik ga ook maar eens info opzoeken over een orthomoluculair arts. Klinkt namelijk wel goed.

ik heb een baby van 8 weken en hij heeft uren gegild en gekrijsd 6 weken lang, ik kom erachter dat het misschien koemelkallergie is ipv darmkrampen alleen. ben nu 2 weken op zeer streng koemelk/soja en kippeneiwitvrij dieet. gaat wel beter nu. maar ik dacht ik probeer eens wat pepti (koemelkvrije voeding) naast de borstvoeding zodat ik kan stoppen met die bv en dat dieet. nou dat gaat echt niet hoor!

gillen van 1 flesje 120ml. heb een week later 15ml x4 toegevoegd aan de bv. nou weer een drama. gillen jullie kinderen ook zo?hij eet op zich wel goed.

Op de site van het voedingscentrum staan ook lijsten.

@dannyendieuwke wrote:

ik heb een baby van 8 weken en hij heeft uren gegild en gekrijsd 6 weken lang, ik kom erachter dat het misschien koemelkallergie is ipv darmkrampen alleen. ben nu 2 weken op zeer streng koemelk/soja en kippeneiwitvrij dieet. gaat wel beter nu. maar ik dacht ik probeer eens wat pepti (koemelkvrije voeding) naast de borstvoeding zodat ik kan stoppen met die bv en dat dieet. nou dat gaat echt niet hoor!

gillen van 1 flesje 120ml. heb een week later 15ml x4 toegevoegd aan de bv. nou weer een drama. gillen jullie kinderen ook zo?hij eet op zich wel goed.




Wanneer een kind een echte kma heeft, dan reageren ze vaak ook nog op de pepti en zal je echt over moeten gaan op een speciale voeding via de apotheek.



Een advies, blijf niet zelf aanmodderen, maar schakel een lk in of een dietiste die je kan begeleiden.