Dag dames!
Ik heb sinds gisteren een 3 daagse kuur gekregen ivm (waarschijnlijk) een vagina infectie. Zou namelijk ook een beginnende blaasontsteking kunnen zijn.
Maar ik heb zo’n pijn in mijn onderbuik! Trekt ook echt helemaal door mijn buik heen. Dit herken ik niet van de zwangerschap van Yari toen (heb ik toen ook gehad, een infectie).
Heb ik te lang gewacht om naar de dokter te gaan, en dat ik nu daardoor zoveel pijn heb?
Wie herkent dit bij een vaginale infectie???
Gisteravond kon ik mij niet eens meer bewegen van de pijn. Geen weeen pijn, maar ander soort pijn.
Heb je ook pijn onder in je rug?
al de hele zwangerschap onderhand
Maar nu niet erger in ieder geval.
Ik herken het niet van een vaginale infectie, maar wel van een lelijke blaasontsteking. Bij mij helpt spoelen (lees: zuipen, zuipen, zuipen!) nog het allerbeste en dan zakt bij mij de buikpijn ook snel, na een paar keer een flink volle blaas uitplassen :thumbup:
ja maar ik heb gisteren mijn urine weggebracht. Waren wel wat witte (bloed)cellen in te vinden (wat dat inhoudt? Geen flauw idee!), maar was geen ontsteking :think:
Maar het zou toch nog een beginnende ontsteking kunnen gaan worden, dus moest ik het in de gaten houden.
Heb jij recentelijk niet toevallig AB gehad voor iets anders?
Cin ik heb helaas geen antwoord voor je, slecht een dikke :hug:
@ICL wrote:
Heb jij recentelijk niet toevallig AB gehad voor iets anders?
Nope! Alhoewel ik wel vaker dacht dat ik blaasontsteking had :oops: maar bleek continue niet zo te zijn (of te weinig ontsteking-iets).
Je witte bloedcellen zijn degene die virussen en infecties en ontstekingen bestrijden. Bij een blaasonsteking zie je vaak witte bloedcellen en rode bloedcellen. Vaak ook nitriet, dit duidt dat op een bacteriele urineweginfectie, maar hoeft niet bij alle blaasontstekingen aanwezig te zijn.
Bij een vaginale schimmeinfectie kan je ook witte bloedcellen in de urine aantreffen, dat is dan kruisbesmetting vanuit vagina.
Ik kreeg dinsdagavond last van mijn onderrug, woensdagochtend ook wat pijn bij plassen, woensdag op mijn werk urine gecontroleerd: een beetje witte bloedcellen en een beetje rode bloedcellen. Geen duidelijke blaasontsteking. Begin van de avond werden mijn klachten erger en ben ik nog even snel naar mijn werk gefietst. Nu veel rode bloedcellen en veel witte bloedcellen, maar geen nitriet. Van de HAP wel een ab-kuur gehad en thuis gelijk ingenomen, maar de eerste 3 uur werden mijn klachten nog erger en moest ik uiteindelijk zelfs bloed plassen. Nog even snel een pijnstiller ingenomen en gelukkig begon de ab-kuur wat te werken, want sindsdien gaat het langzaam wat beter.
Nu nog steeds wat last bij het plassen en pijn in mijn onderrug, maar ik heb nog 2 dagen ab-kuur te gaan.
Misschien even informeren of je bij de HAP urine mag laten controleren? Zeker tijdens je zwangerschap moet je niet met een blaasontsteking blijven lopen. :hug:
Witte bloedcellen vallen bacteriën aan, dus als ze in je urine gevonden worden betekent het dat er wel ‘iets’ is. [edit] wat Sassie zegt dus :lol:
Ik herinner me dat een vriendin tijdens haar zwangerschap ook constant blaasontsteking klachten had. Dat was het uiteindelijk telkens niet, maar wel werd gevonden dat ze inderdaad telkens bacteriën in haar urine had. En dat hoort dus niet, want ‘gezonde’ urine is steriel zolang het nog in je lichaam is.
Dus, ondanks dat je ‘nog’ geen blaasontsteking had, helpt het misschien toch?
heb al bijna de hele zwangerschap iets in mijn urine zitten, maar wat niet heftig genoeg is voor een blaasontsteking.
Dus krijg er ook niks voor, ondanks mijn klachten.
Heb ook nooit pijn bij het plassen trouwens, maar dat heb ik nog nooit bij een ontsteking gehad.
Hopelijk gaat het morgen beter, vanavond 2de “eitje” :roll:
Maar anders bel ik maandag de dokter gewoon weer op hoor, beetje vreemd die pijn.