Hoi dames,
ben ik weer met een vraag :oops:
Jill is sinds een weekje wat ziekies, ze is nu wel weer helder maar nu dus snipverkouden. Waterige oogjes, snotneusje…
Vanavond had ze weer een flinke diarreeluier, en verhoging tot 37.9. Ik hou haar vannacht extra in de gaten, al zal ze wel weer lekker doorslapen. Knapt ze van op (hoop ik :shifty: ). Heb zo’n idee dat ze met een tandje bezig is. Zou wel vroeg zijn, maar mijn man was ook pas 4 maanden toen hij zijn eerste tandje kreeg…
Maar nu mijn vraag: morgen moeten we om 11.00 uur naar het CB voor de gewone check-up en de 2e inentingen. Zou ze die wel gewoon mogen krijgen? En is het uberhaupt gangbaar om naar het CB te gaan als je kindje niet lekker is?
Ik kan de website niet vinden, alleen maar adressen en telefoonnummers :? maar misschien hebben jullie ervaringen? Anders bel ik morgenochtend vroeg meteen even.
Alvast bedankt!! :-*
Ik zou als ik jou was melden bij het CB dat ze ziekjes is. Je hebt dan kans dat ze de prikjes dan niet geven.
Beterschap met je meissie.
Ik zou de prikjes dan uitstellen, tot ze weer zichzelf is.
Als ze al niet lekker is en dan nog prikjs er bovenop krijg, lijkt mij dat ze daar nog zieker van word.
Hier ook prikjes uitstel gehad!
Als jij aangeeft dat zij ziekjes is, kunnen hun zeggen we doen het niet.
(volgens mij mag je een ziek kind geen vaccinatie geven. Maar weet ik niet zeker), Kan je altijd nog zelf zeggen dat je het niet wilt omdat ze niet lekker is 9als je dat wilt te minste.)
Hier prikjes uitstel gehad met 4 bijna 5 maanden, (wel 4 maanden prik trouwens.), hij had oorontsteking gehad, was net weer zich zelf, arts daar na gekeken dat het goed was, hij mocht… Maar ik heb verteld dat ik het liever niet had, want ik vond hem nog niet zichzelf, had het idee dat hij echt moest bij komen, en dat was ook zo, een week later kon het wel, en kreeg ze ook, toen had hij helemaal geen last!
hier heeft lynn dus afg di ook dr prikjes niet gehad! Ook omdat ze niet helemaal lekker en zich zelf niet was! Nu moeten we as di naar inkoopspreekuur voor de prikken
Hier is het gewoon ONZE beslissing om absoluut niet te enten als onze kinderen ook maar een beetje niet lekker zijn. snotterig, verhoging, jengelig en warm zijn daar allemaal kenmerken van.
een enting vraagt toch veel van hun immuunsysteem, dan moeten ze gewoon fit zijn, zoniet dan is dat immuunsysteem veel te druk met bestrijden van verkoudheid enz om die enting er nog bij te kunnen hebben.
Onze meid heeft haar eerste prikjes ook niet gehad en nu lopen we dus een maand achter. Ze had net koorts gehad en was wel al weer beter, duso p het cb vonden ze dat het kon, alleen ik vond van niet en zodoende lopen we een maandje achter. Helemaal niet erg, alleen onze 11 maanden afspraak moeten we ook een maandje opschuiven, omdat ze met 12 maanden dus pas de prikjes hoeft.
bedankt allemaal dames! Even een update:
Ze was vanmorgen alweer een end opgeknapt, ze heeft nog wel een snotterneusje maar 't zit al goed los. Had vannacht een ui doormidden gesneden en op haar kamer gezet, dat heeft echt wonderen verricht geloof ik.
En ze is weer haar vrolijke zelf, lekker veel kletsen en lachen, ze lijkt nergens last van te hebben. Ook haar temp was weer zoals ik van haar gewend ben, dus ook weer toppie.
Ze heeft nu wel haar prikjes gehad. De arts heeft haar eerst helemaal nagekeken, en vond haar niet eens zo erg verkouden. (tja, voor mij is verkouden verkouden, maar blijkbaar zien zij er gradaties in) Ze zag geen reden om niet te enten, ze had er het volste vertrouwen in. En ik zie geen reden om haar niet te vertrouwen, dus we gaan 't zien. Ze heeft nu nog helemaal nergens last van, vorige keer met de entingen ook weinig last gehad. Ben benieuwd…