Naar het schijnt bestaat er een vaccin tegen, klopt dat? iemand die weet hoe frequent dat moet herhaald worden?
Er bestaat een enting tegen RS virus inderdaad.
Mijn dochter extreem prematuur en dysmatuur bij de geboorte heeft die gekregen.
Alle maanden waarin de virusrisico’s het hoogst zijn kreeg ze zo’n enting.
(in haar eerste jaar dus)
Dit omdat bij kinderen zoals zij de luchtwegen het virus niet kunnen afwenden bij besmetting.
Hoeveelheid ent-vloeistof is afhankelijk van gewicht, dus soms krijgen ze 2 of zelf 3 injecties per maand.
Het is niet zo dat als ze dit jaar geënt worden dat ze dan ( net als bij bijvoorbeeld de bmr ) levenslang beschermd zijn dus!
En de entingen zijn ERG duur (ongeveer 1000 euro per maand) en worden door bijna alle zorgverzekeraars alléén vergoed na aanvraag van een arts en bij kinderen met longproblemen!
oei da’s minder, zo duur, maar best wel noodzakelijk bij premature baby’s. Ik heb een kindje die RS_V gehad heeft en is geen lachtertje.
Freja heeft het ook gehad met 7 weken, en ook nog eens opgelopen op een couveuse-afdeling :shock: . Afschuwelijk vond ik het.
baby’s met hartproblemen worden prefentief ingeent. En ook alleen met toestemming van kinderarts. Het zal z’n nadelen wel hebben denk ik.