Ineens zo weinig.....

Hallo



Mijn dochtertje van 10 weken heeft haar voedingspatroon sinds 2 weken van de ene op de andere dag aangepast.

Tot voor 2 weken geleden kwam ze 1 a 2 keer per nacht (volledig op verzoek), nu slaat ze sinds 2 weken zowel de avondvoeding en 1 a 2 nachtvoedingen over.

Kortom om 19.00 uur drinkt ze voor het laats om vervolgens pas tussen 4.30 en 7.00 uur wakker te worden. Voor mij natuurlijk erg fijn, ik kan vroeg naar bed en hoef en niet 2x 's-nachts uit. Ideaal zelfs.



Mijn vraag is: is ze niet te jong om nu al geen avond en nachtvoeding meer tot zich te nemen? (overdag drinkt ze gemiddeld 5 voedingen).



Ik zie geen enkele aanwijzing dat ze te weinig binnenkrijgt, ze is vrolijk, allert etc. Het enige dat nu veranderd is, is dat ze al een week geen ontlasting heeft gehad, maar volgens mij is dat bij borstvoeding ook geen probleem.



Ik wil het toch even checken.



Alvast bedankt voor jullie antwoorden.



xx

Ik vind het wel erg weinig, zeker ook met de vijf voedingen overdag.

Voor de hersenontwikkeling schijnen nachtvoedingen ook goed te zijn, dus als ik jou was zou ik proberen haar toch nog een voeding te geven als je naar bed gaat bijvoorbeeld, dan is het een iets minder lange ruk achter elkaar.

Als ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, zou het geen probleem moeten zijn. Wellicht even extra laten wegen bij het cb en je vraag daar ook even voorleggen?

5 voedingen is wel weinig hoor, voor die leeftijd. Daar zit ik nu ook nog op, bij 4 maanden.

Ik zou een avondvoeding erbij inlassen.

Tjonge wat een bofferij maar inderdaad wel erg voedingen voor zo’n kleintje. Hier een mannetje van bijna 1 jaar en geef nog wel minimaal 8 voedingen op een dag/nacht.