Ineens weer zoveel drinken 's nachts, wie herkent dit?

Hallo allemaal,



Noémi sliep vanaf zo’n 6weken vanaf 18h tot ong 4h dan even drinken en dan weer tot een uur of 7h, heel netjes dus vind ik zelf.

Maar nu zijn we net (een week geleden) verhuisd en ineens komt ze om de 3 uur snachts. Ze gaat er rond 18H in en dan vanaf een uur of 22 tot 7h om de 3h. T is niet dat ze dan maar even een beetje tut en een paar slokjes drinkt, nee ze drinkt echt flink, iedere 3 uur weer.

Nu mijn vraag; *zou dit door de verhuizing komen? (ik heb zelf niet t idee) * is dit rond de 3,5maand normaal? (de regeldagen van 3mnd hebben we al gehad)

  • toch een groeispurt?
  • of zou t komen omdat ze bij ons op de kamer ligt, en t nu misschien tijd is om naar haar eigen kamertje te gaan?



    Ik weet t even niet, op zich maakt t niet zoveel uit ondanks dat t wel vermoeiend is, maar ik ben benieuwd of meerderen dit herkennen.

Leonie ging vanaf 4 maanden ineens weer nachten breken :? Zij sliep al heel snel door, maar met 4 maanden ging ik weer aan het werk (lekkere timing van haar). Ik heb honderden redenen proberen te zoeken, maar ja, ze kan nog niets zeggen hè… Ik kan je dus niet vertellen wat de oorzaak is, het kan van alles zijn, maar ik herken het dus wel. :hug:

Hier hetzelfde verhaal, Nova sliep met 6 weken door en kwam met 3,5 maanden (toen mams weer aan het werk moest :roll: ) weer snachts. Eerst dachten we dat het haar speentje was die ze kwijt was, maar na 2-3-4 keer per nacht er heen leek het ons toch handiger een (.) aan te bieden, en dat hielp. Gaat vanzelf weer over (heb je nu niks aan).

xander begon net na de 3 maanden met veelvuldig drinken 's nachts, terwijl hij daarvoor netjes 1x om 4 uur kwam



en het is nu nog steeds zo… :?

Bedankt voor de antwoorden, nou ja t is dus toch maar gewoon afwachten en hopen dat ze snel weer beetje in haar ritme komt met doorslapen. Maar ja als ik de reactie van jou lees Jet moet ik daar nog maar even niet op rekenen :shifty:

Zoals de andere dames aangaven…het gebeurde toen ze weer aan het werk gingen…



Mischien is DAT de reden??

Ik werd er vd week nog voor gewaarschuwd…over 2 weken ga ik weer werken en heb een flessenweigeraar…zelfs als het zou lukken de fles te geven drinken ze vaak nog lang niet zo veel en vaak als bij mama zelf…

Dit compenseren ze als mama thuis is…dus snachts…



Tenzij ze flesvoeding krijgen…dan weet ik niet of bovenstaand de reden is…



Elias sliep door na 3 weken…van 22.30 tot 07.00 uur…maar sinds een weekje of 3 niet meer…soms komt hij 1 keer…soms 2 keer…maar de laatste week 1 keer na 4 uur…



Zijn dagritme is flink veranderd…hij slaapt savonds iets vroeger,komt niet om 23.00 uur (hij slaapt vaak voor 22.00 uur)…dus logisch dat hij ook 1 keer komt snachts…



gaat vanzelf wel over…en geen enkel beeb houdt zich langer dan een paar maanden aan zn eigen schema…dat zal vast nog 10 keer veranderen…

@mandy_d. wrote:

Tenzij ze flesvoeding krijgen…dan weet ik niet of bovenstaand de reden is…


Even eerlijk: ik denk dat ook kindjes die kunstvoeding krijgen de ‘stress’ van ‘mama is weer aan het werk’ voelen. Bij borstgevoede kindjes is het alleen veel gemakkelijker om 's nachts een extra voeding te geven, dat krijgen kunstgevoede beebs niet zo maar voor elkaar :wink:
Bij borstgevoede kindjes is het alleen veel gemakkelijker om 's nachts een extra voeding te geven, dat krijgen kunstgevoede beebs niet zo maar voor elkaar


haha dat klopt inderdaad, wat dat betreft is er toch niks makkelijkers dan een (.) met melk op temperatuur altijd bij de hand :mrgreen: HEERLIJK

O en Ocean, Julia sliep met 4 weken van 20-6 en ook zij kwam rond de 4 mnd (ik ging weer aan het werk) weer snachts…duurde een maand volgens mij toen was het weer als vanouds.

@Biebels wrote:

@mandy_d. wrote:
Tenzij ze flesvoeding krijgen…dan weet ik niet of bovenstaand de reden is…


Even eerlijk: ik denk dat ook kindjes die kunstvoeding krijgen de ‘stress’ van ‘mama is weer aan het werk’ voelen. Bij borstgevoede kindjes is het alleen veel gemakkelijker om 's nachts een extra voeding te geven, dat krijgen kunstgevoede beebs niet zo maar voor elkaar :wink:




Bedoelde ook meer dat kindjes die BV krijgen daar weet je vaak niet van hoeveel ze nu precies binnen krijgen…dat is vrijwel onmogelijk te evenaren met een fles…daarbij drinken beebs uit een fles soms minder dan ze normaal aan BV zouden krijgen…zeker als je op verzoek voed…dus zodra je werkt nemen ze misschien met minder genoegen…dus halen ze dat later in.



Bij kunstvoeding is het vrij makkelijk…je weet precies wat ze moeten krijgen…alleen heb je dan de stress-factor natuurlijk ook gewoon…