Ineens (weer) terugkerende buikpijn?

Hoi allemaal,

In zijn eerste jaar heeft mijn zoon enorme buikkrampen gehad, al vanaf dat hij enkele dagen oud was. Ik heb telkens gedacht aan koemelk allergie/lactose intolerantie maar CB, huisarts en KA steunden me hierin niet echt. Na 10 mnd niet slapen met een huilend kind ben ik hem soyamelk gaan geven en in één klap was het afgelopen (en daarna kreeg ik wèl hulp).

Nu heeft hij echter sinds 3 dagen 's middags rond dezelfde tijd urenlang buikpijn. Daarbuiten nergens last van! Hij heeft overduidelijk darmkrampen en laat na 1,5-2 uur enorme stinkende winden en heeft dan diarree.

Ik dacht dat het kwam doordat hij de laatste tijd veel mandarijntjes gegeten heeft, dat is nl erg zuur. Maar vandaag heeft hij absoluut niets gehad van fruit of zuur óf anders dan anders en hij heeft het dus wéér.

Net nu ik dacht dat we het mogelijk gehad hadden, krijgen we dit. Zou hij nou alsnog een reactie op de soya opgebouwd kunnen hebben? Maar dan vraag ik me ook meteen weer af wat het dan in dat eerste jaar is geweest…

Lily kan hij mss verstopt zitten? Wind en diarree klinken bij mij als een verstopping met ‘overloopdiarree’ en ja dat geeft buikkramp brrrr. Mss tijdelijk aan de laxo van Roosvicee of anders even je HA bellen. Die kan je vast al een heel eind helpen over de telefoon. :-*

Hij is overigens ook gaan overgeven, dus we gaan maar even uit de ‘paniek’ stand en in de ‘buikgriep’-stand :roll:

Hij was bij oma en wilde vanochtend al niet echt eten en begon in de loop van de ochtend al wat te piepen, dus hij is toch de hele dag al niet lekker geweest.

Paniekmens ook :roll: Zag al meteen weer de hele nachtmerrie voor me :?

Nah das geen paniek joh dat heet geloof ik moederliefde. :wink: :-*

Hopelijk heeft je kleine jongen gauw geen last meer zodat ie weer lekker kan spelen en eten. :hug: Hij is trouwens best stoer zeg dat ie daar al 3 dagen maar bij vlagen over klaagde. :thumbup: