Ineens veel minder melk. Geen TSR?

Ik kolf 2x per dag voor ons meisje Tess (aan de borst lukt/wil niet). Omdat ik zoveel melk heb, kolf ik in die 2x 3 flessen (ong. 200-220 cc per kolfbeurt) bij elkaar.

Echter, sinds gisteren kolf ik nog maar 70-90 cc per kolfbeurt en lijkt het wel of ik geen TSR meer heb. Tot gisteren ‘spoot’ de melk gewoon er uit, nu moet ik het er (haast letterlijk) uitwringen.

Ik snap er niets van.



Ik kolf nu maar even 3x per dag, om in ieder geval de productie wel op pijl te houden.



Waar kan mijn TSR gebleven zijn? Ik ben niets anders gaan doen dan dat ik voor gisteren deed.

M’n borsten voelen ook wel gewoon ‘vol’ aan. Vanmiddag met het kolven had ik na een uur kolven (normaal kolfde ik een klein half uurtje) 150 cc er uit gewrongen. Dus de melk is er wel, maar wil er op een of andere manier niet uit.



Bij beide jongens heb ik ook gekolfd en heb ik dit niet gehad.



Gaat dit weer over of moet ik aan afbouwen gaan denken?

Je hebt ook spray om de tsr op te wekken. Gebruik ik ook namelijk. Ik kreeg als advies van de lk mee dat ik voor het kolven mijn borsten moest masseren en schudden ed. Werkte bij mij niet trouwens. Heb je wel rust, ontspannen, als je kolft? Mijn tsr komt bij de nachtvoedingen nl gelijk maar overdag duurt het een tijdje en soms wel heel erg lang en dan gebruik ik de spray.



Hopelijk is het van tijdelijke duur :wink:

Ik zou idd de neusspray proberen voor een tsr, als je in ieder geval niet denkt dat het aan stress / drukte etc ligt.

Mmmm, misschien ligt het wel niet aan mij (melk is er tenslotte wel, doe er alleen langer over om het bij elkaar te krijgen).

Denk er aan dat m’n kolf misschien wel op is. Ding is tenslotte al ruim 5 jaar oud en zeer intensief gebruikt bij alle 3 de kids…



Wordt vervolgd!

Vaker kolven lijkt me ook geen optie omdat je dan n hogere productie krijgt. :wink: Misschien alleen ff 5 minuutjes ofzo om ze wakker te schudden? Masseren helpt bij mij wel om de laatste, achterste druppels te krijgen. Kolven met Tess op schoot? Of heel dicht bij je? Ik heb makkelijk praten… Ik schiet al toe als ik aan haar denk… Maar dit is niet leuk voor je. Het ging zo goed!

Mijn tsr verdwijnt wel eens vlak voor ik ziek wordt, misschien heb je een virus onder de leden?

Het probleem is opgelost.

Het lag dus niet aan mij, maar inderdaad (zoals ik gisteravond in bed ineens dacht) aan de kolfmachine!

Heb hem vandaag laten doormeten en de ‘kracht’ is er inderdaad uit, waardoor hij de melk dus niet goed uit mijn borsten haald.

Inmiddels weer een nieuwe aangeschaft (met 50 euro korting :dance: ) en de melk spuit er weer uit!



Toch bedankt voor het meedenken!

Hihi, goed bezig Willy!