Ik heb een probleem waar ik graag advies over wil! Mijn zoontje (van 10 maand) is eigenlijk altijd een prima slaper geweest en is dat overdag nog steeds maar de laatste 2 weken is dat 's avonds veranderd. Hij blijft maar huilen ook als we nog een paar keer gaan kijken en een extra kusje gaan geven (meestal met 10/15 minuten tussenpozen). Hoe kun je hier het beste mee omgaan? Mijn man denkt dat het een uitprobeer fase is van hem en laat hem het liefste liggen tot hij vanzelf in slaap valt en ik ben meer geneigd hem nog even uit bed te halen en dan na een half uur weer terug te leggen waarna hij meestal wel in slaap valt. Ik wil natuurlijk ook niet een verwend kind dat pas na eindeloze rituelen in slaap valt maar ik kan ook niet zo lang naar een huilend jongetje luisteren, wat is wijsheid??
Ik denk dat je hem er beter niet kan uit halen.
Even langs, evt. een speen erin, aai over de bol. En weer weg. Zo doen wij het.
Jim heeft die periode ook gehad, was dan gewoon toch overprikkeld en over zijn slaap heen. Uit bed halen wordt altijd afgeraden, maar dat werkte hier wel, ik doe wat voor mij goed voelt en een kind dat een uur in bed ligt te krijsen en zich dus compleet overstuur huilt werkt voor mijn gevoel niet. Hij moest als hij uit bed mocht wel rustig zitten, dus bij mij of zijn papa op schoot of op de bank en als hij dat niet wilde zette ik hem in zijn stoel. Na een half uurtje was hij dan weer tot rust en ging dan wel slapen. Dit heeft later nooit problemen gegeven, ik hield ook wat beter in de gaten of hij al moe was en dan ging hij gewoon meteen naar zijn bedje.
Ja, als ie hysterisch aan het huilen is, dan haal ik hem er wel even uit. Even rustig worden, beetje zingen, en dan weer terug naar bed.
Wij haalden Sebastiaan er ook altijd uit.
1 of 2 keer proberen om hem zo weer in slaap/rustig te krijgen en als dat niet wou lekker mee naar de woonkamer. 15-20minuten bij ons zitten en daarna weer naar bed :thumbup:
hoi Thymen is nog geen 10 maanden maar sliep al sinds 9 weken door en heeft onlangs ook een periode gehad dat hij moelijker in en door sliep. CB en alle goed bedoelende familie ed. raadde ook af om hem er uit te halen maar juist omdat hij altijd heel goed sliep, slapen nooit erg vond voelde laten krijsen bij mij niet :snooty: goed. Dus we haalde hem er 1 a 2 x uit, bleven dan wel op zijn kamer, gordijnen dicht ed. even samen zitten in de schommelstoel of een slokje water drinken en als hij rustig was weer terug leggen…soms bleef ik dan nog even in de kamer tot hij sliep :inlove: …en nu sinds een week gaat het weer als van ouds :thumbup: …maja wat het nou is geweest!!! :think: succes met de periode :hug:
Hmm, ik heb besloten maar gewoon op het jochie af te gaan. dus ik ga lekker een paar extra naar hem toe, even liedje zingen voor hem (wordt hij snel heel rustig van) en dan pas naar een tijdje alleen laten…
Dat werkt meestal toch het beste hoor… lekker op je gevoel en je kindje afgaan…
Ze krijgen allemaal een periode waarin ze s’avonds ineens moeilijker slapen…
Mijn vader moest vroeger met mij het huis door zodat ik zag dat het huis er nog was en dan kon ik slapen… En Tessa moest altijd nog even bij je zitten knuffelen voor ze kon slapen…
Ben erg benieuwd wat straks bij Joyce de oplossing gaat worden hahah…