Hoihoi,
De afgelopen weken zag de avond van Bastiaan en doorgaans zo uit: Tussen 20.00 en 21.00 de laatste (5e) fles, dan sliep hij rond 22.00 tot 6.00
Nu, sinds een aantal dagen komt hij ineens veel eerder? eergisteren 03.30, gisteren 5.00 en vannacht 3.45. Na die voeding is hij wel weer gaan slapen, maar eh…dit was niet de bedoeling :eh:
Heeft iemand een idee hoe het kan komen? Het enige wat ik kan bedenken is dat hij sinds een aantal dagen overdag beter slaapt…maar dan zou hij na die voeding toch ook wakker moeten zijn? vanochtend heeft hij nog tot 06.50 geslapen…
P.S. Ik weet dat de laatste fles rond 20.30 vroeg lijkt, maar als hij later uitkomt wordt hij niet meer wakker voor de laatste fles. Ik maak hem dan wel wakker, maar hij slaapt er geen minuut langer door
@Lily2006 wrote:
P.S. Ik weet dat de laatste fles rond 20.30 vroeg lijkt, maar als hij later uitkomt wordt hij niet meer wakker voor de laatste fles. Ik maak hem dan wel wakker, maar hij slaapt er geen minuut langer door
Hij heeft die laatste fles toch echt nodig hoor. Dus omdat hij er niet langer of korter op slaapt vind je het niet nodig???
Het is nog een kleintje he, die heeft die voedingstoffen nodig.
Ik zou die laatste fles gewoon weer invoeren, hem dus wakker maken en hopen dat het een fase is dat hij even niet doorslaapt.
Ik geef die laatste fles sowieso wel hoor Wat ik er alleen mee wil zeggen is dat dat qua slaaptijd niets uit lijkt te maken…
Hij zit dus op 5 flessen (van 200ml) en niet op 6 Ik kreeg de vorige keer van de KA overigens op mijn kop dat hij teveel voeding zou krijgen met 5x200ml…(hij was toen 5250gr)
Soms pakt hij er maar 4, maar dan maak ik hem dus wel wakker, ook al drinkt hij dan soms maar een halve fles.
Groeispurtje waardoor hij even wat hongeriger is? Word hij wakker van de honger of heeft hij gewoon behoefte aan kroelen en knuffelen?
dat zou wel kunnen denk ik, ook omdat hij meer slaapt momenteel. Hij pakte zijn fles en ging eigenlijk meteen weer slapen…
Of gewoon dorst :think: …het is warm weer…ik drink nu zelf ook meer en ik geef bv en mijn dochter komt nu om de 2 uur i.p.v om de 3 uur en 's nachts ook wat vaker. Kan goed zijn dat hij nu gewoon wat meer vocht nodig heeft zoals iedereen nu.
@Pupke wrote:
Of gewoon dorst :think: …het is warm weer…ik drink nu zelf ook meer en ik geef bv en mijn dochter komt nu om de 2 uur i.p.v om de 3 uur en 's nachts ook wat vaker. Kan goed zijn dat hij nu gewoon wat meer vocht nodig heeft zoals iedereen nu.
Inderdaad… Joas krijgt nu ook snachts een flesje water als hij warm en bezweet wakker wordt. Zou je ook nog kunnen proberen, misschien is het meer dorst dan honger.
Water mag je alleen niet teveel geven aan zo’n jong kindje, geloof ik…hier op het CB hadden ze het in ieder geval over 10/20 cc water…dat is echt niets, maar goed…
@Nienke123 wrote:
Water mag je alleen niet teveel geven aan zo’n jong kindje, geloof ik…hier op het CB hadden ze het in ieder geval over 10/20 cc water…dat is echt niets, maar goed…
Oh echt? Dit heb ik nooit gehoord :think: