Ineens negatieve ovulatietest, en nu?

Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus van 28 dagen en mijn eisprong (weet ik door ovulatietesten) valt altijd keurig op dag 14. Nu zou deze vandaag moeten vallen en deed gisteren een test waarop inderdaad een licht streepje te zien was. Normaal gesproken heb ik dan op de ovulatiedag een test met een dikke streep. Echter tegen alle verwachting in stond er vandaag helemaal geen tweede streep op, ook niet bij de tweede test die ik deed voor het geval de eerste stuk zou zijn. Ook heb ik normaal de dag voor en de dag van de ovulatie van die draderige, slijmerige (excuus voor de gezellige woordkeuze :wink: ) afscheiding en die heb ik nu ook helemaal niet en niet gehad gisteren. Zou ik zwanger kunnen zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Verder nog helemaal geen gekke dingen, maar volgens mij is dat ook pas na de innesteling, als het al komt.

Als je op dag 13 een lichte streep was en op dag 14 geen tweede streep, dan denk ik meer dan je eisprong al geweest is? Dat hij rond dag 12 is geweest?

Ik heb trouwens altijd ovulatietesten gehad die altijd een lichte tweede streep gaven en pas positief benoemd werd als de tweede streep net zo duidelijk was als de controlestreep?

Lijkt me sterk dat je zwanger bent op dag 14 van je cyclus. Misschien heb je dit keer je eisprong eerder gehad (ook vruchtbaar slijm misschien al eerder gehad?) of dat hij later komt. Ook wanneer je altijd een stipte menstruatie hebt kun je een keer afwijken :wink: Dat heb ik namelijk ook.

Ik had begrepen dat een ovulatietest ook reageert op hcg? :think: Dan vermoed ik dus dat je niet zwanger bent maar ja dat weten we natuurlijk nooit helemaal zeker :wink:

Had je misschien veel gedronken voor je de test deed?

In principe volgt de eisprong pas 36-48 u na een positieve ovulatietest. Pas een positieve test op de dag van je eisprong, komt eigenlijk niet vaak voor. Want de LH-piek moet de eisprong nog in gang zetten en dat heeft tijd nodig. Als jij op cyclusdag 14 een positieve test hebt, dan is je eisprong op dag 15-16. Dat zou betekenen dat je luteale fase wat korter is, een dag of 12-13.

Ik zou doorgaan met testen, waarschijnlijk is je eisprong deze keer iets later.

Daarom heb ik bij de eerste (twee, was tweeling haha) getempt. Vond ik veel duidelijker en dan kun je hem ook niet missen. Ik had bij de twins mijn eisprong pas op dag 21!!