Ineens losse handjes en zeggen dat hij boos is...

Hallo

Ik heb een vraagje. Veron heeft ineens een fase dat hij slaat en ook dan zegt dat Veron Boos…hmm wat ga ik daar nu mee doen. We zeggen dan mama en papa zijn ook wel eens boos maar slaan ook niet. Dat doet pijn en is niet leuk. Maar blijkbaar intresseerd hem dat niet zo en mept rustig door. Wat doen jullie met slaan?

Tanks alvast

Jammer dat er meer dan 50 mensen zijn die het lezen en blijkbaar niemand iets doet tegen slaan?

hmm jammer

Slaan betekent hier nadenktijd in de hoek bij de voordeur of de slaapkamerdeur, als ze beiden tegelijk vervelend zijn…

slaan is hier: twee minuten op de stip (net als bijten en schoppen overigens (voor anna is het drie minuten))

Dank je dames… hier zet ik hem ook af en toe in de gang. Maar zal dat nu voor slaan dan meer actief gaan doen.

Dank je wel!

Succes gewenst! Niets zo vervelend als kindjes die in de rondte meppen, en niet meer stuurbaar zijn. :wink:

Blijven herhalen en consequent zijn. Het kan LANG duren voordat het doordringt…

Hier consequent bij slaan, bijten en duwen: op t stoeltje/ gang of welke plek dan ook even voor handen is voor een time-out.

Daarna even praten en uitleggen. Knuf en zand erover.

Jorre is nu 16 mnd en ook hij slaat als hij zijn zin niet krijgt met spelen met merel bijvoorbeeld.

Zodra mijn man of ik het zien, gaat’ie in de hoek ondersteunend door “Nee, slaan, mag niet”

Bij peuters duurt het ongeveer 3 weken voor zij de nieuwe regel door hebben dat betekent dus 3 weken consequent iets doorvoeren, pas dan zal je effect zien.

Niet teveel woorden aan vuilmaken tegen hem, is alleen maar aandacht, dus ‘Nee’ of ‘dat mag niet’ wegzetten ’ ik kom zo terug’ en klaar.

Succes meis :thumbup:

Idd, makkelijk gezegd, maar consequent zijn. Waarschuwen —> trap-dtoel oid —> uitleggen

En dan helaas tot in den treure, maar het gaat over, echt waar :hug:

Slaan is een no-go.

Met waarschuwing: als je nog een keer slaat, ga je direct op de mat (deurmat, hebben ze in ieder huis waar we mogelijk zijn). Bij een groter kindje mag het denk ik zonder waarschuwing.

Slaan is een no-go.

Met waarschuwing: als je nog een keer slaat, ga je direct op de mat (deurmat, hebben ze in ieder huis waar we mogelijk zijn). Bij een groter kindje mag het denk ik zonder waarschuwing.