ineens korter slapen 's nachts

Jayden slaapt al vanaf hij mocht door 's nachts. Sinds november krijgt hij 's avonds om 9 uur zijn laatste fles (met rijstebloem) en dan sliep ie altijd door tot de volgende ochtend 7 uur, dan was het tijd voor de 1e fles. Maar nu, sinds een week of 2 wordt ie steeds tegen 5 uur 's nachts wakker. En dan niet huilen, maar gewoon lekker brabbelen en als ik dan bij hem ga kijken, lacht ie en kijkt ie me aan van ‘oh gezellig, kom je me halen?’. Hij krijgt 's avonds 240 ml voeding met 3 schepjes rijstebloem erin, en daar hield ie het dus gewoon op vol, tot kort geleden… Gisteravond de pap maar wat dikker gemaakt, ik dacht mss helpt dat :think: Maar nee hoor, om 4:45u lag ie alweer te kraaien! Ik naar hem toe, speen in de mond, heeft ie nog een heeele poos geluidjes liggen maken, en uiteindelijk is ie dan toch in slaap gevallen.

Hij slaapt overdag ook nog steeds, uiteraard, en hij heeft dit ook echt nodig, want hij is op een gegeven moment helemaal jengelig en dan wrijft ie in z’n oogjes, dus echt moe… Zoals nu slaapt hij ook, altijd even tussen 11 en 12u ongeveer. En dan 's middags ook nog een paar uur, en na z’n fles van 5u kan hij ook echt niet wakker blijven tot 9u, dan valt ie altijd tegen 7 u in slaap.

Iemand hier ervaring mee? Tijd voor andere pap mss? Of proberen hem 's avonds wakker te houden? (vrees dat dat niet lukt, want hij huilt aan 1 stuk door op gegeven moment als ie moe is…)

Niemand???

Ik denk dat hij z’n ritme aan het veranderen is. Als hij gewoon vrolijk ligt te brabbelen zou ik niet naar hem toegaan, misschien valt hij nog in slaap.

Andere pap of iets dergelijks zal dnek ik niet veel helpen.

Hier ook ene die rond half 6 wakker wordt. Dan ligt hij idd ook gewoon te spelen en na ongeveer een half uur tot drie kwartier valt hij dan weer in slaap. Ik laat hem gewoon liggen. Zolang hij niet huilt van de honger…

Onze dame heeft het ook een periode gehad en viel dan ook vanzelf weer in slaap. Het veranderde vanzelf weer naar 7 a 8 uur :wink:

:mrgreen: Hier ook zo’n ventje…

Zolang er niet gehuild word blijft mama lekker liggen en valt weer in slaapnet als hij na en half uurtje :inlove:

Hier word meneertje nu tussen 0u00 en 2u00 wakker om te drinken :eh:

vannacht ga ik lauw water proberen ipv melk, dat heeft hij écht niet meer nodig, ik al zien of het helpt :think:

Succes en ik zou niets veranderen aan zijn eet patroon omdat hij nu wakker is. Het ligt niet aan zijn eten neem ik aan, als hij er eerder gewoon op doorsliep. :wink:

Ok, ben niet de enige dus met zo’n grapjas :mrgreen: Man wat een tijden… :roll: :stuck_out_tongue: Ik heb hem vanavond een beetje bambix fijne granen in z’n fles gedaan, afwachten hoe hij daarop reageert, anders gaat ie gewoon weer terug naar rijstebloem.

Als ie weer wakker wordt morgen om zo’n ontijd, zal ik proberen verder te slapen. Ik word dan echt helemaal onrustig he…ga er op zitten wachten dat ie weer slaapt, en uiteindelijk ben ik er dan helemaal doorheen en kan ik niet weer in slaap komen, met hoofdpijn tot gevolg, bah… Nou ja, zal m’n best doen morgenvroeg :slight_smile:

Onze dame vanmorgen weer 4uur :wink: Laat dr nu nog maar even liggen, het is toch papadag :wink:

@Evelien, neem jij lauw water ipv flesvoeding? Of voor eev andere reden?