Ineens knipperen met oogjes

Mijn zoontje van 2,5 knippert ineens erg vaak met zijn oogjes. Hij doet dat bij “nieuwe dingen” waar hij mee te maken krijgt, maar ook als hij met mij aan het spelen is ofzo, ook wanneer hij eens op zijn donder krijgt, eigenlijk regelmatig te pas en te onpas. Ik probeer het te negeren, maar het ziet er zo vreemd uit (zenuwtrekje) ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee??

Hoi,



Ik lees even mee,ons zoontje doet het de laaste tijd ook .

Justin heeft dit ook een periode gehad!!!

Gaat vanzelf ooit weer over :mrgreen:

Justin had het toen hij 4 jaar was hij zat toen in groep 1.

Hij deed het ook als hij erg moe was,na school mag hij even tv kijken even bijkomen,dan zat hij knipperend te kijken :mrgreen:

Ik heb het joost laatst ook zien doen. Blijkbaar toch iets van de leeftjid misschien Hij "prikt"ook vaker in zijn ogen of frummelt emt iets tegen zijn oog aan, is ook bezig met “oogjes dicht—slapen”



Misschein worden ze zich ervan bewust of zo.

hm, jip de laatste tijd ook…knipperdeknipper. Was al bang dat hij een tic krijgt maar er zijn dus meer kindjes die dit doen…fijn om te weten! :thumbup:

Kes doet het ook soms (als hij tv kijkt). Ik ga ervan uit dat het een fase is. En idd zit hij ook vaker aan zijn ogen, alsof hij zich er ineens bewust van is wat je er allemaal mee kunt.