ineens geen groente hap meer willen

Hallo allemaal,



Mij dochtertje van 7 maanden was helemaal gek van de groente hap, erg lekker vond ze het, tot op vorige week!

Ineens of weigert ze helemaal of na een hap kokhalzen en haar mondjen niet dicht doen en net zolang open houden totdat de groente eruitloopt.



Ik snap er niets van, ze at zo goed!! haar fruit eet ze wel heel goed.



Als ze dit doet maak ik er verder geen drama van en stop met eten geven, ga haar niet dwingen verder.



heeft iemand tips? ben zo bang dat dit een gewoonte wordt, en dat ze misschien niet genoeg binnen krijgt (ze zit op 3 flessen )



Heeft iemand dit ook meegemaakt?

groetjes tamara

Wij hebben dit ook gehad. Kevin wilde spontaan ook niet meer eten terwijl hij echt super at. Dit heeft hij anderhalve week gehad en toen at hij weer ( Kevin zat ook op 3 flessen )

Niets aan te doen, is een fase.

Komt vanzelf weer goed! Gewoon blijven aanbieden. En inderdaad niet dwingen.

:shock: hier is t zelfde, opeens vandaag niet meer willen eten

de worteltjes kreeg ik zelfs niet eens erin… mond bleef DICHT :wall:

dus daarna lekker bv gehad en nu slapen onder luid protest :think:



kan het zijn dan mn kleine vent groot aan t worden is ??

en een zeer eigen willetje gaat krijgen :think:

want hij wil ook de hele dag aandacht hebben :naughty: en dat gaat uiteraard niet…

Het lijkt wel een epidemie :lol:

Madammeke hier luste eerst geen groente en wel fruit, toen vooral groente en weinig fruit en nu sinds enkel dagen niets :wall: (± 80 gr en eerst 200 gr)

Dan maar bv en kv extra bijgeven! ze moet vanaf 2 mei naar de onthaalmoeder ,hopelijk gaat het dan weer beter!

Oh wat een opluchting dit topic! :lol:

Mijn zoon Senne weigert al een goeie week zijn groentenpap én fruitpapje… :wall: .

Hij krijgt nu alleen maar flessen,… Broes heeft dit ook een periode gehad, nu zie ik dat het wel typisch is aan deze leeftijd! :wink:

Ik weet uit ondervinding dat het overgaat dus ik dwing hem ook niet! :thumbup:

Zolang ze flesjes blijven drinken maak ik me niet al te veel zorgen, gewoon afwachten en blijven aanbieden! :thumbup:

inderdaad het gaat echt weer over! Guusje eet nu zelfs hele 6mnd potjes!

ongelooflijk dat het zo van de een op andere dag kan veranderen!



Ik weet nu voor de volgende keer dat het toch over gaat, en hoeft ze niet dan hoeft ze niet, niets opdringen komt dus echt weer goed!