Wie herkent dit?
Robin is inmiddels al ruim een jaar zindelijk 's nachts.
Dit gaat hartstikke goed en hij heeft in die periode misschien 2 keer een ongelukje gehad.
Nu had hij vorige week ook een ongelukje, althans dat dacht ik toen nog.
Maar de volgende dag was het weer raak.
We zijn toen gaan letten op zijn drinkpatroon en hij drinkt nu meer op gezette tijden. Ook voor het naar bed gaan hebben we hem wat minder drinken gegeven.
Voor hij naar bed gaat laten we hem sowieso een plas doen en nu maken we hem ook wakker als we zelf gaan slapen.
Dit ging een paar nachten goed.
Gisteravond gingen we om 22.00 naar boven (Robin lag er zelf vanaf 19.30 in) en we wilden hem wakker maken om te plassen en toen had hij dus al in bed geplast.
En het vreemde was, vanochtend was hij weer nat. 2 keer in 1 nacht dus.
Persoonlijk denk ik niet dat dit nog om een ongelukje gaat.
Ik geloof ook niet dat hij het expres doet. Ik heb er naar gevraagd en hij weet het zelf ook niet denk ik en zegt dan steeds dat hij te moe is en niet wakker word.
De komende nachten krijgt hij in ieder geval weer even een luierbroekje aan.
Maar hoe moet ik dit nu oplossen?
Waar kan het aan liggen, stress, zit hij ergens mee?
Of kan dat op die leeftijd ineens spontaan en dat het weer over gaat?
Ik wil hem graag helpen maar ik weet niet zo goed hoe.
Staat er misschien iets nieuws op stapel in de nabije toekomst? Of is er juist al iets gebeurd?
Robin is natuurlijk een stuk ouder dan Broes maar wij hebben hetzelfde gehad.
Hij was zeker al een goed half jaar zindelijk 's nachts.
Na de krokusvakantie veranderde hij van klas, hij ging van de 1e kleuterklas naar de 2e kleuterklas en in die week is hij terug beginnen bedplassen.
Ik heb het er met de juf over gehad en die zeiden dat Broes niet anders deed dan anders maar volgens mij was hij er zelf toch wel onbewust mee bezig en uitte zich dat in bedplassen…
Het heeft toch een paar weken geduurd hoor, zo’n 4-tal weken schat ik.
Ik deed hem op den duur ook luierbroekjes aan want zo kun je blijven verschonen natuurlijk,…
Na een 4-tal weken ging hij opeens wel zelf weer op het potje 's nachts en vanaf toen hebben we zijn luierbroekje ook weer weggelaten en nu gaat het weer heel goed, zonder ongelukjes! :thumbup:
Misschien is er ook ergens een verandering opgetreden in het leven van Robin?
Dat hoef je bij zo’n kleine kinderen daarom niet altijd ver te zoeken…
Veel succes en sterkte! :-*
Bedankt!
Nee ik kan eigenlijk niets bedenken wat er zou kunnen spelen voor hem.
Het is ook gebeurt tijdens de meivakantie, dus er kan niks zijn voorgevallen op school. Of dat moet er nu ineens uitkomen. Maar eigenlijk is hij wat dat betreft best open, als een kindje hem pijn heeft gedaan of vervelend is dan zegt hij dat ook.
Er staat geen verhuizing op de planning, Lucas is ook al weer 8 maanden en dat is dikke mik tussen die twee… ik weet het echt niet.
Knap van Broes dat hij het nu weer helemaal kan! :thumbup:
ik heb het zelf vroeger gehad… ik begon op mijn 6e met bedplassen, heb allerlei onderzoeken gehad… en heel veel antibiotica kuren… plaswekkers enz… toen ik 12 was ik het pas gestopt, toen kreeg ik een medicijn wat wel hielp en was ik er zo vanaf
Oessie, dat is helemaal heftig.
Dat is best lang 6 jaar.
Wat deden de medicijnen dan precies, of anders gezegd wat was uiteindelijk de oorzaak?
Ik heb het er gisteren nog eens met mijn man over gehad en hij denkt dat het misschien ligt aan het fietsen.
We zijn op koninginnedag begonnen met Robin te leren fietsen zonder zijwielen.
En nu denkt hij dat Robin dat misschien heel spannend vind.
Vannacht had hij een luierbroekje aan (waar hij niet echt mee zat geloof ik: ‘Kijk Lucas, nu hebben we samen een luier aan!’), en die was vanochtend droog.
Ik blijf hoop houden. 8)
Hij is verder niet ziek/moe/hangerig of wil extra drinken?
Nee, hij is vol energie zoals altijd.
Drinkpatroon is ook hetzelfde.
Waar dacht je aan?
Het was bij mij (destijds 4 jaar) een teken dat ik diabetes type 1 kreeg. Maar daarnaast had ik dus ook de andere klachten van veel (meerdere liters extra per dag) drinken, moe, lusteloos… Als hij dat allemaal niet heeft lijkt dat dus gelukkig niet aan de orde.
Misschien is hij wat vaster gaan slapen? Zodat hij niet snel genoeg voelt dat hij moet plassen :think: ?