ineens fruit weigeren

Dean is altijd dol op fruit geweest. Wilde per se geen potjes omdat hij vanaf het begin al stukjes fruit en groente kreeg, dus dat gepureerde vond hij niks.



Sinds enkele weken begint fruit een steeds groter probleem te worden. Hij wilde op vakantie totaal niets. Zelfs niet het fruit wat hij thuis ook kreeg.

Eenmaal thuis ging het weer aardig, maar de laatste week is het knudde.



Fruitsoorten die hij vanaf het begin kreeg wil hij niet meer. Krijg ik er de ene dag met enige dwang het eerste stukje meloen bijv. Wel in, waarna hij de rest van zijn bakje leegsmikkelt zonder problemen wil hij de volgende dag de meloen niet hebben. Probeer ik aardbei…duwt hij hij ook gelijk uit zijn mond, of slaat mijn arm weg.



Oké…dwingen is niet slim…maar hoe krijg ik er wel fruit in zonder probleem.

Fruit blenderen is geen optie. Al eens geprobeerd. Ik mag al blij zijn als hij 1 bekertje sap 250cc) per dag drinkt (naast melk).



Dus wie heeft de tip…of zeggen jullie…afwachten, het komt vanzelf wel weer goed.

afwachten, het komt vanzelf weer goed.

Kan echter wel even duren :roll: .



Onze 3e knul heeft zeker een jaar bijna niks aan fruit gegeten.

Ik ben zelfs een paar keer overstag gegaan en potje geprobeerd, wat hij dan wel at (en gepureerd moest hij ook niks van hebben). Dus heel afentoe kocht ik dan 1 grote pot, voor mijn gevoel…



Gelukkig at hij al die tijd wel goed groente en nu eindelijk sinds kort eet hij in elk geval weer banaan en appel. Verder lust hij komkommer, dus dat doen we ook wel gewoon tussendoor EN hij is ineens weer geinteresseerd in het fruit van een ander, dus komt hij proeven… en dat vind ik voor een weigeraar al heel wat.



Dus ik ga er vanuit dat 2 soorten fruit + komkommer hier de komende tijd weer uitgebreid gaat worden en dat hij weer het fruitmonstertje wordt dat hij altijd was.

Hoi Apie!



Mijn advies zou zijn: rustig afwachten en niet dwingen. Mijn dochtertje heeft dit ook met periodes. En niet alleen met fruit, ook met brood, drinken uit haar tuitbeker en avondeten. Mijn ervaring is dat ze altijd alles weer gaat eten/drinken. Ik bied twee soorten fruit aan, wil ze niet dan is het prima geef ik haar wat drinken.

Sluit ik me bij aan. Ik zit nu in de ‘ik wil geen brood’’ fase. Prima dan probeer je een cracker en anders alleen wat te drinken. Als ze honger heeft, meldt ze zich vanzelf weer.

Dit is volgens mij wel redelijk standaard op deze leeftijd. Ze hebben ook minder eten nodig dan in het eerste jaar, de grootste groeispurten zijn meestal nu voorbij.

Bedankt voor jullie antwoorden.



Ik zie wel hoe het loopt. Wil hij fruit, prima. Wil hij het niet, evengoed prima. Als ik jullie moet geloven komt het vanzelf weer goed :wink: en daar vertrouw ik dus op.

Tsja, hier ook periodes dat ie het ene wel wil en het andere niet, nouja dan niet hoor, in het begin dacht ik ook van shhhhiit, maar nu, hij komt vanzelf wel als ie honger heeft . We worden er allemaal wat makkelijker en nuchterder in he

Ik zou het gewoon blijven aanbieden. Het voor hem neerzetten en als hij het niet eet, gewoon weer weghalen. Verder geen aandacht aan besteden.

Het komt vast weer goed, want fruit is lekkerrrrrrr :drool:

Steven heeft momenteel precies hetzelfde hij wil geen fruit meer eten terwijl hij eerder dol op was. Ook avond eten is de laatste tijd bijna niks maar als de tafel dan weer is afgeruimd wil ie een “koekkie” :wall: ja en dat krijgt hij dan dus niet.



Op het fruit heb ik de oplossing voor Steven gevonden, als we naar de groenten boer gaan, krijgt hij daar altijd een banaantje en die wil hij dan wel. Dus tegenwoordig neem ik regelmatig een banaantje mee als we gaan wandelen, als hij genoeg gewandeld heeft gaat hij in de buggy zitten en mag hij een banaantje en dan eet hij hem wel op. :roll: