Ineens een "tic"

Help…Jeroen heeft sinds ongeveer 2 maanden een tic, althans zo noem ik het:

Hij spant zijn kaakspieren samen naar achteren, daarbij beweegt hij zijn mond als een vis, dit doet hij echt constant. Is dit een soort van een tic-beweging. Wat kan ik hier tegen doen?

Ik vind het echt een abnormaal gezicht, echt op een neurotische manier!



Please zeg me dat het een fase is…



Liefs,

Moon

Mijn zus had vroeger om de haverklap een andere tic. Dan kneep ze ineens om de 10 seconden met haar ogen en de keer erna wreef ze constant over haar neus.



Dus ja, bij haar waren het tics. Hoop dat het bij jouw kereltje ook zo is.

Hier begon ie aan zn kraag te kauwen, zn hele shirt elke keer drijfnat.

Ik heb gezegd dat ie gaten in zn tanden krijgt. Een paar keer als ik het zag en hij doet het nu niet meer.



Als ie zo zou doen wat jou zoon doet, zou ik zeggen dat als ie dat te vaak doet dat zn gezicht uiteindelijk zo zou blijven staan.

@stillewater wrote:





Als ie zo zou doen wat jou zoon doet, zou ik zeggen dat als ie dat te vaak doet dat zn gezicht uiteindelijk zo zou blijven staan.








waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahahahahhaaa…





ochhhhh gerrrmmmmmmm… en die jeroen is zoooo :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik zou het gewoon op een doktersbezoekje gooien. Zo van als je er mee doorgaat moet je daarmee naar de dokter, en die stuurt je dan naar de gekke mondjes dokter!!



@stillewater wrote:





Als ie zo zou doen wat jou zoon doet, zou ik zeggen dat als ie dat te vaak doet dat zn gezicht uiteindelijk zo zou blijven staan.


:lol: Heb ik ook een keer tegen mijn dochter gezegd omdat ze steeds scheel keek. We zeiden: als je scheel kijkt en de kerkklok ( kunnen we zien in onze achtertuin) die begint te luiden, dan blijven je oogjes zo staan.

Haar reaktie: niet waar!!! Want dat heb ik al een keer geprobeerd. :doh:

Dan sta je ook met je mond vol tanden :lol:

De meest voorkomende reden van een tic is spanning. Of hij vindt het gewoon leuk :slight_smile:



Ik zou eens onderzoeken of hij het ook níet kan doen (oftewel of hij het bewust doet). Kan dat niet, dan zou ik gaan onderzoeken hoe het komt. Bijv, spannende periode? Kan hij er zelf iets over vertellen? Een dokter kan er vooralsnog niks aan doen als je het mij vraagt.

ja,maar het kan ook zijn dat ie het van iemand nadoet. En dan moet je er snel bij zijn anders verandert het wel in een gewoonte.



De mijne heeft ook die leeftijd, en ik kan precies zien/horen met wie ie gespeelt heeft.