Ineens een maand ongesteld

Ik heb een aantal weken na de geboorte van F. (weer) een spiraal laten plaatsen. Na de geboorte van C. heb ik dat ook gedaan en ik was/ben er erg tevreden over. Ik heb het geluk zo goed als niet meer ongesteld te worden… dacht ik.



Ik ben nu de bv aan het afbouwen en dacht dat het misschien daar aan kon liggen. Maar nu begint het wel erg lang te duren. Ergens rond half november werd ik een beetje ongesteld. Niet echt veel ofzo. Ik heb aan een inlegkruisje per dag voldoende. Dat was mijn ervaring ook altijd en dat duurde dan een dag of drie en dan was het weer over. Maar nu gaat het dus niet over. Ik begin me af te vragen of dit wel echt een menstruatie is of dat het wat anders kan zijn? Het duurt nu al bijna een maand en wat ik verlies is helder rood. Geen oud bloed ofzo.



Heeft iemand hier ervaring mee?

Niet om je te ontmoedigen… maar er even van uitgaande dat je een mirena hebt laten plaatsen en geen koperspiraal… ik ken minstens 3 vrouwen… buurvrouw, buurvrouw tegenover en goede vriendin die na het plaatsen van de mirena zo ongeveer 8 maanden a 1 jaar non stop met af en toe eens 1 dag niks ongesteld waren… net als ze dan dachten, ik geef op… stopte het… na allllll die tijd.



Dat je er voorheen geen last van had, zegt niets. Ik had een heel andere cyclus voor de geboorte van onze jongste dan nu. Ik was het onregelmatig en super heftig. Na haar geboorte ben ik mega regelmatig geworden (echt keurig om de 29/30 dagen) en het is altijd in dezelfde mate… 1 dag weinig en oud… 1 dag heftig en rood en dan 1 dag restjes en hup weer klaar… ideaal. Maar dat heb ik dus echt nooit eerder gehad. Dus je lijf verandert daarin blijkbaar ook na zwangerschap.

Van zulke antwoorden word ik dus niet vrolijk he? :lol: Het lijkt nu al twee dagen minder te zijn. Maar dat dacht ik al een paar keer en dan kwam het toch steeds weer terug. Ik wacht maar ‘geduldig’ af. :?

Je leven is wel weer heel anders dan toen je nog 1 kindje had, je lichaam moet tot rust komen, je hormoonhuishouding enz…



En stress, slapeloze nachten, verkoudheden. Het zorgt allemaal voor onbalans. Als je volledig in balans bent, zul je zien dat de bloeding stopt.



Echt een mirena is zo’n goede graadmeter voor je eigen onbalans.



Ik heb er al 3 gehad, ik ben fan :lol:

Ik heb juist het idee dat ik nu in balans aan het komen ben. F. begint (eindelijk) door te slapen en het is bijna klaar met de bv. Dus ik snap niet zo erg waarom dit dan juist nu ineens gebeurd. :shifty: Sinds het plaatsen van de Mirena in april heb ik al die tijd zo goed als nergens last van gehad en nu ineens zo lang achter elkaar. :think: En ik was ook echt een groot fan hoor! Na m’n eerste zwangerschap zo goed als nergens last van gehad tot ik hem eruit liet halen om weer zwanger te worden. Dus ik ben zonder enige twijfel weer voor de Mirena gegaan.