Ineens de borst weigeren :-(

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje. En ik hoop dat het maar 1 malig was, maar ik vrees het ergste…

Mijn zoontje wil ineens niet meer uit de borst drinken :think: Ik ben afgelopen week voor het eerst weer gaan werken. En hij heeft toen alles per fles gekregen (behalve zijn laatste voeding) Vanmorgen dronk hij ook weer lekker bij me, maar vanmiddag wilde hij ineens niet meer. Ik gaf hem een (lege) fles en meneer begon meteen te zuigen. Dus honger had ie wel. Ik weer de borst geprobeerd, maar nee hoor…dat was weer brullen. Dus toch maar een fles gegeven. Dit is de 1e keer dat hij de borst heeft geweigerd.

Wat denken jullie? Zou dit maar 1 malig zijn, omdat hij weer moet “afkicken” van de fles, of moet ik me voorbereiden op het ergste…

Iemand ideeën of tips? Ze zijn van harte welkom!!!

Liefs Heidi :-*

Hoi heidi,

ik weet het niet, ik zou denk ik volhouden met de borst, misschien een andere houding proberen, of de voeding waar hij lekker slaperig is??

Pff, ik weet het niet, hoop dat het eenmalig was!

Ik heb die fases ook gehad, werd er ook kei onzeker van…

Meestal begon t rond de 3 maanden, de wereld om ze heen is vaak interessanter dan jouw borst… ze zijn beweeglijker enz…

Ik denk dus dat het een fase is…

Zou dus gewoon blijven aanbieden, maar niet dwingen… probeer (en is niet makkelijk I KNOW) om niet ‘gestresst’ te raken… ga eens lekker samen douchen, huid op huid contact is belangrijk of op bed eens met de blote borsten en dan lekker kroelen… meestal komen ze vanzelf wel weer…

Ik heb het toen losgelaten en ineens kwam ze weer… gek he…

Je bent niet toevallig zwanger, of ongesteld voor de eerste keer weer? Je melk kan dan anders smaken en sommige kindjes moeten daar echt aan wennen…

En verder heeft hij ook geen spruw?

Bedankt voor jullie reacties!

Voor zover ik weet ben ik niet zwanger (zou echt een wonder zijn, aangezien we beide jongens via de mmm hebben gekregen) en ik ben tot nu toe nog niet ongesteld geworden (al een jaar zonder

menstruatie…heerlijk…)

Spruw lijkt me ook niet het geval, ik zie niets bijzonders op zijn tong en hij drinkt zonder problemen en met gemak uit een flesje.

Ik vind het alleen zo gek dat hij dan wel bv uit een flesje wil drinken en niet live.

Ik blijf in ieder geval iedere voeding gewoon proberen, maar er staat nu wel een flesje afgekolfde melk klaar…just in case :wink:

Hij ligt nu heerlijk tevreden te slapen. Ik ben benieuwd naar de volgende ronde. Of hij dan wel weer gewoon bij mij wil drinken…we wachten af.

Liefs Heidi :-*

Las mee, maar hoe gaat het nu Heidi

Wat een raar ventje heb ik toch…Nu is er weer niets aan de hand. :roll: Het is gelukkig alleen maar bij die ene keer gebleven (tot nu toe :pray: ) Wat het nou geweest is, Joost mag het weten… :think:

Had al allerlei scenario’s bedacht dat ik voortaan eerst moest gaan kolven en dan hem de fles geven. En dat ik dan maar beter een electrische dubbele kolf moest gaan aanschaffen etc… :shifty: :lol:

Hopelijk blijft het hierbij!!!

gelukkig maar!!!

Gelukkig maar :smiley: