Dat gas op glas is ook mooi zeg! Ga ik me eens in verdiepen. Het oog wil ook wat :mrgreen:
Deze dus,
Gas!
Ook prettig bij uitval van stroom
@Pé wrote:
Gas!
Ook prettig bij uitval van stroom
Maar minder prettig bij een gaslek
Iets waar niet altijd aan gedacht word… pannen nodig voor inductie zijn over het algemeen zwaarder dan pannen die op gas kunnen… daar ging ik dus op stuk. Ik had inductie in Utrecht en ten eerste vond ik het heeeel erg wennen en is mooie rijst me niet 1 keer gelukt in die 18 maanden dat ik inductie kookte. Maar ik kreeg de pannen dus niet zelfstandig van de plaat af als ze eenmaal gevuld waren met eten. Ik heb een vorm van reuma, dus dat was echt een flinke tegenvaller en voor ons DE hoofdreden weer terug te gaan naar GAS.
Ik vind op Gas koken echt vele malen prettiger dan inductie en kan nu gewoon weer lichtgewicht pannen gebruiken.
We hebben nu een 6 pits SMEG gasfornuis met 90 CM oven… heeeeeeeeeeerlijk koken zo!
Gas!!!
Wij hebben gas op glas, 5 pitten! Zo fijn!!!
Toen wij onze keuken kochten maakte het mij niet zo uit, maar volgens mijn man koken echte koks alleen op gas :mrgreen: Dus hebben we gas. En het bevalt prima.
Ik heb een 5 pits inductie plaat en ik zou nooit meer anders willen. Helemaal omdat het makkelijk schoon te maken is. Ik heb nooit extra voorzichtig hoeven doen en er is ook echt weleens wat overgekookt, maar de plaat is verder nog mooi, geen krassen e.d. Wij krijgen twee pannen bij de keuken, mijn eigen pannen heb ik vervangen door nieuwe, maar die zijn niet zwaarder dan mijn oude pannen set. Mijn Tefal wokpan gaat ook prima, terwijl ik die in ons oude huis ook weleens op gas heb gebruikt. De platen worden snel warm, maar ik hoef het niet eerder laag te zetten zoals bij electrisch. Het water kookt ook sneller dan bij gas, er zit ook een “turbo” stand op.